Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Euro NCAP 2018: Jaguar I-Pace – Britská šelma na elektřinu získala pět hvězd

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
Jaguar I-Pace jako první elektromobil své značky absolvoval testy organizace Euro NCAP s pozitivní hodnocením prakticky ve všech kategoriích.

Jaguar I-Pace představuje v pořadí páty model své značky, který získal plný počet hvězd v testech organizace Euro NCAP. Elektromobil poskytuje ochranu na převážně dobré úrovni svým cestujícím i chodcům.

Předmětem testu byl Jaguar I-Pace SE EV400 s pětidvéřovou karoserií a pohotovostní hmotností 2180 kg.

Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na všech sedadlech, čelní, boční a hlavové airbagy, připomínání nezapnutého bezpečnostního pásu pro všechna sedadla, systém automatického nouzového brzdění, omezovač rychlosti, systém sledování jízdních pruhů a aktivní přední kapotu.

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu 40 procenty přídě stabilní. Ochrana řidiče i spolujezdce na předním sedadle byla dobrá nebo dostačující. V případě hrudníku řidiče a levé nohy spolujezdce pak byla ochrana hodnocena jako mezní.

crashtest jaguar elektromobil euroncap alternativnipohony novemodely video crossover crashtest jaguar elektromobil euroncap alternativnipohony novemodely video crossover

Při čelním nárazu celou přídí byla ochrana řidiče i spolujezdce na zadním sedadle dobrá s výjimkou jejich hrudníků, u nichž byla vyhodnocena jako dostačující.

Za oba boční nárazové testy získal Jaguar I-Pace maximální počet bodů.

Euro NCAP 2018: Kategorie 1 - Ochrana dospělých
TestČelní - deformaceČelní - celá šířeBočníWhiplashAEB cityCelkem
Jednotkybodybodybodybodybodybody%
Ochrana dospělých5,87,6161,4434,891%

Ochrana dětí

Při čelním nárazu 40 procenty přídě byla ochrana figuríny desetiletého dítěte dobrá s výjimkou krku, kde byla slabá ochrana. U figuríny šestiletého dítěte byla ochrana dobrá a dostačující.

Při bočním nárazovém testu byla ochrana figuríny šestiletého i desetiletého dítěte dobrá.

Euro NCAP 2018: Kategorie 2 - Ochrana dětí
TestČelní nárazBoční nárazBezpečnostní výbavaUpevněníCelkem
Jednotkybodybodybodybodybody%
Ochrana dětí13871240,081%

Ochrana chodců

Jaguar I-Pace je vybaven aktivní kapotou motoru, kterou doplňuje airbag. Tyto prvky poskytují převážně dobrou a dostačující ochranu v případě srážky s chodce. Přední hrana kapoty motoru ovšem poskytuje slabou ochranu. Nohy i pánve chodců jsou chráněny dobře.

Euro NCAP 2018: Kategorie 3 - Ochrana chodců
TestHlavaPánevNohyAEBCelkem
Jednotkybodybodybodybodybody%
Ochrana chodců165,367,335,373%

Asistenční systémy

Jaguar I-Pace má ve své výbavě systém automatického nouzového brzdění, jehož funkčnost v rychlostech typických pro městský i dálniční provoz byla hodnocena jako dobrá a dostačující. Systém úspěšně rozpoznává cyklisty i chodce a dokáže zabránit srážce s nimi nebo výrazně snížit rychlost vozu a zmírnit tak následky nehody.

Euro NCAP 2018: Kategorie 4 - Asistenční systémy
-Omezovač rychl.Připomínač pásůJízdní pruhyAEB InterurbanCelkem
-bodybodybodybodybody%
Asistenční systémy2,52,532,610,681%

Celkový výsledek: Pět hvězd

Jaguar I-Pace představuje podle hodnocení organizace Euro NCAP bezpečný automobil, do jehož celkového hodnocení se příznivě projevila rozsáhlá výbava asistenčními systémy.

Euro NCAP 2018 - Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky3591%4081%3573%10,681%83%
Počet hvězd*****

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)