Euro NCAP 2019: MG HS – Pět hvězd pro návrat do Evropy
MG HS získalo od organizace Euro NCAP i přes jistá zaváhání v některých testech plný počet pěti hvězd.
MG HS v současnosti představuje vlajkovou loď mezi crossovery a SUV kdysi slavné britské značky. Zároveň se jedná o jeden z modelů, s nimiž se značka MG, kterou vlastní čínský koncern SAIC Motor, chce přes Velkou Británii vrátit na evropský trh. Pětihvězdičkové hodnocení, které model HS spolu s menším MG ZS získal v roce 2019 v testech organizace Euro NCAP, může patřit mezi pozitiva při návratu do Evropy.
Předmětem testu bylo MG HS 1.5T GDI pětidvéřovou karoserií a pohotovostní hmotností 1489 kg.
Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na všech sedadlech, čelní, boční a hlavové airbagy, připomínání nezapnutého bezpečnostního pásu pro všechna sedadla, systém automatického nouzového brzdění, omezovač rychlosti a systém sledování jízdních pruhů.
Ochrana dospělých
Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu 40 procenty přídě stabilní. Ochrana řidiče i spolujezdce na předním sedadle byla dobrá a dostačující.
Při čelním nárazu celou přídí vozu byla ochrana řidiče i spolujezdce na zadním sedadle vyhodnocena jako dobrá a dostačující.
Při bočním nárazu byla ochrana řidiče dobrá a MG HS získalo maximální počet bodů. Při nárazu bokem na sloup byla ochrana řidiče dobrá až na hrudník, v jeh ž případě byla hodnocena jako slabá.
Euro NCAP 2019: Kategorie 1 - Ochrana dospělých | ||||||||||
Test | Čelní - deformace | Čelní - celá šíře | Boční | Whiplash | AEB city | Celkem | ||||
Jednotky | body | body | body | body | body | body | % | |||
Ochrana dospělých | 7,3 | 7,6 | 14,5 | 1,8 | 4 | 35,2 | 92% |
Ochrana dětí
Při čelním nárazu 40 procenty přídě byla ochrana figurín šestiletého a desetiletého dítěte dobrá s výjimkou krku staršího z dětí, u nějž byla hodnocena jako slabá, zatímco u figuríny mladšího dítěte byla ochrana krku hodnocena jako dostačující.
Při bočním nárazovém testu byla ochrana obou figurín dětských cestujících dobrá, s výjimkou hlavy figuríny desetiletého dítěte, v jejímž případě byla ochrana hodnocena jako slabá.
Euro NCAP 2019: Kategorie 2 - Ochrana dětí | ||||||
Test | Čelní náraz | Boční náraz | Bezpečnostní výbava | Upevnění | Celkem | |
Jednotky | body | body | body | body | body | % |
Ochrana dětí | 14,3 | 6,7 | 7 | 12 | 40,0 | 81% |
Ochrana chodců
Kapota motoru poskytuje v případě srážky s chodcem dobrou ochranu ve svém středu a dostačující až mezní po svém obvodu. V prostoru kolem A sloupků karoserie je ochrana hodnocena jako slabá nebo nedostačující.
Nohy chodce jsou při případné srážce chráněny dobře v téměř celé šířce vozu, ale ochrana pánve je převážně nedostačující.
Euro NCAP 2019: Kategorie 3 - Ochrana chodců | ||||||
Test | Hlava | Pánev | Nohy | AEB | Celkem | |
Jednotky | body | body | body | body | body | % |
Ochrana chodců | 15,9 | 1,1 | 5,5 | 8,4 | 30,8 | 64% |
Asistenční systémy
Systém automatického nouzového brzdění musel být během testů několikrát znovu nastaven, ale v rychlostech typických pro městský i dálniční provoz fungoval dobře a rozpoznával cyklisty i chodce. Ve většině zkoušených situací byl schopen zabránit nehodě nebo snížit rychlost a zmírnit tím následky kolize.
Euro NCAP 2019: Kategorie 4 - Asistenční systémy | ||||||
Omezovač rychl. | Připomínač pásů | Jízdní pruhy | AEB Interurban | Celkem | ||
body | body | body | body | body | % | |
Asistenční systémy | 2,3 | 2,5 | 2,5 | 2,6 | 9,9 | 76% |
Celkový výsledek: Pět hvězd
MG HS v letošních testech organizace Euro NCAP jako jeden ze dvou prvních modelů své značky dosáhlo na plný počet hvězd, ale stále má jistý prostor pro zlepšení prakticky ve všech sledovaných kategoriích.
Euro NCAP 2019 - Rekapitulace výsledků | |||||||||
Kategorie | 1 | 2 | 3 | 4 | Celkem | ||||
Název | Ochrana dospělých | Ochrana dětí | Ochrana chodců | Asist. syst. | Vážený průměr | ||||
Jednotky | body | % | body | % | body | % | body | % | % |
Výsledky | 35 | 92% | 40 | 81% | 31 | 64% | 9,9 | 76% | 81% |
Počet hvězd | * * * * * |

Zdroj: Euro NCAP