Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Euro NCAP 2015: Hyundai Tucson– Pět hvězd pro nástupce ix35

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (20)

Kompaktní SUV ze slezských Nošovic si z letošních testů Euro NCAP odváží plný počet hvězd.

Nový Hyundai Tucson dále posouvá výsledky svého předchůdce v podobě modelu ix35, pyšnícího se rovněž pěti hvězdami, ale z testů Euro NCAP roku 2010 a výrazně překonává svou první generaci. V roce 2006 totiž Tucson získal podle tehdejšího hodnocení čtyři hvězdy za ochranu dospělých cestujících, tři hvězdy za ochranu dětí a jen jednu hvězdu za ochranu chodců.

Předmětem testu byl Hyundai Tucson 1.7 CRDi 4x2, s karosérií pětidvéřové SUV a pohotovostní hmotností 1494 kg.

Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala ESC, tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na všech sedadlech, čelní, boční a hlavové airbagy. Vůz byl také vybaven připomínáním nezapnutého bezpečnostního pásu pro všechna sedadla.

Pro testy ochrany dětí byla pro osmnáctiměsíční dítě instalována proti směru jízdy autosedačka Römer BabySafe se základnou ISOFIX a pro tříleté dítě Römer Duo Plus po směru jízdy.

crashtest hyundai euroncap novemodely video crashtest hyundai euroncap novemodely video

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu stabilní. Údaje z figurín indikují dobrou ochranu kolenou i stehen řidiče i spolujezdce. Hyundai prokázal, že při tomto typu nárazu poskytuje stejnou ochranu cestujícím různých výšek a sedících v různých pozicích.

Při čelním nárazu celou šířkou vozu byla ochrana všech částí těla dobrá s výjimkou hrudníku. Ochrana hrudníku byla u figuríny řidiče dostatečná, u figuríny spolujezdce mezní.

V testu bočního nárazu na bariéru získal Tucson maximální počet bodů za dobrou ochranu všech částí těla. Při bočním nárazu na sloup ukázaly záznamy s figuríny kompresi hrudníku, indikující jeho mezní ochranu.

Sedadlo a hlavová opěrka poskytují dobrou ochranu krční páteře při nárazu zezadu (Whiplash) na všech sedadlech. .






Euro NCAP 2015: Kategorie 1 - Ochrana dospělých
Test Čelní - deformace Čelní - celá šíře Boční Whiplash AEB city Celkem
Jednotky body body body body body % body %
Ochrana dospělých 7,5 7,4 15,2 2,8 0 0% 32,9 86%

Ochrana dětí

Tuscon získal maximální počet bodů za ochranu osmnáctiměsíčního dítěte.

Ochrana tříletého dítěte byla dobrá, až na mezní ochranu hrudníku.

Airbag předního spolujezdce lze pro bezpečné umístění dětské sedačky proti směru jízdy deaktivovat a řidič má dobrý přehled o stavu tohoto airbagu.

Všechny běžné typy dětských autosedaček lze na zadní sedadla správně umístit.






Euro NCAP 2015: Kategorie 2 - Ochrana dětí
Test 18měsíční dítě 3leté dítě Bezpečnostní výbava Upevnění Celkem
Jednotky body body body body body %
Ochrana dětí 12 11,1 7 12 42,1 85%

Ochrana chodců

Tuscon je vybaven aktivní kapotou. Když senzory kapoty detekují náraz do chodce, nadzvedne se kapota, aby zvětšila prostor mezi svým povrchem a motorem a zabránila tak kontaktu hlavy chodce s motorem. Hyundai prokázal, že jeho systém pracuje při velké variabilitě postav chodců a v širokém pásmu rychlostí. Kapota poskytuje dobrou ochranu v téměř všech testovaných oblastech.

Nárazník poskytuje nohám chodců převážně dobrou ochranu. Přední hrana kapoty poskytuje pánevní oblasti chodců ochranu převážně špatnou.






Euro NCAP 2015: Kategorie 3 - Ochrana chodců
Test Hlava Pánev Nohy Celkem
Jednotky body body body body %
Ochrana chodců 19,6 0,2 6 25,8 71%

Asistenční systémy

Standardním vybavením Hyundai Tuscon je ESC a připomínání pásů pro všechna sedadla. Systém autonomního brzdění je součástí příplatkové výbavy a nepředpokládá se u něj prodej ve většině aut, proto nebyl ohodnocen.

Do hodnocení byl zahrnut systém varování opuštění jízdního pruhu, který je sice součástí příplatkové výbavy, ale jeho nákup se předpokládá v hojném množství.

Rovněž za příplatek může majitel vozu získat omezovač rychlosti, který používá kameru k informování řidiče o povolené rychlosti.






Euro NCAP 2015: Kategorie 4 - Asistenční systémy
- Omezovač rychl. Stabilizační systém Připomínač pásů Jízdní pruhy AEB Interurban Celkem
- body body body body body body %
Asistenční systémy 2,3 3 3 1 0 9,3 71%

Celkový výsledek: Pět hvězd

Hyundai Tucson předvedl v letošních testech Euro NCAP velmi dobré výsledky v ochraně dospělých i dětských cestujících a dobrého hodnocení dosáhl i v kategoriích asistenčních systémů a ochrany chodců, i když zde má podobně jako většina současných vozů nejvíce prostoru pro zlepšení.








Euro NCAP 2015 - Rekapitulace výsledků
Kategorie 1 2 3 4 Celkem
Název Ochrana dospělých Ochrana dětí Ochrana chodců Asist. syst. Vážený průměr
Jednotky body % body % body % body % %
Výsledky 33 86% 42,1 85% 26 71% 9 71% 81%
Počet hvězd *****

Jaké jsou hranice pro udělení pětihvězdičkového hodnocení v roce 2015?

Testovaný automobil musí splnit předepsané procentní plnění maximálních bodových přídělů (vážený průměr všech 4 kategorií, viz poslední sloupec následující tabulky), ale také dílčí minimální úrovně v jednotlivých kategoriích. Konkrétní hodnoty jsou v tabulce. V letošním roce se zvýšila hranice váženého průměru a hranice ochrany cestujících.









Procenta maximálních bodových hodnocení potřebná pro zisk hvězd (2015)
2015 Ochrana dospělých Ochrana dětí Ochrana chodců Asistenční systémy Vážený průměr
Pro ***** 80% 75% 60% 60% 80%
Pro **** 70% 60% 50% 40% 70%
Pro *** 40% 30% 25% 25% 60%
Pro ** 30% 25% 15% 15% 55%
Pro * 20% 15% 10% 5% 45%

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (20)
Avatar - Jaros71
8. 10. 2015 17:40
Re: Nic moc výsledek..81% !
Hurá.. a šup do korejce , že?? >:-[]
Za ty peníze co Hjondé nabízejí by to koupil jen velký fanda či magor.
Jediný argument , který u nich funguje , je že to korejské auto bude o 100 tis levnější než evropani a japonci.
Avatar - blake26
8. 10. 2015 11:48
Nove crashtesty
chcem sa opytat aky vyznam ma v dnesnej dobe posielat auto proti stene s kompletnym predkom (co sa konkretne kontroluje). IIHS robi small overlap crashtest co si myslim ze preukazuje vacsie vysledky v bezpecnostia pevnosti karoserie, test proti bariere celou kapotou zvladne aj Skoda Favorit lavou zadnou >:D
Avatar - Blue Sun
8. 10. 2015 08:30
Re: Nic moc výsledek..81% !
Jo, srážky za pitomá pípátka a systémy, dělající z řidičů nemyslící idioty. Čeká nás zářná eurounijní budoucnost...
Tiguan a Yeti mě teda vůbec nezajímají a ta jistota o "konkurenci z Evropy" je v kontextu doby docela směšná.
8. 10. 2015 08:28
Re: Nic moc výsledek..81% !
V těchto testech se nevyznám. Tabulka euroncap říká následující. Případně dekuju za osvětlení

Tiguan 2009 - dospělý 87% Child 79%Pedestrian: 48% Safety Assist: 71%
IX35 2010: dospělý 90% Child 88%Pedestrian: 48% Safety Assist: 71%

8. 10. 2015 07:35
Re: Ale jo,
Víš o tom, že znak Renaultu symbolizuje diamant ;-)