Euro NCAP 2019: Tesla Model 3 – Pro elektromobil plný počet hvězd
Elektromobil Tesla Model 3 doposud ohromoval především svými dynamickými schopnostmi, ale pozornost si zaslouží i díky výsledkům v testech organizace Euro NCAP.
Tesla Model 3 je druhým zástupcem své značky v testech organizace Euro NCAP a podobně jako Model S i tento elektromobil získal plný počet hvězd, ale s výrazně vyšším bodovým hodnocením ve všech sledovaných kategoriích.
Předmětem testu byl Tesla Model 3 s čtyřdveřovou karoserií a pohotovostní hmotností 1760 kg.
Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na všech sedadlech, čelní, boční a hlavové airbagy, připomínání nezapnutého bezpečnostního pásu pro všechna sedadla, systém automatického nouzového brzdění, omezovač rychlosti a systém sledování jízdních pruhů.
Ochrana dospělých
Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu 40 procenty přídě stabilní. Ochrana řidiče i spolujezdce na předním sedadle byla dobrá a Tesla Model 3 získal za tento test maximální počet bodů.
Při čelním nárazu celou přídí byla ochrana řidiče i spolujezdce na zadním sedadle dobrá a dostačující.
Při bočním nárazu byla ochrana všech části těla i hlavy řidiče dobrá a byl přidělen maximální počet bodů. V případě nárazu bokem na sloup byla ochrana hrudníku řidiče hodnocena jako mezní.
Euro NCAP 2019: Kategorie 1 - Ochrana dospělých | ||||||||||
Test | Čelní - deformace | Čelní - celá šíře | Boční | Whiplash | AEB city | Celkem | ||||
Jednotky | body | body | body | body | body | body | % | |||
Ochrana dospělých | 8 | 7,7 | 15,3 | 1,7 | 4 | 36,7 | 96% |
Ochrana dětí
Při čelním nárazu 40 procenty přídě byla ochrana figuríny desetiletého i šestiletého dítěte dobrá s výjimkou krku figuríny desetiletého dítěte, kde byla vyhodnocena jako mezní. Při bočním nárazovém testu byla ochrana obou figurín dětských cestujících dobrá a byl přidělen maximální počet bodů.
Euro NCAP 2019: Kategorie 2 - Ochrana dětí | ||||||
Test | Čelní náraz | Boční náraz | Bezpečnostní výbava | Upevnění | Celkem | |
Jednotky | body | body | body | body | body | % |
Ochrana dětí | 15,3 | 8 | 7 | 12 | 42,3 | 86% |
Ochrana chodců
Přední kapota Tesla Model 3 poskytuje chodcům při srážce smíšenou ochranu, kdy v jejím středu je dostačující a směrem ke krajům se mění v mezní až slabou. V oblastí A sloupků karosérie a u spodní hrany čelního skla je nedostačující.
Ochrana pánve je dobrá a nohy chodců jsou v celé šířce nárazníku chráněny dobře.
Euro NCAP 2019: Kategorie 3 - Ochrana chodců | ||||||
Test | Hlava | Pánev | Nohy | AEB | Celkem | |
Jednotky | body | body | body | body | body | % |
Ochrana chodců | 12,1 | 6 | 6 | 11,6 | 35,7 | 74% |
Asistenční systémy
Systém automatického nouzového brzdění v rychlostech typických pro dálniční i městský provoz fungoval a rozpoznával cyklisty i chodce. Ve většině zkoušených situací byl schopen zabránit nehodě nebo snížit rychlost a zmenšit tím následky kolize. V případě identifikace cyklistů získal plný počet bodů
Systém pro sledování jízdního pruhu varuje řidiče před jeho opuštěním a v kritičtějších situacích může mírně zasahovat do řízení.
Euro NCAP 2019: Kategorie 4 - Asistenční systémy | ||||||
Omezovač rychl. | Připomínač pásů | Jízdní pruhy | AEB Interurban | Celkem | ||
body | body | body | body | body | % | |
Asistenční systémy | 2,8 | 3 | 4 | 2,5 | 12,3 | 94% |
Celkový výsledek: Pět hvězd
Tesla Model 3 v testech organizace Euro NCAP předvedl dobrou ochranu dospělých i dětských cestujících a dobrých výsledků dosáhl i v kategorii asistenčních systémů. V případě ochrany chodců jeho hodnocení snižuje především hodnocení nárazu na přední kapotu.
Euro NCAP 2019 - Rekapitulace výsledků | |||||||||
Kategorie | 1 | 2 | 3 | 4 | Celkem | ||||
Název | Ochrana dospělých | Ochrana dětí | Ochrana chodců | Asist. syst. | Vážený průměr | ||||
Jednotky | body | % | body | % | body | % | body | % | % |
Výsledky | 37 | 96% | 42,3 | 86% | 36 | 74% | 12,3 | 94% | 89% |
Počet hvězd | ***** |
Zdroj: Euro NCAP