Twingo v Euro NCAP: Nový Renault získal poprvé po 4 letech jen 4 hvězdy (+ video)
Je to neuvěřitelné, ale poslední čtyřhvězdičkový výsledek vozu značky Renault (před tímto Twingem) přišel v roce 2003! Nepočítáme-li tříhvězdičkové hodnocení jeho předchůdce, který ale konstrukčně vycházel z modelu roku 1992, byly všechny Renaulty posledních let oceněny plným počtem hvězd. Kde našli inženýři Euro NCAP u malého Renaultu problém?
Konstruovat automobil s ambicemi na nejvyšší počet hvězd není snadné a rozhodně ne levné. I když kriteria jsou všeobecně známá a čas od času se i v tisku objevují zmínky o tom, že automobilky "slepě" konstruují vozy s cílem dobrého "hvězdného" výsledku, jeho získání není ani v dnešní době naprostou samozřejmostí ani pro takové propagátory zkratky Euro NCAP jakým je Renault. Investice do pěti hvězd u auta, které má stát v základní verzi méně než 8 tisíc euro by asi nepřinesla dost odezvy u zákazníků, a tak se Twingo ze zkušebny vrací se čtyřmi hvězdami.
Při čelním nárazu zůstala kabina stabilní, konstatuje Euro NCAP, ale díly přístrojové desky jsou rizikovým faktorem pro kolena a stehna obou cestujících. Twingo 1,2 Dynamique s pohotovostní hmotností 960 kg, dostalo za čelní náraz 11 bodů ze 16 možných. Při bočním nárazu naopak neztratilo Twingo (se šesti airbagy na palubě) ani jeden bod a odjíždí se 16 body. Výrobce se nerozhodl pro dobrovolný test nárazem na kůl, získal ale 1 bod za přítomnost připomínače nezapnutých bezpečnostních pásů. Celkový výsledek 28 bodů by nebyl pětihvězdičkový ani při úspěchu v tzv. pole-testu (Twingo by mohlo dostat až 2 body), ale to Renault asi dobře věděl, a tak se spokojil se slušným čtyřhvězdičkovým hodnocením ochrany cestujících minivozu Twingo. Ve třídě tak jako tak není příliš mnoho zdatnějších konkurentů. Premiantem je v tomto směru Peugeot 1007, který je o 13 cm delší, o 200 kg těžší, ale jak ukazuje praxe také (zejména kvůli vyšší ceně) obchodně méně úspěšný. Pět hvězd dostal z automobilů podobné délky ještě Yaris a nové Mini (oba o více než 10 cm delší).
Ochrana dětí nemohla být prověřována, protože v konfiguraci předních sedadel dle metodiky Euro NCAP nebylo možné na zadní sedadla dětské sedačky umístit.
Ochrana chodců je u auta do města obzvláště důležitá. Twingo je dostatečně ohleduplné k dolním končetinám nešťastníků, kteří mu vstoupí do cesty, kritické je to ale s konstrukcí přední hrany kapoty, která nezískala ani jeden bod. Jako převážně špatná je ohodnocena bezpečnost kapoty při střetu s impaktorem/hlavou chodce. Celkem si Twingo odvezlo 11 bodů a dnes běžné 2 hvězdy za ochranu chodců.