Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Euro NCAP: Chevrolet Aveo propadl

Ondřej Láník Ondřej Láník 25. 2. 2006 • 21:08
6
126
Zobrazit náhledy (6)
Chevrolet Aveo
Nestabilní struktura karosérie při náročném čelním nárazu dle metodiky Euro NCAP, má pro Chevrolet neradostný výsledek: nejhorší hodnocení jaké bylo v poslední době uděleno.

Nestabilní struktura karosérie při náročném čelním nárazu dle metodiky Euro NCAP, má pro Chevrolet neradostný výsledek: nejhorší hodnocení jaké bylo v poslední době uděleno.

Euro NCAP už se zabývá myšlenkou na rozšíření nejvyššího stupně ochrany cestujících z pěti na šest hvězd, ale poslední kolo testů ukázalo, že i přesto, že standardem se pomalu stává čtyřhvězdičkové skóre, jsou na trhu i nové vozy, které chrání posádku při nehodě podstatně méně.

Náraz rychlostí 64 km/h do deformovatelné bariery se tentokrát stal osudným jen figuríně na místě řidiče, ale jak by to dopadlo ve skutečnosti raději nedomýšlet. Karoserie byla při nárazu přetížena a její konstrukce se stala nestabilní, uvolněné svary a deformace zmenšily povážlivě prostor pro posádku.

Nejnovější Chevy na trhu byl od Euro NCAP penalizován za podélný posun A sloupku. Posun volantu směrem k řidiči znamenal vážné riziko pro řidičovu hlavu. Trup řidiče přišel během testu do kontaktu s věncem volantu, za což bylo výsledné hodnocení dále sníženo, přeškrtnutím jedné z hvězd.

Konstrukce přístrojové desky znamená riziko poranění pro řidičovy a spolujezdcovy kolena a stehna. Za ochranu nohou a chodidel nebyly přiděleny žádné body.

Celkový výsledek za ochranu cestujících při předním a bočním nárazu by sice dohromady dal dost bodů za pro zisk tří hvězd, ale Euro NCAP současně prosazuje minimální bezpečnostní standard pro každou skupinu hvězd, takže ani přes velmi dobrý výsledek při bočním nárazu nebyly uděleny tři, ale jen dvě hvězdy (z čehož jedna přeškrtnutá, za kontakt řidičova těla s volantem).

Bezpečnost dětí i bezpečnost chodců odpovídá současným standardům.

Chevrolet Aveo 2006 - Hodnocení Euro NCAP

  • Čelní náraz: 3 body / 19 %
  • Boční náraz: 17 bodů / 94 %
  • Připomínač pásů: 1 bod
  • Bezpečnost posádky: 21 bodů (dvě hvězdičky, z nichž jedna přeškrtnutá)
  • Bezpečnost dětí: 31 bodů / 63 % (tři hvězdičky)
  • Bezpečnost chodců: 19 bodů / 53 % (tři hvězdičky)

Související články

Témata
Avatar - spesini
2. 10. 2011 10:55
Aveo
Proboha majitelé Avea, jezděte opatrně!!!!!!!
26. 2. 2006 17:58
Re: Korejci vs. Evropa
Jo,jo... to je tvá odpověď... Děkuju.
26. 2. 2006 17:57
Re: ////
Měl bys možná vyzkoušet POLO i GOLF. Doporučuju v GTIčku... Dokonalej nářez.
25. 2. 2006 21:32
Re: já se teda nestydím
Proč bych cupoval? Vždyť já to vítám. Akorát jsi nenapsal tu genezi k autu... Jestli jsi vyřazoval všechny ty evropské soupeře, co nahoře uvádím až jsi dospěl k Elantře... nebo jak se to seběhlo?
25. 2. 2006 20:21
Re: KAŽDEJ
Ta studia dětí - :yes: :yes: Bravo. U toho Sorenta... tam už já tolik nejásám ;-) :yes:

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku