Euro NCAP: Volvo V70 - pět hvězd s hořkostí
Přední náraz absolvovalo 1725 kg těžké Volvo V70 2.4 D se ztrátou jediného bodu. Struktura karoserie kolem cestujících zůstala bez výraznějších poškození. Sloupek volantu i samotný volant se podle předpokladu konstruktérů posunul směrem od řidiče, takže zbylo více místa pro zbrzdění hrudě osoby za volantem po nárazu. Kolena i stehna cestujících na předních sedadlech byla dobře chráněna, aniž by bylo nezbytné mít ve výbavě kolenní airbagy. Volvo prokázalo na vlastních výsledcích, že podobný výsledek by byl shledán i v případě, že by na předních sedadlech seděli cestující nestandardních rozměrů, resp. pokud by cestující seděli jinak než v předepsané poloze. Za čelní náraz bylo uděleno 15 bodů z 16 možných.
Při bočním nárazu byly Volvem sesbírány všechny možné body (celkem 16 b.), ale při dobrovolném pole testu, tzv. test nárazem na kůl (pohyb vozu na pevný kůl rychlostí 29 km/h, náraz do oblasti B-sloupku), došlo k pozdní aktivaci hlavového airbagu, za což byl automobil penalizován. Volvo nebylo s výsledkem spokojeno a Euro NCAP povolilo opakované testování v případě, že se provedené změny budou týkat všech vozů, tedy včetně těch, které byly již v provozu. Tak se také stalo. Volvo provedlo svolávací akci a nahrálo nový software do řídicí jednotky bezpečnostního zádržného systému. Bohužel pro Volvo a jeho zákazníky, se stejný problém vyskytl i při opakovaném testu s novým softwarem a airbag opět nebyl aktivován v optimální okamžik.
Za boční náraz si odvezlo Volvo 16 bodů, za náraz na kůl 1 bod, za připomínače nezapnutých bezpečnostních pásů 2 body a celkem tedy za ochranu cestujících 34 bodů, tj. 5 hvězd.
Ochrana dětí
Volvo V70 získalo maximum bodů za bezpečnost malých cestujících ve věku 18 a 36 měsíců při čelním i bočním nárazu. Spolujezdcův čelní airbag může být deaktivován u dealera, takže pak již nic nebrání v umístění dětské sedačky vedle řidiče proti směru jízdy. Varovná upozornění, která informují řidiče o rizicích spojených s umisťováním sedačky proti směru jízdy bez deaktivace airbagu, nejsou podle Euro NCAP dostatečná. Přítomnost úchytů ISOFIX na zadních sedadlech není podle Euro NCAP dostatečně výrazně vyznačena. Volvo V70 dostalo za ochranu malých cestujících 41 bodů, což odpovídá 4 hvězdám.
Ochrana chodců
Nárazník získal maximum bodů za kompatibilitu s dolními končetinami chodců při případné kolizi. Ochrana dětí při střetu hlavy s kapotou dostala jen převážně uspokojivé hodnocení. Při střetu hlavy dospělého s kapotou je hodnotící výrok horší, tzn. převážně „špatné“. Stejný výrok platí i pro přední hranu kapoty. Celkový výsledek 16 bodů znamená 2 hvězdy v této disciplíně.