Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Euro NCAP 2019: MG ZS EV – Pět hvězd pro kompaktní elektrický crossover

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (1)

MG ZS EV jako první čistě elektrický model značky získal v testech organizace Euro NCAP plný počet pěti hvězd a překonal o dvě hvězdy výchozí model ZS.

MG ZS EV se jako čistě elektřinou poháněný model představilo v roce 2019. Základem pro tento model je konvenční crossover ZS, který figuruje v nabídce značky MG od roku 2017. Elektrický model ZS EV získal v roce 2019 v testech organizace Euro NCAP pět hvězd, zatímco model ZS si z nich v roce 2017 odvezl jen tři hvězdy.   

Předmětem testu bylo MG ZS EV s pětidveřovou karoserií a pohotovostní hmotností 1491 kg.

Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na všech sedadlech, čelní, boční a hlavové airbagy, připomínání nezapnutého bezpečnostního pásu pro všechna sedadla, systém automatického nouzového brzdění, omezovač rychlosti a systém sledování jízdních pruhů.

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu 40 procenty přídě stabilní. Ochrana řidiče i spolujezdce na předním sedadle byla dobrá a dostačující.

Při čelním nárazu celou přídí byla ochrana řidiče i spolujezdce na zadním sedadle dobrá a dostačující. Výjimkou je hrudník spolujezdce, u nějž byla ochrana hodnocena jako slabá.

Euro NCAP 2019: MG ZS EV Euro NCAP 2019: MG ZS EV

Při bočním nárazu získalo MG ZS EV maximální počet bodů. Při nárazu bokem na sloup byla ochrana hrudníku figuríny řidiče slabá a ostatních sledovaných částí dobrá.

Euro NCAP 2019: Kategorie 1 - Ochrana dospělých 
Test Čelní - deformace Čelní - celá šíře Boční Whiplash AEB city Celkem      
Jednotky body body body body body body %      
Ochrana dospělých 7,4 7 14,4 1,7 4 34,5 90%      

Ochrana dětí

Při čelním nárazu 40 procenty přídě byla ochrana figuríny desetiletého i šestiletého dítěte dobrá s výjimkou krku figuríny desetiletého dítěte, kde byla vyhodnocena jako mezní. Při bočním nárazovém testu byla ochrana obou figurín dětských cestujících dobrá a byl přidělen maximální počet bodů.

Euro NCAP 2019: Kategorie 2 - Ochrana dětí 
Test Čelní náraz Boční náraz Bezpečnostní výbava Upevnění Celkem
Jednotky body body body body body %
Ochrana dětí 14,7 8 7 12 41,7 85%

Ochrana chodců

Přední kapota poskytuje ve svém středu dobrou ochranu a směrem k jejím krajům se mění v dostačující až mezní ochranu. V prostoru kolem A sloupků karosérie je ochrana nedostačující.

Ochrana pánve je smíšená od nedostačující až po dobrou, zatímco nohy chodců jsou v celé šířce nárazníku chráněny dobře.

Euro NCAP 2019: Kategorie 3 - Ochrana chodců 
Test Hlava Pánev Nohy AEB Celkem
Jednotky body body body body body %
Ochrana chodců 17 3,7 6 4,3 31,0 64%

Asistenční systémy

Systém automatického nouzového brzdění musel být během testů několikrát znovu nastaven, ale v rychlostech typických pro městský i dálniční provoz fungoval dobře a rozpoznával cyklisty i chodce. Ve většině zkoušených situací byl schopen zabránit nehodě nebo snížit rychlost a zmírnit tím následky kolize. 

Euro NCAP 2019: Kategorie 4 - Asistenční systémy 
  Omezovač rychl. Připomínač pásů Jízdní pruhy AEB Interurban Celkem
  body body body body body %
Asistenční systémy 2,3 2,5 1,8 2,6 9,2 70%

Celkový výsledek: Pět hvězd

MG ZS EV v testech organizace Euro NCAP předvedlo dobrou ochranu dětských cestujících a slušných výsledků dosáhlo i v ostatních kategoriích, i když v nich má jistý prostor pro zdokonalení.

Euro NCAP 2019 - Rekapitulace výsledků
Kategorie 1 2 3 4 Celkem
Název Ochrana dospělých Ochrana dětí Ochrana chodců Asist. syst. Vážený průměr
Jednotky body % body % body % body % %
Výsledky 35 90% 41,7 85% 31 64% 9,2 70% 80%
Počet hvězd * * * * *

Video se připravuje ...

Zdroj: Euro NCAP

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (1)

Doporučujeme

26. 12. 2019 17:33
Panacek celej zlutej
Panacek je chudak celej zlutej, ale hvezdicek je plny pocet... :-)
Nejak to uz prestava davat smysl tyhle hodnoceni NCAP