Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Euro NCAP 2018: Jaguar I-Pace
Euro NCAP 2018: Jaguar I-Pace
Euro NCAP 2018: Jaguar I-Pace
Euro NCAP 2018: Jaguar I-Pace
91
Fotogalerie

Euro NCAP 2018: Jaguar I-Pace – Britská šelma na elektřinu získala pět hvězd

Jaguar I-Pace jako první elektromobil své značky absolvoval testy organizace Euro NCAP s pozitivní hodnocením prakticky ve všech kategoriích.

Jaguar I-Pace představuje v pořadí páty model své značky, který získal plný počet hvězd v testech organizace Euro NCAP. Elektromobil poskytuje ochranu na převážně dobré úrovni svým cestujícím i chodcům.

Předmětem testu byl Jaguar I-Pace SE EV400 s pětidvéřovou karoserií a pohotovostní hmotností 2180 kg.

Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na všech sedadlech, čelní, boční a hlavové airbagy, připomínání nezapnutého bezpečnostního pásu pro všechna sedadla, systém automatického nouzového brzdění, omezovač rychlosti, systém sledování jízdních pruhů a aktivní přední kapotu.

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu 40 procenty přídě stabilní. Ochrana řidiče i spolujezdce na předním sedadle byla dobrá nebo dostačující. V případě hrudníku řidiče a levé nohy spolujezdce pak byla ochrana hodnocena jako mezní.

crashtest jaguar elektromobil euroncap alternativnipohony novemodely video crossovercrashtest jaguar elektromobil euroncap alternativnipohony novemodely video crossover | acz

Při čelním nárazu celou přídí byla ochrana řidiče i spolujezdce na zadním sedadle dobrá s výjimkou jejich hrudníků, u nichž byla vyhodnocena jako dostačující.

Za oba boční nárazové testy získal Jaguar I-Pace maximální počet bodů.

Euro NCAP 2018: Kategorie 1 - Ochrana dospělých
TestČelní - deformaceČelní - celá šířeBočníWhiplashAEB cityCelkem
Jednotkybodybodybodybodybodybody%
Ochrana dospělých5,87,6161,4434,891%

Ochrana dětí

Při čelním nárazu 40 procenty přídě byla ochrana figuríny desetiletého dítěte dobrá s výjimkou krku, kde byla slabá ochrana. U figuríny šestiletého dítěte byla ochrana dobrá a dostačující.

Při bočním nárazovém testu byla ochrana figuríny šestiletého i desetiletého dítěte dobrá.

Euro NCAP 2018: Kategorie 2 - Ochrana dětí
TestČelní nárazBoční nárazBezpečnostní výbavaUpevněníCelkem
Jednotkybodybodybodybodybody%
Ochrana dětí13871240,081%

Ochrana chodců

Jaguar I-Pace je vybaven aktivní kapotou motoru, kterou doplňuje airbag. Tyto prvky poskytují převážně dobrou a dostačující ochranu v případě srážky s chodce. Přední hrana kapoty motoru ovšem poskytuje slabou ochranu. Nohy i pánve chodců jsou chráněny dobře.

Euro NCAP 2018: Kategorie 3 - Ochrana chodců
TestHlavaPánevNohyAEBCelkem
Jednotkybodybodybodybodybody%
Ochrana chodců165,367,335,373%

Asistenční systémy

Jaguar I-Pace má ve své výbavě systém automatického nouzového brzdění, jehož funkčnost v rychlostech typických pro městský i dálniční provoz byla hodnocena jako dobrá a dostačující. Systém úspěšně rozpoznává cyklisty i chodce a dokáže zabránit srážce s nimi nebo výrazně snížit rychlost vozu a zmírnit tak následky nehody.

Euro NCAP 2018: Kategorie 4 - Asistenční systémy
-Omezovač rychl.Připomínač pásůJízdní pruhyAEB InterurbanCelkem
-bodybodybodybodybody%
Asistenční systémy2,52,532,610,681%

Celkový výsledek: Pět hvězd

Jaguar I-Pace představuje podle hodnocení organizace Euro NCAP bezpečný automobil, do jehož celkového hodnocení se příznivě projevila rozsáhlá výbava asistenčními systémy.

Euro NCAP 2018 - Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky3591%4081%3573%10,681%83%
Počet hvězd*****