Euro NCAP 2015: Hyundai Tucson– Pět hvězd pro nástupce ix35
Kompaktní SUV ze slezských Nošovic si z letošních testů Euro NCAP odváží plný počet hvězd.
Nový Hyundai Tucson dále posouvá výsledky svého předchůdce v podobě modelu ix35, pyšnícího se rovněž pěti hvězdami, ale z testů Euro NCAP roku 2010 a výrazně překonává svou první generaci. V roce 2006 totiž Tucson získal podle tehdejšího hodnocení čtyři hvězdy za ochranu dospělých cestujících, tři hvězdy za ochranu dětí a jen jednu hvězdu za ochranu chodců.
Předmětem testu byl Hyundai Tucson 1.7 CRDi 4x2, s karosérií pětidvéřové SUV a pohotovostní hmotností 1494 kg.
Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala ESC, tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na všech sedadlech, čelní, boční a hlavové airbagy. Vůz byl také vybaven připomínáním nezapnutého bezpečnostního pásu pro všechna sedadla.
Pro testy ochrany dětí byla pro osmnáctiměsíční dítě instalována proti směru jízdy autosedačka Römer BabySafe se základnou ISOFIX a pro tříleté dítě Römer Duo Plus po směru jízdy.
crashtest hyundai euroncap novemodely video
Ochrana dospělých
Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu stabilní. Údaje z figurín indikují dobrou ochranu kolenou i stehen řidiče i spolujezdce. Hyundai prokázal, že při tomto typu nárazu poskytuje stejnou ochranu cestujícím různých výšek a sedících v různých pozicích.
Při čelním nárazu celou šířkou vozu byla ochrana všech částí těla dobrá s výjimkou hrudníku. Ochrana hrudníku byla u figuríny řidiče dostatečná, u figuríny spolujezdce mezní.
V testu bočního nárazu na bariéru získal Tucson maximální počet bodů za dobrou ochranu všech částí těla. Při bočním nárazu na sloup ukázaly záznamy s figuríny kompresi hrudníku, indikující jeho mezní ochranu.
Sedadlo a hlavová opěrka poskytují dobrou ochranu krční páteře při nárazu zezadu (Whiplash) na všech sedadlech. .
Euro NCAP 2015: Kategorie 1 - Ochrana dospělých | ||||||||||
Test | Čelní - deformace | Čelní - celá šíře | Boční | Whiplash | AEB city | Celkem | ||||
Jednotky | body | body | body | body | body | % | body | % | ||
Ochrana dospělých | 7,5 | 7,4 | 15,2 | 2,8 | 0 | 0% | 32,9 | 86% |
Ochrana dětí
Tuscon získal maximální počet bodů za ochranu osmnáctiměsíčního dítěte.
Ochrana tříletého dítěte byla dobrá, až na mezní ochranu hrudníku.
Airbag předního spolujezdce lze pro bezpečné umístění dětské sedačky proti směru jízdy deaktivovat a řidič má dobrý přehled o stavu tohoto airbagu.
Všechny běžné typy dětských autosedaček lze na zadní sedadla správně umístit.
Euro NCAP 2015: Kategorie 2 - Ochrana dětí | |||||||||
Test | 18měsíční dítě | 3leté dítě | Bezpečnostní výbava | Upevnění | Celkem | ||||
Jednotky | body | body | body | body | body | % | |||
Ochrana dětí | 12 | 11,1 | 7 | 12 | 42,1 | 85% |
Ochrana chodců
Tuscon je vybaven aktivní kapotou. Když senzory kapoty detekují náraz do chodce, nadzvedne se kapota, aby zvětšila prostor mezi svým povrchem a motorem a zabránila tak kontaktu hlavy chodce s motorem. Hyundai prokázal, že jeho systém pracuje při velké variabilitě postav chodců a v širokém pásmu rychlostí. Kapota poskytuje dobrou ochranu v téměř všech testovaných oblastech.
Nárazník poskytuje nohám chodců převážně dobrou ochranu. Přední hrana kapoty poskytuje pánevní oblasti chodců ochranu převážně špatnou.
Euro NCAP 2015: Kategorie 3 - Ochrana chodců | ||||||
Test | Hlava | Pánev | Nohy | Celkem | ||
Jednotky | body | body | body | body | % | |
Ochrana chodců | 19,6 | 0,2 | 6 | 25,8 | 71% |
Asistenční systémy
Standardním vybavením Hyundai Tuscon je ESC a připomínání pásů pro všechna sedadla. Systém autonomního brzdění je součástí příplatkové výbavy a nepředpokládá se u něj prodej ve většině aut, proto nebyl ohodnocen.
Do hodnocení byl zahrnut systém varování opuštění jízdního pruhu, který je sice součástí příplatkové výbavy, ale jeho nákup se předpokládá v hojném množství.
Rovněž za příplatek může majitel vozu získat omezovač rychlosti, který používá kameru k informování řidiče o povolené rychlosti.
Euro NCAP 2015: Kategorie 4 - Asistenční systémy | |||||||||
- | Omezovač rychl. | Stabilizační systém | Připomínač pásů | Jízdní pruhy | AEB Interurban | Celkem | |||
- | body | body | body | body | body | body | % | ||
Asistenční systémy | 2,3 | 3 | 3 | 1 | 0 | 9,3 | 71% |
Celkový výsledek: Pět hvězd
Hyundai Tucson předvedl v letošních testech Euro NCAP velmi dobré výsledky v ochraně dospělých i dětských cestujících a dobrého hodnocení dosáhl i v kategoriích asistenčních systémů a ochrany chodců, i když zde má podobně jako většina současných vozů nejvíce prostoru pro zlepšení.
Euro NCAP 2015 - Rekapitulace výsledků | |||||||||
Kategorie | 1 | 2 | 3 | 4 | Celkem | ||||
Název | Ochrana dospělých | Ochrana dětí | Ochrana chodců | Asist. syst. | Vážený průměr | ||||
Jednotky | body | % | body | % | body | % | body | % | % |
Výsledky | 33 | 86% | 42,1 | 85% | 26 | 71% | 9 | 71% | 81% |
Počet hvězd | ***** |
Jaké jsou hranice pro udělení pětihvězdičkového hodnocení v roce 2015?
Testovaný automobil musí splnit předepsané procentní plnění maximálních bodových přídělů (vážený průměr všech 4 kategorií, viz poslední sloupec následující tabulky), ale také dílčí minimální úrovně v jednotlivých kategoriích. Konkrétní hodnoty jsou v tabulce. V letošním roce se zvýšila hranice váženého průměru a hranice ochrany cestujících.
Procenta maximálních bodových hodnocení potřebná pro zisk hvězd (2015) | |||||||||
2015 | Ochrana dospělých | Ochrana dětí | Ochrana chodců | Asistenční systémy | Vážený průměr | ||||
Pro ***** | 80% | 75% | 60% | 60% | 80% | ||||
Pro **** | 70% | 60% | 50% | 40% | 70% | ||||
Pro *** | 40% | 30% | 25% | 25% | 60% | ||||
Pro ** | 30% | 25% | 15% | 15% | 55% | ||||
Pro * | 20% | 15% | 10% | 5% | 45% |