Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Euro NCAP 2019: Ford Puma – Pět hvězd pro crossover se jménem šelmy

Euro NCAP 2019: Ford Puma
Euro NCAP 2019: Ford Puma
Euro NCAP 2019: Ford Puma
Euro NCAP 2019: Ford Puma
9 Fotogalerie
Diskuze (3)

Ford Puma oživuje jméno malého sportovního kupé jako crossover, který v testech organizace Euro NCAP dosáhl dobrých výsledků ve všech sledovaných kategoriích.

Ford Puma v testech organizace Euro NCAP dosáhl nejlepších výsledků v ochraně dospělých i dětských cestujících, ale špatně si nevedl ani v ochraně chodců a asistenčních systémech.

Předmětem testu byl Ford Puma s pětidvéřovou karoserií a pohotovostní hmotností 1314 kg.

Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na všech sedadlech, čelní, boční a hlavové airbagy, připomínání nezapnutého bezpečnostního pásu pro všechna sedadla, systém automatického nouzového brzdění, omezovač rychlosti a systém sledování jízdních pruhů.

Ochrana dospělých

 

Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu 40 procenty přídě stabilní. Ochrana řidiče i spolujezdce na předním sedadle byla dobrá nebo dostačující, s výjimkou hrudníku řidiče, kde byla ochrana hodnocena jako mezní.

Při čelním nárazu celou přídí byla ochrana řidiče i spolujezdce na zadním sedadle dobrá a dostačující.  

Euro NCAP 2019: Ford PumaEuro NCAP 2019: Ford Puma | Zdroj: Euro NCAP

Za boční náraz i náraz bokem na sloup získal Ford Puma plný počet bodů.

Euro NCAP 2019: Kategorie 1 - Ochrana dospělých 
TestČelní - deformaceČelní - celá šířeBočníWhiplashAEB cityCelkem   
Jednotkybodybodybodybodybodybody%   
Ochrana dospělých77,5161,63,936,094%   

Ochrana dětí

 

Při čelním nárazu 40 procenty přídě byla ochrana figurín desetiletého i šestiletého dítěte dobrá, s výjimkou hlavy a krku šestiletého dítěte a krku desetiletého dítěte, kde byla ochrana hodnocena jako dostačující. Při bočním nárazu byla ochrana figurín dětských pasažérů dobrá.

Euro NCAP 2019: Kategorie 2 - Ochrana dětí 
TestČelní nárazBoční nárazBezpečnostní výbavaUpevněníCelkem
Jednotkybodybodybodybodybody%
Ochrana dětí14,5871241,584%

Ochrana chodců

 

Kapota motoru poskytuje v případě srážky s chodcem dobrou až mezní ochranu jeho hlavě, výjimkou jsou oblasti v okolí A sloupků a u základny čelního skla, kde je ochrana nedostačující. Nohy i pánve chodců jsou chráněny na většině zkoušených míst dobře.

Euro NCAP 2019: Kategorie 3 - Ochrana chodců 
TestHlavaPánevNohyAEBCelkem
Jednotkybodybodybodybodybody%
Ochrana chodců14,66610,637,277%

Asistenční systémy

 

Ford Puma má ve své výbavě systém automatického nouzového brzdění, který rychlostech typických pro městský i dálniční provoz fungoval dobře a úspěšně rozpoznával cyklisty i chodce.

Euro NCAP 2019: Kategorie 4 - Asistenční systémy 
 Omezovač rychl.Připomínač pásůJízdní pruhyAEB InterurbanCelkem
 bodybodybodybodybody%
Asistenční systémy2,72,52,32,39,774%

Celkový výsledek: Pět hvězd

 

Ford Puma představuje podle hodnocení organizace Euro NCAP bezpečný automobil, do jehož celkového hodnocení se příznivě projevila i standardní výbava asistenčními systémy.

Euro NCAP 2019 - Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky3694%41,584%3777%9,774%85%
Počet hvězd* * * * *

Video placeholder
Euro NCAP 2019: Ford Puma – Pět hvězd pro crossover se jménem šelmy • Zdroj: Euro NCAP, YouTube

Zdroj: Euro NCAP

Vstoupit do diskuze (3)