Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Euro NCAP 2019: Tesla Model 3 – Pro elektromobil plný počet hvězd

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (12)

Elektromobil Tesla Model 3 doposud ohromoval především svými dynamickými schopnostmi, ale pozornost si zaslouží i díky výsledkům v testech organizace Euro NCAP.

Tesla Model 3 je druhým zástupcem své značky v testech organizace Euro NCAP a podobně jako Model S i tento elektromobil získal plný počet hvězd, ale s výrazně vyšším bodovým hodnocením ve všech sledovaných kategoriích.   

Předmětem testu byl Tesla Model 3 s čtyřdveřovou karoserií a pohotovostní hmotností 1760 kg.

Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na všech sedadlech, čelní, boční a hlavové airbagy, připomínání nezapnutého bezpečnostního pásu pro všechna sedadla, systém automatického nouzového brzdění, omezovač rychlosti a systém sledování jízdních pruhů.

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu 40 procenty přídě stabilní. Ochrana řidiče i spolujezdce na předním sedadle byla dobrá a Tesla Model 3 získal za tento test maximální počet bodů.

Při čelním nárazu celou přídí byla ochrana řidiče i spolujezdce na zadním sedadle dobrá a dostačující.

Při bočním nárazu byla ochrana všech části těla i hlavy řidiče dobrá a byl přidělen maximální počet bodů. V případě nárazu bokem na sloup byla ochrana hrudníku řidiče hodnocena jako mezní.

Euro NCAP 2019: Kategorie 1 - Ochrana dospělých 
Test Čelní - deformace Čelní - celá šíře Boční Whiplash AEB city Celkem      
Jednotky body body body body body body %      
Ochrana dospělých 8 7,7 15,3 1,7 4 36,7 96%      

Ochrana dětí

Při čelním nárazu 40 procenty přídě byla ochrana figuríny desetiletého i šestiletého dítěte dobrá s výjimkou krku figuríny desetiletého dítěte, kde byla vyhodnocena jako mezní. Při bočním nárazovém testu byla ochrana obou figurín dětských cestujících dobrá a byl přidělen maximální počet bodů.

Euro NCAP 2019: Kategorie 2 - Ochrana dětí 
Test Čelní náraz Boční náraz Bezpečnostní výbava Upevnění Celkem
Jednotky body body body body body %
Ochrana dětí 15,3 8 7 12 42,3 86%

Ochrana chodců

Přední kapota Tesla Model 3 poskytuje chodcům při srážce smíšenou ochranu, kdy v jejím středu je dostačující a směrem ke krajům se mění v mezní až slabou. V oblastí A sloupků karosérie a u spodní hrany čelního skla je nedostačující.

Ochrana pánve je dobrá a nohy chodců jsou v celé šířce nárazníku chráněny dobře.

Euro NCAP 2019: Kategorie 3 - Ochrana chodců 
Test Hlava Pánev Nohy AEB Celkem
Jednotky body body body body body %
Ochrana chodců 12,1 6 6 11,6 35,7 74%

Asistenční systémy

Systém automatického nouzového brzdění v rychlostech typických pro dálniční i městský provoz fungoval a rozpoznával cyklisty i chodce. Ve většině zkoušených situací byl schopen zabránit nehodě nebo snížit rychlost a zmenšit tím následky kolize. V případě identifikace cyklistů získal plný počet bodů

Systém pro sledování jízdního pruhu varuje řidiče před jeho opuštěním a v kritičtějších situacích může mírně zasahovat do řízení.

Euro NCAP 2019: Kategorie 4 - Asistenční systémy 
  Omezovač rychl. Připomínač pásů Jízdní pruhy AEB Interurban Celkem
  body body body body body %
Asistenční systémy 2,8 3 4 2,5 12,3 94%

Celkový výsledek: Pět hvězd

Tesla Model 3 v testech organizace Euro NCAP předvedl dobrou ochranu dospělých i dětských cestujících a dobrých výsledků dosáhl i v kategorii asistenčních systémů. V případě ochrany chodců jeho hodnocení snižuje především hodnocení nárazu na přední kapotu.   

Euro NCAP 2019 - Rekapitulace výsledků
Kategorie 1 2 3 4 Celkem
Název Ochrana dospělých Ochrana dětí Ochrana chodců Asist. syst. Vážený průměr
Jednotky body % body % body % body % %
Výsledky 37 96% 42,3 86% 36 74% 12,3 94% 89%
Počet hvězd *****

Video se připravuje ...

Zdroj: Euro NCAP

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (12)

Doporučujeme

Avatar - .StenLi.
5. 7. 2019 09:14
Re: Well Done.
Asi nas vyslisali a dali clanok od CTK s tou priblblou pripomienkou na konci "Firmě v prvním čtvrtletí klesl odbyt o 31 procent a vykázala ztrátu 702 milionů dolarů (15,8 miliardy Kč)." kde ziskovy odbyt so stratou vobec nesuvisi a uplne ignorovali R&D a taku malickost ako vystavba novych fabrik :)

Na 100% tu ale do par dni budeme mat clanok o tom ako nemecky (ako inac) expert Gress bluzni o tom ze vodikove FCV predbehnu do 2030 BEV, pretoze BEV NIKTO nechce :D
Avatar - .StenLi.
4. 7. 2019 09:52
Re: úžasné!
Adolfa neries.. to je troll.. inac 250km dobije za 11 minut.
Odpoved znie ano, uplne v pohode uz davno. Aj so starym superchargrom sa staci zdrzat v Ostrave pod hodinu a pol a s novym V3 iba 40 minut :)
Avatar - .StenLi.
4. 7. 2019 09:37
Re: Well Done.
:) ACZ je clickbait portal s copy/translator/paste clankami a obcasnym vlastnym neobjektivnym testom. Takze velmi nechapem tu ignoraciu dolezitych a kontroverznych EV tem ktore sem dotiahnu najviac ludi a cez reklamy zarobia najviac.. videl by som to na nadpis. "Tesla tesne pred bankrotom dosiahla rekordne predaje, aj napriek absencii skrabky" :)
Avatar - elektrikar
4. 7. 2019 09:20
Re: úžasné!
Tak já nevím, rychlost nabíjení 160km za 7 minut ti připadá nedostatečná?? :-O :-O https://electrek.co/…3-range-minutes/
Avatar - elektrikar
4. 7. 2019 09:15
Re: Well Done.
Ano, také stále čekám, kdy se o rekordních prodejích a dodávkách zákazníkům za Q2 dočteme na auto.cz :-[] :-[] :-[]