Euro NCAP 2019: MG ZS EV – Pět hvězd pro kompaktní elektrický crossover
MG ZS EV jako první čistě elektrický model značky získal v testech organizace Euro NCAP plný počet pěti hvězd a překonal o dvě hvězdy výchozí model ZS.
MG ZS EV se jako čistě elektřinou poháněný model představilo v roce 2019. Základem pro tento model je konvenční crossover ZS, který figuruje v nabídce značky MG od roku 2017. Elektrický model ZS EV získal v roce 2019 v testech organizace Euro NCAP pět hvězd, zatímco model ZS si z nich v roce 2017 odvezl jen tři hvězdy.
Předmětem testu bylo MG ZS EV s pětidveřovou karoserií a pohotovostní hmotností 1491 kg.
Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na všech sedadlech, čelní, boční a hlavové airbagy, připomínání nezapnutého bezpečnostního pásu pro všechna sedadla, systém automatického nouzového brzdění, omezovač rychlosti a systém sledování jízdních pruhů.
Ochrana dospělých
Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu 40 procenty přídě stabilní. Ochrana řidiče i spolujezdce na předním sedadle byla dobrá a dostačující.
Při čelním nárazu celou přídí byla ochrana řidiče i spolujezdce na zadním sedadle dobrá a dostačující. Výjimkou je hrudník spolujezdce, u nějž byla ochrana hodnocena jako slabá.
Při bočním nárazu získalo MG ZS EV maximální počet bodů. Při nárazu bokem na sloup byla ochrana hrudníku figuríny řidiče slabá a ostatních sledovaných částí dobrá.
| Euro NCAP 2019: Kategorie 1 - Ochrana dospělých | ||||||||||
| Test | Čelní - deformace | Čelní - celá šíře | Boční | Whiplash | AEB city | Celkem | ||||
| Jednotky | body | body | body | body | body | body | % | |||
| Ochrana dospělých | 7,4 | 7 | 14,4 | 1,7 | 4 | 34,5 | 90% | |||
Ochrana dětí
Při čelním nárazu 40 procenty přídě byla ochrana figuríny desetiletého i šestiletého dítěte dobrá s výjimkou krku figuríny desetiletého dítěte, kde byla vyhodnocena jako mezní. Při bočním nárazovém testu byla ochrana obou figurín dětských cestujících dobrá a byl přidělen maximální počet bodů.
| Euro NCAP 2019: Kategorie 2 - Ochrana dětí | ||||||
| Test | Čelní náraz | Boční náraz | Bezpečnostní výbava | Upevnění | Celkem | |
| Jednotky | body | body | body | body | body | % |
| Ochrana dětí | 14,7 | 8 | 7 | 12 | 41,7 | 85% |
Ochrana chodců
Přední kapota poskytuje ve svém středu dobrou ochranu a směrem k jejím krajům se mění v dostačující až mezní ochranu. V prostoru kolem A sloupků karosérie je ochrana nedostačující.
Ochrana pánve je smíšená od nedostačující až po dobrou, zatímco nohy chodců jsou v celé šířce nárazníku chráněny dobře.
| Euro NCAP 2019: Kategorie 3 - Ochrana chodců | ||||||
| Test | Hlava | Pánev | Nohy | AEB | Celkem | |
| Jednotky | body | body | body | body | body | % |
| Ochrana chodců | 17 | 3,7 | 6 | 4,3 | 31,0 | 64% |
Asistenční systémy
Systém automatického nouzového brzdění musel být během testů několikrát znovu nastaven, ale v rychlostech typických pro městský i dálniční provoz fungoval dobře a rozpoznával cyklisty i chodce. Ve většině zkoušených situací byl schopen zabránit nehodě nebo snížit rychlost a zmírnit tím následky kolize.
| Euro NCAP 2019: Kategorie 4 - Asistenční systémy | ||||||
| Omezovač rychl. | Připomínač pásů | Jízdní pruhy | AEB Interurban | Celkem | ||
| body | body | body | body | body | % | |
| Asistenční systémy | 2,3 | 2,5 | 1,8 | 2,6 | 9,2 | 70% |
Celkový výsledek: Pět hvězd
MG ZS EV v testech organizace Euro NCAP předvedlo dobrou ochranu dětských cestujících a slušných výsledků dosáhlo i v ostatních kategoriích, i když v nich má jistý prostor pro zdokonalení.
| Euro NCAP 2019 - Rekapitulace výsledků | |||||||||
| Kategorie | 1 | 2 | 3 | 4 | Celkem | ||||
| Název | Ochrana dospělých | Ochrana dětí | Ochrana chodců | Asist. syst. | Vážený průměr | ||||
| Jednotky | body | % | body | % | body | % | body | % | % |
| Výsledky | 35 | 90% | 41,7 | 85% | 31 | 64% | 9,2 | 70% | 80% |
| Počet hvězd | * * * * * | ||||||||
Zdroj: Euro NCAP

























