Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Euro NCAP: Volvo V70 - pět hvězd s hořkostí

Ondřej Láník
Diskuze (26)
Vrtošivá štěstěna nebo jen komplikovaná elektronika? U Volva asi vědí, my ostatní si jen přečteme suchý komentář k zádrhelu při testu, při kterém bok auta deformuje kůl. Ani toto extempore nezměnilo nic na výsledku nejprodávanější modelové řady Volva.

Přední náraz absolvovalo 1725 kg těžké Volvo V70 2.4 D se ztrátou jediného bodu. Struktura karoserie kolem cestujících zůstala bez výraznějších poškození. Sloupek volantu i samotný volant se podle předpokladu konstruktérů posunul směrem od řidiče, takže zbylo více místa pro zbrzdění hrudě osoby za volantem po nárazu. Kolena i stehna cestujících na předních sedadlech byla dobře chráněna, aniž by bylo nezbytné mít ve výbavě kolenní airbagy. Volvo prokázalo na vlastních výsledcích, že podobný výsledek by byl shledán i v případě, že by na předních sedadlech seděli cestující nestandardních rozměrů, resp. pokud by cestující seděli jinak než v předepsané poloze. Za čelní náraz bylo uděleno 15 bodů z 16 možných.

Při bočním nárazu byly Volvem sesbírány všechny možné body (celkem 16 b.), ale při dobrovolném pole testu, tzv. test nárazem na kůl (pohyb vozu na pevný kůl rychlostí 29 km/h, náraz do oblasti B-sloupku), došlo k pozdní aktivaci hlavového airbagu, za což byl automobil penalizován. Volvo nebylo s výsledkem spokojeno a Euro NCAP povolilo opakované testování v případě, že se provedené změny budou týkat všech vozů, tedy včetně těch, které byly již v provozu. Tak se také stalo. Volvo provedlo svolávací akci a nahrálo nový software do řídicí jednotky bezpečnostního zádržného systému. Bohužel pro Volvo a jeho zákazníky, se stejný problém vyskytl i při opakovaném testu s novým softwarem a airbag opět nebyl aktivován v optimální okamžik.

Za boční náraz si odvezlo Volvo 16 bodů, za náraz na kůl 1 bod, za připomínače nezapnutých bezpečnostních pásů 2 body a celkem tedy za ochranu cestujících 34 bodů, tj. 5 hvězd.

Ochrana dětí

Volvo V70 získalo maximum bodů za bezpečnost malých cestujících ve věku 18 a 36 měsíců při čelním i bočním nárazu. Spolujezdcův čelní airbag může být deaktivován u dealera, takže pak již nic nebrání v umístění dětské sedačky vedle řidiče proti směru jízdy. Varovná upozornění, která informují řidiče o rizicích spojených s umisťováním sedačky proti směru jízdy bez deaktivace airbagu, nejsou podle Euro NCAP dostatečná. Přítomnost úchytů ISOFIX na zadních sedadlech není podle Euro NCAP dostatečně výrazně vyznačena. Volvo V70 dostalo za ochranu malých cestujících 41 bodů, což odpovídá 4 hvězdám.

Ochrana chodců

Nárazník získal maximum bodů za kompatibilitu s dolními končetinami chodců při případné kolizi. Ochrana dětí při střetu hlavy s kapotou dostala jen převážně uspokojivé hodnocení. Při střetu hlavy dospělého s kapotou je hodnotící výrok horší, tzn. převážně „špatné“. Stejný výrok platí i pro přední hranu kapoty. Celkový výsledek 16 bodů znamená 2 hvězdy v této disciplíně.

Ondřej Láník
Diskuze (26)
18. 2. 2009 21:52
bezpečnost
Pánové,
nechce se mi číst ty Vaše žabomyší starosti. urážky či názory na bezpečnost. Nejbezpečnější auta již několik let staví Renault a 5* je u nich úplná norma, snad kromě malého Twinga. Kolik automobilek má tolik typů s tolika hvězdičkama a již řadu let ???
Avatar - jnkd
26. 12. 2007 21:57
Re: Chodci
jo co je mi do chodcu, až někoho trefíš tak ti asi nebude tak hej jako když tu machruješ na fóru
26. 12. 2007 16:57
Re: Nejen čína by se měla učit
Zase to neprehanej. Nekdo te muze sestrelit i kdyz pojedes na svolavaci akci. Navic ten kondik ma ucinnost pouze statistickou, takze i s nim se muzes zabit a i bez nej muzes prezit. Muze byt i nahodna situace, kdy ti bag pritizi. Vsichni jste se z tech testu a hvezdicek asi uz zblaznili.
Avatar - da_b0mb
26. 12. 2007 00:29
Svolavaci akce
...to jsem uz nekde videl...nekde na blogu >:D