Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Euro NCAP 2017: MG ZS – Britsko-čínské SUV dosáhlo jen na tři hvězdy

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
Číňany vlastněná britská značka dnes v Evropě prodává svá auta jen v Británii, chce se ale vrátit i na kontinent. Podle výsledků modelu ZS v testech organizace Euro NCAP, ale bude muset MG na svých vozech ještě zapracovat.

Značku MG proslavily především její sportovní roadstery, ale dnes jsou v její nabídce na britském trhu jen kompaktní SUV a malý hatchback. Nejmladším jejím zástupcem je pak model ZS, který byl na jaře letošního roku představován nejprve jako XS.

Předmětem testu bylo MG ZS s pětidvéřovou karoserií a pohotovostní hmotností 1204 kg.

Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na předních sedadlech, čelní, boční a hlavové airbagy, připomínání nezapnutého bezpečnostního pásu pro přední sedadla a omezovač rychlosti.

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu 40 procenty přídě stabilní a řešení palubní desky může způsobit zranění řidiči nebo spolujezdci na předním sedadle. Při čelním nárazu celou šíří vozu byla ochrana hrudníku cestujícího na zadní sedadle hodnocena jako nedostačující.

crashtest mg euroncap novemodely video crashtest mg euroncap novemodely video

V bočních nárazových testech získalo MG ZS maximální bodové hodnocení a poskytovalo při nich dobrou ochranu cestujícím.

Euro NCAP 2017: Kategorie 1 - Ochrana dospělých
TestČelní - deformaceČelní - celá šířeBočníWhiplashAEB cityCelkem
Jednotkybodybodybodybodybodybody%
Ochrana dospělých6,13,9161,3027,371%

Ochrana dětí

Při čelním nárazu 40 procenty přídě byla u figuríny desetiletého dítěte nedostačující ochrana krku a mezní ochrana hrudníku, zatímco u figuríny šestiletého dítěte byla slabá ochrana hrudníku i krku. Při bočním nárazovém testu byla nedostačující ochrana hlavy figuríny desetiletého dítěte.

Euro NCAP 2017: Kategorie 2 - Ochrana dětí
TestČelní nárazBoční nárazBezpečnostní výbavaUpevněníCelkem
Jednotkybodybodybodybodybody%
Ochrana dětí5,64510,525,151%

Ochrana chodců

Kapota motoru poskytuje v případě srážky s chodcem převážně dobrou nebo dostačující ochranu s výjimkou míst kolem A sloupků karoserie. Přední nárazník zajišťuje dobrou ochranu nohou chodců, ale v oblasti pánve byla ochrana vyhodnocena jako převážně nedostačující.

Euro NCAP 2017: Kategorie 3 - Ochrana chodců
TestHlavaPánevNohyAEBCelkem
Jednotkybodybodybodybodybody%
Ochrana chodců172,16025,159%

Asistenční systémy

MG ZS bylo v testech Euro NCAP vybaveno pouze systémem připomínání zapnutí bezpečnostních pásů na předních sedadlech a omezovačem rychlosti. Další asistenční systémy ve standardní výbavě chybí.

Euro NCAP 2017: Kategorie 4 - Asistenční systémy
-Omezovač rychl.Připomínač pásůJízdní pruhyAEB InterurbanCelkem
-bodybodybodybodybody%
Asistenční systémy1,52003,529%

Celkový výsledek: Tři hvězdy

MG ZS je sice letošní novinkou, ale podle výsledků v testech Euro NCAP nabízí pasivní i aktivní ochranu svým cestujícím na podobné úrovni jako automobily z počátku desetiletí.

Celkové hodnocení pak vedle nedostatků zaznamenaných při nárazových testech výrazně snižuje z pohledu organizace Euro NCAP nedostačující standardní výbava bezpečnostními asistenčními systémy.

Euro NCAP 2017 - Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky2771%25,151%2559%3,529%56%
Počet hvězd***

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)