Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Euro NCAP 2019: Audi A1 – Pět hvězd pro malou jedničku

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)

Audi A1 si ve své druhé generaci odváží z testů organizace Euro NCAP plný počet hvězd, za nimiž se ukrývají dobré výsledky ve všech testovaných a sledovaných kategoriích.

Audi A1 se ve své první generaci s třídveřovou karoserií účastnilo testů organizace Euro NCAP v roce 2010 a podle tehdejšího systému hodnocení získalo plný počet pěti hvězd. Druhá generace modelu A1 zamířila do nárazových testů o devět let později a rovněž získala pětihvězdičkové hodnocení.

Předmětem testu bylo Audi A1Sportback s pětidveřovou karoserií a pohotovostní hmotností 1105 kg.

Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na všech sedadlech, čelní, boční a hlavové airbagy, připomínání nezapnutého bezpečnostního pásu pro všechna sedadla, systém automatického nouzového brzdění, omezovač rychlosti a systém sledování jízdních pruhů.

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu 40 procenty přídě stabilní. Ochrana řidiče i spolujezdce na předním sedadle byla dobrá s výjimkou hrudníků obou figurín, holenní řidiče a levé holeně spolujezdce, u nichž bylo ochrana hodnocena jako dostačující.

Při čelním nárazu celou přídí byla ochrana řidiče dobrá a dostačující. V případě spolujezdce na zadním sedadle byla ochrana dobrá s výjimkou hrudníku, u nějž je uvedena mezní.

Euro NCAP 2019: Audi A1 Euro NCAP 2019: Audi A1

Při bočním nárazu byla ochrana všech části těla i hlavy řidiče dobrá a Audi A1 získalo maximální počet bodů. V případě nárazu bokem na sloup byla ochrana hrudníku řidiče hodnocena jako dostačující.

Euro NCAP 2019: Kategorie 1 - Ochrana dospělých 
Test Čelní - deformace Čelní - celá šíře Boční Whiplash AEB city Celkem      
Jednotky body body body body body body %      
Ochrana dospělých 7,7 7,4 15,5 1,6 4 36,2 95%      

Ochrana dětí

Při čelním nárazu 40 procenty přídě byla ochrana figuríny desetiletého i šestiletého dítěte dobrá s výjimkou krku figuríny desetiletého dítěte, kde byla vyhodnocena jako dostačující. Při bočním nárazovém testu byla ochrana obou figurín dětských cestujících dobrá a Audi A1 zde získalo maximální počet bodů.

Euro NCAP 2019: Kategorie 2 - Ochrana dětí 
Test Čelní náraz Boční náraz Bezpečnostní výbava Upevnění Celkem
Jednotky body body body body body %
Ochrana dětí 15,8 8 7 11,3 42,0 85%

Ochrana chodců

Přední kapota Audi A1 poskytuje chodcům při srážce smíšenou ochranu, kdy v jejím středu je dobrá a směrem ke krajům se mění v mezní až slabou. V oblasti A sloupků karoserie a u spodní hrany čelního skla je pak nedostačující.

Ochrana pánve je smíšená od dobré až po nedostačující. Nohy chodců jsou v celé šířce nárazníku chráněny dobře.

Euro NCAP 2019: Kategorie 3 - Ochrana chodců 
Test Hlava Pánev Nohy AEB Celkem
Jednotky body body body body body %
Ochrana chodců 14,1 4,1 6 10,9 35,1 73%

Asistenční systémy

Systém automatického nouzového brzdění v rychlostech typických pro dálniční i městský provoz fungoval a rozpoznával cyklisty i chodce. Ve většině zkoušených situací byl schopen zabránit nehodě nebo snížit rychlost a zmenšit tím následky kolize.

Systém pro sledování jízdního pruhu varuje řidiče před jeho opuštěním a může mírně zasahovat do řízení.

Euro NCAP 2019: Kategorie 4 - Asistenční systémy 
  Omezovač rychl. Připomínač pásů Jízdní pruhy AEB Interurban Celkem
  body body body body body %
Asistenční systémy 1,3 3 3,5 2,7 10,4 80%

Celkový výsledek: Pět hvězd

Audi A1 si vedlo dobře v oblasti ochrany dětských pasažérů i dospělých cestujících, i když v jejich případě má jistý prostor pro zlepšení. V kategoriích ochrany chodců a asistenčních systémů dosáhl nejmenší hatchback značky Audi slušných výsledků.

Euro NCAP 2019 - Rekapitulace výsledků
Kategorie 1 2 3 4 Celkem
Název Ochrana dospělých Ochrana dětí Ochrana chodců Asist. syst. Vážený průměr
Jednotky body % body % body % body % %
Výsledky 36 95% 42 85% 35 73% 10,4 80% 86%
Počet hvězd * * * * *

Video se připravuje ...

Zdroj: Euro NCAP

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)

Doporučujeme