Euro NCAP: Pět hvězd pro novou Zafiru
Nový Opel Zafira získal jako třetí MPV v pořadí pět hvězd od Euro NCAP. Konstrukce skeletu a karoserie nové Zafiry vychází z Opelu Astra nové generace, který v testech Euro NCAP získal rovněž plný počet pěti hvězdiček.
Nová Zafira, která by se měla představit také na Autosalonu v Brně, je dalším vozem ověnčeným plným počtem hvězd. Mezi velkoprostorovými vozy má podobné hodnocení také Renault Espace a Peugeot 807.
Euro NCAP na svých stránkách uvádí, že karosérie prokázala extrémní odolnost a ochránila posádku dobře jak při čelním, tak při bočním nárazu. Také za bezpečnost převážených dětí získala Zafira dobré čtyřhvězdičkové hodnocení. Zafira je ohleduplná i vůči chodcům (získala 16 bodů což odpovídá 44 % maximálního možného) – již nyní plní přísné bezpečnostní normy týkající se minimalizace rizika poranění chodce při případném střetu, které v Evropské unii vstoupí v platnost až v říjnu 2005.
Čelní náraz absolvovala Zafira s minimálními deformacemi prostoru pro posádku, řidičovy dveře bylo možno normálně otevřít. Stabilní skelet spolu s předepínači a omezovači síly v bezpečnostních pásech stejně jako dvoustupňové airbagy fungovaly správně a udržely zatížení figurín v oblasti nízkých hodnot. Řidičovy nohy narazily do sloupku řízení a páky pro nastavování volantu, což zvýšilo riziko poranění těchto částí těla.
Bočním nárazem i nárazem na sloup prošla Zafira s maximálním počtem bodů 18 (100 %). Hodnocení bezpečnosti dětí na palubě 37 bodů (76 %).
Promyšlená karoserie je stěžejním prvkem komplexního ochranného systému SAFETEC, který zahrnuje všechny důležité prvky aktivní i pasivní bezpečnosti. Celá řada vyspělých technologií pomáhá řidiči předejít nehodě – k nejdůležitějším prvkům aktivní bezpečnosti patří např. interaktivní podvozek IDS, stabilizační systém ESPPlus, protiprokluzové zařízení TCPlus, protiblokovací systém brzd ABS se systémem modulovaného brždění v zatáčkách CBC, brzdový asistent a čtveřice kotoučových brzd.
Pokud už dojde k nehodě, aktivuje se systém vzájemně propojených prvků pasivní bezpečnosti, které minimalizují riziko poranění pasažérů. Mezi nejdůležitější prvky pasivní bezpečnosti patří tuhý skelet karosérie, čelní airbagy řidiče a spolujezdce, boční airbagy vpředu, které chrání oblast hrudníku a pánve při nárazech do boků vozu, průběžné hlavové airbagy, jež výrazně snižují riziko poranění hlav vpředu sedících osob i pasažérů na zadních krajních sedadlech.