Euro NCAP 2018: Jaguar I-Pace – Britská šelma na elektřinu získala pět hvězd
Jaguar I-Pace představuje v pořadí páty model své značky, který získal plný počet hvězd v testech organizace Euro NCAP. Elektromobil poskytuje ochranu na převážně dobré úrovni svým cestujícím i chodcům.
Předmětem testu byl Jaguar I-Pace SE EV400 s pětidvéřovou karoserií a pohotovostní hmotností 2180 kg.
Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na všech sedadlech, čelní, boční a hlavové airbagy, připomínání nezapnutého bezpečnostního pásu pro všechna sedadla, systém automatického nouzového brzdění, omezovač rychlosti, systém sledování jízdních pruhů a aktivní přední kapotu.
Ochrana dospělých
Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu 40 procenty přídě stabilní. Ochrana řidiče i spolujezdce na předním sedadle byla dobrá nebo dostačující. V případě hrudníku řidiče a levé nohy spolujezdce pak byla ochrana hodnocena jako mezní.
crashtest jaguar elektromobil euroncap alternativnipohony novemodely video crossover |
Při čelním nárazu celou přídí byla ochrana řidiče i spolujezdce na zadním sedadle dobrá s výjimkou jejich hrudníků, u nichž byla vyhodnocena jako dostačující.
Za oba boční nárazové testy získal Jaguar I-Pace maximální počet bodů.
Euro NCAP 2018: Kategorie 1 - Ochrana dospělých | ||||||||||
Test | Čelní - deformace | Čelní - celá šíře | Boční | Whiplash | AEB city | Celkem | ||||
Jednotky | body | body | body | body | body | body | % | |||
Ochrana dospělých | 5,8 | 7,6 | 16 | 1,4 | 4 | 34,8 | 91% |
Ochrana dětí
Při čelním nárazu 40 procenty přídě byla ochrana figuríny desetiletého dítěte dobrá s výjimkou krku, kde byla slabá ochrana. U figuríny šestiletého dítěte byla ochrana dobrá a dostačující.
Při bočním nárazovém testu byla ochrana figuríny šestiletého i desetiletého dítěte dobrá.
Euro NCAP 2018: Kategorie 2 - Ochrana dětí | |||||||
Test | Čelní náraz | Boční náraz | Bezpečnostní výbava | Upevnění | Celkem | ||
Jednotky | body | body | body | body | body | % | |
Ochrana dětí | 13 | 8 | 7 | 12 | 40,0 | 81% |
Ochrana chodců
Jaguar I-Pace je vybaven aktivní kapotou motoru, kterou doplňuje airbag. Tyto prvky poskytují převážně dobrou a dostačující ochranu v případě srážky s chodce. Přední hrana kapoty motoru ovšem poskytuje slabou ochranu. Nohy i pánve chodců jsou chráněny dobře.
Euro NCAP 2018: Kategorie 3 - Ochrana chodců | |||||||
Test | Hlava | Pánev | Nohy | AEB | Celkem | ||
Jednotky | body | body | body | body | body | % | |
Ochrana chodců | 16 | 5,3 | 6 | 7,3 | 35,3 | 73% |
Asistenční systémy
Jaguar I-Pace má ve své výbavě systém automatického nouzového brzdění, jehož funkčnost v rychlostech typických pro městský i dálniční provoz byla hodnocena jako dobrá a dostačující. Systém úspěšně rozpoznává cyklisty i chodce a dokáže zabránit srážce s nimi nebo výrazně snížit rychlost vozu a zmírnit tak následky nehody.
Euro NCAP 2018: Kategorie 4 - Asistenční systémy | |||||||
- | Omezovač rychl. | Připomínač pásů | Jízdní pruhy | AEB Interurban | Celkem | ||
- | body | body | body | body | body | % | |
Asistenční systémy | 2,5 | 2,5 | 3 | 2,6 | 10,6 | 81% |
Celkový výsledek: Pět hvězd
Jaguar I-Pace představuje podle hodnocení organizace Euro NCAP bezpečný automobil, do jehož celkového hodnocení se příznivě projevila rozsáhlá výbava asistenčními systémy.
Euro NCAP 2018 - Rekapitulace výsledků | |||||||||
Kategorie | 1 | 2 | 3 | 4 | Celkem | ||||
Název | Ochrana dospělých | Ochrana dětí | Ochrana chodců | Asist. syst. | Vážený průměr | ||||
Jednotky | body | % | body | % | body | % | body | % | % |
Výsledky | 35 | 91% | 40 | 81% | 35 | 73% | 10,6 | 81% | 83% |
Počet hvězd | ***** |