Euro NCAP 2019: Ford Puma – Pět hvězd pro crossover se jménem šelmy
Ford Puma oživuje jméno malého sportovního kupé jako crossover, který v testech organizace Euro NCAP dosáhl dobrých výsledků ve všech sledovaných kategoriích.
Ford Puma v testech organizace Euro NCAP dosáhl nejlepších výsledků v ochraně dospělých i dětských cestujících, ale špatně si nevedl ani v ochraně chodců a asistenčních systémech.
Předmětem testu byl Ford Puma s pětidvéřovou karoserií a pohotovostní hmotností 1314 kg.
Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na všech sedadlech, čelní, boční a hlavové airbagy, připomínání nezapnutého bezpečnostního pásu pro všechna sedadla, systém automatického nouzového brzdění, omezovač rychlosti a systém sledování jízdních pruhů.
Ochrana dospělých
Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu 40 procenty přídě stabilní. Ochrana řidiče i spolujezdce na předním sedadle byla dobrá nebo dostačující, s výjimkou hrudníku řidiče, kde byla ochrana hodnocena jako mezní.
Při čelním nárazu celou přídí byla ochrana řidiče i spolujezdce na zadním sedadle dobrá a dostačující.
Za boční náraz i náraz bokem na sloup získal Ford Puma plný počet bodů.
Euro NCAP 2019: Kategorie 1 - Ochrana dospělých | ||||||||||
Test | Čelní - deformace | Čelní - celá šíře | Boční | Whiplash | AEB city | Celkem | ||||
Jednotky | body | body | body | body | body | body | % | |||
Ochrana dospělých | 7 | 7,5 | 16 | 1,6 | 3,9 | 36,0 | 94% |
Ochrana dětí
Při čelním nárazu 40 procenty přídě byla ochrana figurín desetiletého i šestiletého dítěte dobrá, s výjimkou hlavy a krku šestiletého dítěte a krku desetiletého dítěte, kde byla ochrana hodnocena jako dostačující. Při bočním nárazu byla ochrana figurín dětských pasažérů dobrá.
Euro NCAP 2019: Kategorie 2 - Ochrana dětí | ||||||
Test | Čelní náraz | Boční náraz | Bezpečnostní výbava | Upevnění | Celkem | |
Jednotky | body | body | body | body | body | % |
Ochrana dětí | 14,5 | 8 | 7 | 12 | 41,5 | 84% |
Ochrana chodců
Kapota motoru poskytuje v případě srážky s chodcem dobrou až mezní ochranu jeho hlavě, výjimkou jsou oblasti v okolí A sloupků a u základny čelního skla, kde je ochrana nedostačující. Nohy i pánve chodců jsou chráněny na většině zkoušených míst dobře.
Euro NCAP 2019: Kategorie 3 - Ochrana chodců | ||||||
Test | Hlava | Pánev | Nohy | AEB | Celkem | |
Jednotky | body | body | body | body | body | % |
Ochrana chodců | 14,6 | 6 | 6 | 10,6 | 37,2 | 77% |
Asistenční systémy
Ford Puma má ve své výbavě systém automatického nouzového brzdění, který rychlostech typických pro městský i dálniční provoz fungoval dobře a úspěšně rozpoznával cyklisty i chodce.
Euro NCAP 2019: Kategorie 4 - Asistenční systémy | ||||||
Omezovač rychl. | Připomínač pásů | Jízdní pruhy | AEB Interurban | Celkem | ||
body | body | body | body | body | % | |
Asistenční systémy | 2,7 | 2,5 | 2,3 | 2,3 | 9,7 | 74% |
Celkový výsledek: Pět hvězd
Ford Puma představuje podle hodnocení organizace Euro NCAP bezpečný automobil, do jehož celkového hodnocení se příznivě projevila i standardní výbava asistenčními systémy.
Euro NCAP 2019 - Rekapitulace výsledků | |||||||||
Kategorie | 1 | 2 | 3 | 4 | Celkem | ||||
Název | Ochrana dospělých | Ochrana dětí | Ochrana chodců | Asist. syst. | Vážený průměr | ||||
Jednotky | body | % | body | % | body | % | body | % | % |
Výsledky | 36 | 94% | 41,5 | 84% | 37 | 77% | 9,7 | 74% | 85% |
Počet hvězd | * * * * * |
Zdroj: Euro NCAP