Euro NCAP 2017: MG ZS – Britsko-čínské SUV dosáhlo jen na tři hvězdy
Značku MG proslavily především její sportovní roadstery, ale dnes jsou v její nabídce na britském trhu jen kompaktní SUV a malý hatchback. Nejmladším jejím zástupcem je pak model ZS, který byl na jaře letošního roku představován nejprve jako XS.
Předmětem testu bylo MG ZS s pětidvéřovou karoserií a pohotovostní hmotností 1204 kg.
Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na předních sedadlech, čelní, boční a hlavové airbagy, připomínání nezapnutého bezpečnostního pásu pro přední sedadla a omezovač rychlosti.
Ochrana dospělých
Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu 40 procenty přídě stabilní a řešení palubní desky může způsobit zranění řidiči nebo spolujezdci na předním sedadle. Při čelním nárazu celou šíří vozu byla ochrana hrudníku cestujícího na zadní sedadle hodnocena jako nedostačující.
V bočních nárazových testech získalo MG ZS maximální bodové hodnocení a poskytovalo při nich dobrou ochranu cestujícím.
Euro NCAP 2017: Kategorie 1 - Ochrana dospělých | ||||||||||
Test | Čelní - deformace | Čelní - celá šíře | Boční | Whiplash | AEB city | Celkem | ||||
Jednotky | body | body | body | body | body | body | % | |||
Ochrana dospělých | 6,1 | 3,9 | 16 | 1,3 | 0 | 27,3 | 71% |
Ochrana dětí
Při čelním nárazu 40 procenty přídě byla u figuríny desetiletého dítěte nedostačující ochrana krku a mezní ochrana hrudníku, zatímco u figuríny šestiletého dítěte byla slabá ochrana hrudníku i krku. Při bočním nárazovém testu byla nedostačující ochrana hlavy figuríny desetiletého dítěte.
Euro NCAP 2017: Kategorie 2 - Ochrana dětí | |||||||
Test | Čelní náraz | Boční náraz | Bezpečnostní výbava | Upevnění | Celkem | ||
Jednotky | body | body | body | body | body | % | |
Ochrana dětí | 5,6 | 4 | 5 | 10,5 | 25,1 | 51% |
Ochrana chodců
Kapota motoru poskytuje v případě srážky s chodcem převážně dobrou nebo dostačující ochranu s výjimkou míst kolem A sloupků karoserie. Přední nárazník zajišťuje dobrou ochranu nohou chodců, ale v oblasti pánve byla ochrana vyhodnocena jako převážně nedostačující.
Euro NCAP 2017: Kategorie 3 - Ochrana chodců | |||||||
Test | Hlava | Pánev | Nohy | AEB | Celkem | ||
Jednotky | body | body | body | body | body | % | |
Ochrana chodců | 17 | 2,1 | 6 | 0 | 25,1 | 59% |
Asistenční systémy
MG ZS bylo v testech Euro NCAP vybaveno pouze systémem připomínání zapnutí bezpečnostních pásů na předních sedadlech a omezovačem rychlosti. Další asistenční systémy ve standardní výbavě chybí.
Euro NCAP 2017: Kategorie 4 - Asistenční systémy | |||||||
- | Omezovač rychl. | Připomínač pásů | Jízdní pruhy | AEB Interurban | Celkem | ||
- | body | body | body | body | body | % | |
Asistenční systémy | 1,5 | 2 | 0 | 0 | 3,5 | 29% |
Celkový výsledek: Tři hvězdy
MG ZS je sice letošní novinkou, ale podle výsledků v testech Euro NCAP nabízí pasivní i aktivní ochranu svým cestujícím na podobné úrovni jako automobily z počátku desetiletí.
Celkové hodnocení pak vedle nedostatků zaznamenaných při nárazových testech výrazně snižuje z pohledu organizace Euro NCAP nedostačující standardní výbava bezpečnostními asistenčními systémy.
Euro NCAP 2017 - Rekapitulace výsledků | |||||||||
Kategorie | 1 | 2 | 3 | 4 | Celkem | ||||
Název | Ochrana dospělých | Ochrana dětí | Ochrana chodců | Asist. syst. | Vážený průměr | ||||
Jednotky | body | % | body | % | body | % | body | % | % |
Výsledky | 27 | 71% | 25,1 | 51% | 25 | 59% | 3,5 | 29% | 56% |
Počet hvězd | *** |