Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Euro NCAP zahájilo kampaň na podporu rozšíření elektronických stabilizačních systémů

Dan Vořechovský
Diskuze (7)
Organizace Euro NCAP se rozhodla masivněji podpořit rozšíření elektronického stabilizačního systému (ESC) v Evropě.

Podle organizace by měly být tímto systémem vybaveny pokud možno všechny nově prodávané vozy. Došlo by tím k výraznému snížení počtu nehod a úmrtí.

Minulý týden byly v Římě zveřejněny výsledky celoevropské studie organizace Euro NCAP, která zkoumala vliv přítomnosti elektronického stabilizačního systému (ESC) ve výbavě vozidla na bezpečnost posádky osobních automobilů. Na základě těchto výsledků dospěla organizace k požadavku, aby byly tímto systémem standardně vybaveny veškeré nově prodávané vozy. Budou-li automobily standardně vybaveny systémem ESC, dojde podle organizace Euro NCAP k výraznému snížení počtu dopravních nehod.

Již několik posledních studií ukázalo, že je pravděpodobnost nehody u automobilů vybavených tímto systémem nižší, než je tomu u automobilů, které elektronický stabilizační systém nemají. Ze studií vyplývá, že by mohl systém ESC snížit úmrtnost v případě posádky automobilů o zhruba 20 %, čímž by se po celé Evropě zachránily tisíce životů. Ze studie provedené ve Švédsku například vyplývá, že se u vozů vybavených systémem ESC (oproti těm, které tento systém nemají) sníží pravděpodobnost nehody o 22 %, přičemž na mokré vozovce je to dokonce o 32 %.

V rámci evropských zemí existují velké rozdíly v používání elektronického stabilizačního systému. Nejvíce jsou tímto systémem vybaveny automobily v Dánsku a Švédsku, kde je systém ESC často standardní součástí výbavy. Na druhém konci tabulky se naopak nacházejí Malta a Irsko. Rozdíly v jednotlivých zemích padají na vrub rozdílným nabídkám prodejců automobilů. A právě dostupnost vozů vybavených standardně systémem ESC se snažila organizace Euro NCAP zobrazit ve výsledcích studie. Na základě zkoumání vytvořila jakýsi „ESC rating“, který zobrazuje dostupnost systému ESC motoristům kupujícím si nový automobil. Rating pokrývá 2 800 modelů vozů a 25 evropských zemí. Rating je poté jednoduše graficky zobrazen jako poměr tří možností: standardní výbavy, možnosti výbavy na přání a nedostupnosti systému.

V den zveřejnění výsledků také začala kampaň pod záštitou Evropskou komise s názvem „Choose ESC“ (Zvolte ESC), která má zvýšit povědomí o elektronických stabilizačních systémech.

Dan Vořechovský
Diskuze (7)
Avatar - Ricardo
17. 5. 2007 21:02
U nás?
U nás že má 60% nových aut ESP? Tomu jednoduše nevěřím. Myslím že někdo uvedl pány komisaře z NCAP do omylu