Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Euro NCAP 2019: Ford Puma – Pět hvězd pro crossover se jménem šelmy

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (3)

Ford Puma oživuje jméno malého sportovního kupé jako crossover, který v testech organizace Euro NCAP dosáhl dobrých výsledků ve všech sledovaných kategoriích.

Ford Puma v testech organizace Euro NCAP dosáhl nejlepších výsledků v ochraně dospělých i dětských cestujících, ale špatně si nevedl ani v ochraně chodců a asistenčních systémech.

Předmětem testu byl Ford Puma s pětidvéřovou karoserií a pohotovostní hmotností 1314 kg.

Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na všech sedadlech, čelní, boční a hlavové airbagy, připomínání nezapnutého bezpečnostního pásu pro všechna sedadla, systém automatického nouzového brzdění, omezovač rychlosti a systém sledování jízdních pruhů.

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu 40 procenty přídě stabilní. Ochrana řidiče i spolujezdce na předním sedadle byla dobrá nebo dostačující, s výjimkou hrudníku řidiče, kde byla ochrana hodnocena jako mezní.

Při čelním nárazu celou přídí byla ochrana řidiče i spolujezdce na zadním sedadle dobrá a dostačující.  

Euro NCAP 2019: Ford Puma Euro NCAP 2019: Ford Puma

Za boční náraz i náraz bokem na sloup získal Ford Puma plný počet bodů.

Euro NCAP 2019: Kategorie 1 - Ochrana dospělých 
Test Čelní - deformace Čelní - celá šíře Boční Whiplash AEB city Celkem      
Jednotky body body body body body body %      
Ochrana dospělých 7 7,5 16 1,6 3,9 36,0 94%      

Ochrana dětí

Při čelním nárazu 40 procenty přídě byla ochrana figurín desetiletého i šestiletého dítěte dobrá, s výjimkou hlavy a krku šestiletého dítěte a krku desetiletého dítěte, kde byla ochrana hodnocena jako dostačující. Při bočním nárazu byla ochrana figurín dětských pasažérů dobrá.

Euro NCAP 2019: Kategorie 2 - Ochrana dětí 
Test Čelní náraz Boční náraz Bezpečnostní výbava Upevnění Celkem
Jednotky body body body body body %
Ochrana dětí 14,5 8 7 12 41,5 84%

Ochrana chodců

Kapota motoru poskytuje v případě srážky s chodcem dobrou až mezní ochranu jeho hlavě, výjimkou jsou oblasti v okolí A sloupků a u základny čelního skla, kde je ochrana nedostačující. Nohy i pánve chodců jsou chráněny na většině zkoušených míst dobře.

Euro NCAP 2019: Kategorie 3 - Ochrana chodců 
Test Hlava Pánev Nohy AEB Celkem
Jednotky body body body body body %
Ochrana chodců 14,6 6 6 10,6 37,2 77%

Asistenční systémy

Ford Puma má ve své výbavě systém automatického nouzového brzdění, který rychlostech typických pro městský i dálniční provoz fungoval dobře a úspěšně rozpoznával cyklisty i chodce.

Euro NCAP 2019: Kategorie 4 - Asistenční systémy 
  Omezovač rychl. Připomínač pásů Jízdní pruhy AEB Interurban Celkem
  body body body body body %
Asistenční systémy 2,7 2,5 2,3 2,3 9,7 74%

Celkový výsledek: Pět hvězd

Ford Puma představuje podle hodnocení organizace Euro NCAP bezpečný automobil, do jehož celkového hodnocení se příznivě projevila i standardní výbava asistenčními systémy.

Euro NCAP 2019 - Rekapitulace výsledků
Kategorie 1 2 3 4 Celkem
Název Ochrana dospělých Ochrana dětí Ochrana chodců Asist. syst. Vážený průměr
Jednotky body % body % body % body % %
Výsledky 36 94% 41,5 84% 37 77% 9,7 74% 85%
Počet hvězd * * * * *

Video se připravuje ...

Zdroj: Euro NCAP

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (3)

Doporučujeme

Avatar - speedfred
21. 12. 2019 19:00
Re: Ford novinky
teba to stále baví?