Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Euro NCAP 2019: Peugeot 208 – Čtyři hvězdy za reakce na cyklisty

Euro NCAP 2019: Peugeot 208
Euro NCAP 2019: Peugeot 208
Euro NCAP 2019: Peugeot 208
Euro NCAP 2019: Peugeot 208
9 Fotogalerie
Diskuze (0)

Peugeot 208 ve své druhé generaci nedosáhl v testech organizace Euro NCAP na pět hvězd. Za jednou chybějící hvězdou v celkovém hodnocení stojí systém automatického nouzového brzdění.

Peugeot 208 získal ve své první generaci v roce 2012 v testech organizace Euro NCAP pět hvězd. Druhá generace malého hatchbacku se lvem ve znaku tento výsledek zopakovat nedokázala a má čtyři hvězdy.

Předmětem testu byl Peugeot 208 1.2 Puretech 75 s pětidvéřovou karoserií a pohotovostní hmotností 1053 kg.

Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na všech sedadlech, čelní, boční a hlavové airbagy, připomínání nezapnutého bezpečnostního pásu pro všechna sedadla, systém automatického nouzového brzdění, omezovač rychlosti a systém sledování jízdních pruhů.

Ochrana dospělých

 

Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu 40 procenty přídě stabilní. Ochrana řidiče byla dobrá a dostačující v případě hrudníku a holenní. Ochrana spolujezdce na přední sedadle byla dobrá, s výjimkou levé holeně, u níž byla dostačující.

Při čelním nárazu celou přídí vozu byla ochrana vyhodnocena jako mezní u hrudníku řidiče zatímco u ostatních sledovaných částí jeho těla byla dobrá. V případě spolujezdce na zadním sedadle byla ochrana hodnocena jako dobrá a dostačující.

Euro NCAP 2019: Peugeot 208Euro NCAP 2019: Peugeot 208 | Zdroj: Euro NCAP

Při bočním nárazu byla ochrana všech částí těla i hlavy řidiče dobrá a Peugeot 208 získal maximum bodů. V případě nárazu bokem na sloup byla ochrana hrudníku řidiče vyhodnocena jako mezní.


 

Euro NCAP 2019: Kategorie 1 - Ochrana dospělých 
TestČelní - deformaceČelní - celá šířeBočníWhiplashAEB cityCelkem
Jednotkybodybodybodybodybodybody%
Ochrana dospělých7,57,415,21,23,434,791%


 

Ochrana dětí

 

Při čelním nárazu 40 procenty přídě i při bočním nárazovém testu byla ochrana figurín desetiletého i šestiletého dítěte dobrá a Peugeot 208 získal maximum bodů.

 

Euro NCAP 2019: Kategorie 2 - Ochrana dětí 
TestČelní nárazBoční nárazBezpečnostní výbavaUpevněníCelkem
Jednotkybodybodybodybodybody%
Ochrana dětí168711,542,586%

 

Ochrana chodců

 

Kapota motoru poskytuje v případě srážky s chodcem dobrou, dostačující a mezní ochranu. Tradičně problematickou oblast představuje okolí A sloupků, které je hodnoceno jako nedostatečné.  

Ochrana pánve chodců byla vyhodnocena jako mezní až nedostačující v oblasti rohů přídě vozu a v jejím středu byla naopak hodnocena jako dobrá. Nohy chodců jsou přední nárazníkem chráněny dobře.

 

Euro NCAP 2019: Kategorie 3 - Ochrana chodců 
TestHlavaPánevNohyAEBCelkem
Jednotkybodybodybodybodybody%
Ochrana chodců134,263,726,956%

Asistenční systémy

 

Peugeot 208 má ve své výbavě systém automatického nouzového brzdění, který byl v rychlostech typických pro městský i dálniční provoz schopen zabránit nehodě nebo snížit rychlost a zmenšit tím následky kolize.

Euro NCAP 2019: Kategorie 4 - Asistenční systémy 
 Omezovač rychl.Připomínač pásůJízdní pruhyAEB InterurbanCelkem
 bodybodybodybodybody%
Asistenční systémy2,52,52,329,271%

 

Celkový výsledek: Čtyři hvězdy

 

Peugeot 208 v testech Euro NCAP předvedl dobrou ochranu dospělých a především dětských cestujících, ale nedosáhl na plný počet pěti hvězd díky hodnocení systému automatického nouzového brzdění v rámci kategorie Ochrana chodců, kdy je sice schopen reagovat na pomalejší chodce a zabránit srážce s nimi nebo výrazně zmírnit rychlost vozu, ale nereaguje správně na rychlejší cyklisty.  

 

Euro NCAP 2019 - Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky3591%42,586%2756%9,271%79%
Počet hvězd* * * *

Zdroj: Euro NCAP

Začít diskuzi