Euro NCAP 2019: Peugeot 208 – Čtyři hvězdy za reakce na cyklisty
Peugeot 208 ve své druhé generaci nedosáhl v testech organizace Euro NCAP na pět hvězd. Za jednou chybějící hvězdou v celkovém hodnocení stojí systém automatického nouzového brzdění.
Peugeot 208 získal ve své první generaci v roce 2012 v testech organizace Euro NCAP pět hvězd. Druhá generace malého hatchbacku se lvem ve znaku tento výsledek zopakovat nedokázala a má čtyři hvězdy.
Předmětem testu byl Peugeot 208 1.2 Puretech 75 s pětidvéřovou karoserií a pohotovostní hmotností 1053 kg.
Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na všech sedadlech, čelní, boční a hlavové airbagy, připomínání nezapnutého bezpečnostního pásu pro všechna sedadla, systém automatického nouzového brzdění, omezovač rychlosti a systém sledování jízdních pruhů.
Ochrana dospělých
Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu 40 procenty přídě stabilní. Ochrana řidiče byla dobrá a dostačující v případě hrudníku a holenní. Ochrana spolujezdce na přední sedadle byla dobrá, s výjimkou levé holeně, u níž byla dostačující.
Při čelním nárazu celou přídí vozu byla ochrana vyhodnocena jako mezní u hrudníku řidiče zatímco u ostatních sledovaných částí jeho těla byla dobrá. V případě spolujezdce na zadním sedadle byla ochrana hodnocena jako dobrá a dostačující.
Při bočním nárazu byla ochrana všech částí těla i hlavy řidiče dobrá a Peugeot 208 získal maximum bodů. V případě nárazu bokem na sloup byla ochrana hrudníku řidiče vyhodnocena jako mezní.
Euro NCAP 2019: Kategorie 1 - Ochrana dospělých | |||||||
Test | Čelní - deformace | Čelní - celá šíře | Boční | Whiplash | AEB city | Celkem | |
Jednotky | body | body | body | body | body | body | % |
Ochrana dospělých | 7,5 | 7,4 | 15,2 | 1,2 | 3,4 | 34,7 | 91% |
Ochrana dětí
Při čelním nárazu 40 procenty přídě i při bočním nárazovém testu byla ochrana figurín desetiletého i šestiletého dítěte dobrá a Peugeot 208 získal maximum bodů.
Euro NCAP 2019: Kategorie 2 - Ochrana dětí | ||||||
Test | Čelní náraz | Boční náraz | Bezpečnostní výbava | Upevnění | Celkem | |
Jednotky | body | body | body | body | body | % |
Ochrana dětí | 16 | 8 | 7 | 11,5 | 42,5 | 86% |
Ochrana chodců
Kapota motoru poskytuje v případě srážky s chodcem dobrou, dostačující a mezní ochranu. Tradičně problematickou oblast představuje okolí A sloupků, které je hodnoceno jako nedostatečné.
Ochrana pánve chodců byla vyhodnocena jako mezní až nedostačující v oblasti rohů přídě vozu a v jejím středu byla naopak hodnocena jako dobrá. Nohy chodců jsou přední nárazníkem chráněny dobře.
Euro NCAP 2019: Kategorie 3 - Ochrana chodců | ||||||
Test | Hlava | Pánev | Nohy | AEB | Celkem | |
Jednotky | body | body | body | body | body | % |
Ochrana chodců | 13 | 4,2 | 6 | 3,7 | 26,9 | 56% |
Asistenční systémy
Peugeot 208 má ve své výbavě systém automatického nouzového brzdění, který byl v rychlostech typických pro městský i dálniční provoz schopen zabránit nehodě nebo snížit rychlost a zmenšit tím následky kolize.
Euro NCAP 2019: Kategorie 4 - Asistenční systémy | ||||||
Omezovač rychl. | Připomínač pásů | Jízdní pruhy | AEB Interurban | Celkem | ||
body | body | body | body | body | % | |
Asistenční systémy | 2,5 | 2,5 | 2,3 | 2 | 9,2 | 71% |
Celkový výsledek: Čtyři hvězdy
Peugeot 208 v testech Euro NCAP předvedl dobrou ochranu dospělých a především dětských cestujících, ale nedosáhl na plný počet pěti hvězd díky hodnocení systému automatického nouzového brzdění v rámci kategorie Ochrana chodců, kdy je sice schopen reagovat na pomalejší chodce a zabránit srážce s nimi nebo výrazně zmírnit rychlost vozu, ale nereaguje správně na rychlejší cyklisty.
Euro NCAP 2019 - Rekapitulace výsledků | |||||||||
Kategorie | 1 | 2 | 3 | 4 | Celkem | ||||
Název | Ochrana dospělých | Ochrana dětí | Ochrana chodců | Asist. syst. | Vážený průměr | ||||
Jednotky | body | % | body | % | body | % | body | % | % |
Výsledky | 35 | 91% | 42,5 | 86% | 27 | 56% | 9,2 | 71% | 79% |
Počet hvězd | * * * * |
Zdroj: Euro NCAP