Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Euro NCAP: Dacia Sandero - Tři hvězdy v době pětihvězdičkové?

Ondřej Láník
Diskuze (86)
Konstruktéři Renaultu vědí velmi dobře jak postavit auto, které dokáže projít testy Euro NCAP s pěti hvězdami, ale cíle Dacie jsou poněkud odlišné. Když se šetří na nákladech, všechno know-how je málo platné.

Euro NCAP prezentuje výsledky Dacie Sandero ve dvojím provedení. Základní výbava se dvěma airbagy byla tou, která se zasloužila o ne právě lichotivý tříhvězdičkový výsledek. Z výsledku druhé sady crashtestů - prováděných na voze s bočními airbagy - je dobře vidět propastný rozdíl v ochraně posádky, který si můžete, například na českém trhu koupit za 4.500,-Kč

Čelní náraz

1105 kg těžká Dacia Sandero s motorem 1,5 dCi se vydala proti zdi s deformovatelnou bariérou, do které narazila předepsanou rychlostí 64 km/h. Při nárazu sice povolily některé svary ve spodní části A-sloupku, ale struktura karoserie zůstala stabilní. Hlavy cestujících byly dobře zbrzděny čelními airbagy. Díly palubní desky představovaly nebezpečí poranění kolen a stehen obou cestujících na předních sedadlech. Sandero si odvezlo jen 12 bodů z 16.

Boční náraz

Pokud si koupíte Sandero bez příplatkové výbavy - boční airbagy (+4.500,-Kč ve všech výbavových stupních) - můžete čekat velmi slabou ochranu hrudníku při bočním nárazu s parametry dle Euro NCAP. V základním provedení neabsolvovala Dacia Sandero test nárazem na kůl. Získala 12 bodů za ochranu posádky při bočním nárazu a celkových 24 bodů za ochranu dospělé posádky znamená horní hranici tříhvězdičkového skóre.

Když zvolíte pro vaše Sandero boční airbagy, dostanete také předpínače bezpečnostních pásů a lépe pracující omezovače sil v bezpečnostních pásech. Zlepšení výsledku testů je zřejmé jak u čelního, tak u bočního nárazu. I díky tomu, že Sandero v tomto provedení absolvovalo dobrovolný test nárazem boku na kůl, dosáhlo na 31 bodů a čtyřhvězdičkový výsledek, který ale takto není oficiálně Euro NCAP prezentován.

crashtest dacia euroncap malevozy crashtest dacia euroncap malevozy

Ochrana dětí

Airbag spolujezdce je možné deaktivovat, ale podle Euro NCAP není aktuální stav vypnutí airbagu jednoznačně indikován. Podle Euro NCAP je varování před následky, které může přinést montáž dětské sedačky na místě spolujezdce proti směru jízdy, v případě, že není vypnut airbag spolujezdce, nedostatečné. Podobná výtka směřuje k označení přítomnosti úchytů ISOFIX na zadních sedadlech.

Za ochranu dětí na palubě si Dacia odvezla 38 bodů a slušné 4 hvězdy.

Ochrana chodců

Ani nárazník, ani hrana kapoty nezískaly žádné body za ochranu dolních končetin chodců. Konstrukce kapoty byla vyhodnocena jako převážně slabá z hlediska ochrany hlavy dospělého chodce nebo dítěte. V řeči čísel: 6 bodů a jediná hvězda.

Ondřej Láník
Diskuze (86)
Avatar - riderhenry
30. 11. 2008 14:43
Re: Hlavně seriózně informovat...
Koho myslis, kdyz mluvis o korejcich? Kia ani Hyundai nejsou podprumerni, co se tyce bezpecnosti. A Chevrolet je zrovna znacka podobna Dacii, rekl bych - kazdemu je jasne, ze kupuje slabe auto po vsech strankach krome ceny...
Avatar - Ada je zase tady
30. 11. 2008 10:04
Re: Hlavně seriózně informovat...
Hlavně je třeba seriózně informovat, že Sandero je v podstatě Renault.

Na té zpráve je zajímavá ta noticka, která říká, že: "...při nárazu povolily některé svary ve spodní části A-sloupku..." To totiž znamená, že to auto je typický francouzský šlendrián.
29. 11. 2008 16:24
Re: Hlavně seriózně informovat...
Dacia je kazdemu u p*dele, to neni vyznamny hrac. Mnohem horsi jsou Korejci, ti uz jsou schopni az do nizsi stredni konkurovat jako skoro rovnocenni partneri. Dacia je volba pro lidi co by si jinak koupili ojetinu.
29. 11. 2008 16:19
Re: ...
Trosku placate nesmysly. Zrovna Omega dokazala udelat stejny vysledek jako Sandero jiz pred deseti lety. Uz tehdy davno predtim nez zacala bezpecnost byt in, dokazala Omega bez bocnich bagu (tehdy absolutni novinka) udelat tri a s nimi ctyri hvezdy. :yes:
Krome toho EuroNCAP test maximalne znevyhodnuje velke vozy, realne bude v prumerne srazce rozdil v bezpecnosti vyrazny pro tu Omegu.
29. 11. 2008 09:46
kdo šetří
máá za 3 :no: