Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Evropská komise usiluje o zlepšení testů spotřeby aut

redakce AUTO.CZ
Diskuze (56)
Evropská komise loni zveřejnila studii, podle které mají osobní automobily v Evropě vyšší spotřebu pohonných hmot a produkují větší znečištění, než uvádějí jejich výrobci.

Evropská komise se snaží odstranit nedostatky při testování spotřeby automobilů, které umožňují výrobcům nadsazovat informace o úspornosti a ekologičnosti jejich vozů. Komise nyní pracuje na legislativě, podle níž se budou muset auta testovat na silnicích, a ne v laboratorních podmínkách. Již od září navíc vstoupí v platnost o něco přísnější testovací normy, které mají zvýšit přesnost výsledků testování.

Používání zavádějících testovacích technik, například nerealisticky hladkého silničního povrchu či pneumatik s mimořádně vysokým přenosem tažné síly, se podle této studie mohlo podílet až třetinou na vykázaném snížení průměrných emisí oxidu uhličitého u automobilů v Evropské unii v letech 2002 až 2010.

Podle zdroje agentury Reuters by Evropská komise měla návrh nové metodiky testování automobilů v "reálném světě" připravit do konce letošního roku. Návrh budou muset schválit členské země Evropské unie.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (56)
22. 8. 2014 14:18
Re: že by auta nejezdili za 5, 4, 3l/100km ?
Nikde netvrdim, ze sa neda, neviem, kde si to nasiel.
Podla tvojich spotrieb je tiez jasne, ze si slimak, ktoreho nemam rad na ceste v spojeni s plnou ciarou.

OII 2.0TDI PD ma okamzitu spotrebu pri tacho rychlosti 60kmh, 6kv. 2.7-2.8L/100. Pri 90kmh ma 4.2L, pri 100kmh 4.7-4.8.
Moju klasicku cestu do roboty som spravil s 5.4. S inym malym dizlom to urobilo za 4.5, rovnake tempo, OII 1.8TSI to dala za 7.
Ako teda spravis 3.7-4.2? no ze sa vlecies niekde medzi 75-80kmh.
2.0TDI CR ma spotrebu zhruba o 0.4L nizsiu oproti PD, takze tam je mozne jazdit za menej.

V hustej, ale kontinualnej premavke, kde sa vsetci vlecu 70 sa da skutocne urobit velmi dobra spotreba, dokonca 1.4MPI v takom rezime spravilo 5/100.
Avatar - 1975ak
22. 8. 2014 12:34
Emise - spotřeba
Hlavně by neměli do poměrů emisí a spotřeby započítávat i velikost nádrže, jak jsem četl na jedněch stránkách. Snížením obsahu nádrže se určitě nesníží spotřeba. Spíše se musí častěji k benzince.
22. 8. 2014 09:39
Re: že by auta nejezdili za 5, 4, 3l/100km ?
Samozřejmě, že toto má veliký vliv. Nicméně většina lidí jezdí pravidelně stejné trasy. Ať je to cesta do práce, na nákup, na letiště, do nemocnice a kdo ví co ještě. Já tak 70% najezdím na dobře známých cestách a 30% jsou pro mne zcela nové nebo méně známé silnice.
22. 8. 2014 09:11
Re: Vraťme se zpět do roku 1980
MT:
Samozřejmě, že možnost zkušebny pro konstatní rychlosti bych vyškrtl. Nechal bych jen tu první varinatu, tzn. měření na okruhu.
Jinak u toho měření emisí je stejný problém jako u měření spotřeby - čím dál více se to vzdaluje od reality. Automobilky si klidně můžou dovolit chladit na dálnici katalyzátor a turbo přebytkem benzínu, kdy vzniká spousta CO, ale v kombinovaném cyklu bez problémů splní Euro6.
22. 8. 2014 08:53
Re: Vraťme se zpět do roku 1980
Teď si asi sedím na vedení, ale jak si pomůžeš, pokud měření bude pořád ve zkušebně? Bavíme se o cyklus versus konstantní, nikoli zkušebna versus ovál.

V tom případě jsi zapomněl na přikázání povinné instalace kalibrovaných palubních počítačů.

Jak jsem napsal nahoře, mimoměstský a kombinovaný cyklus přišly zřejmě s Euro1 a potřebou změřit emise (asi se jim konstantní rychlost nezdála dostatečná). Spotřeba se přepočítává z emisí, neměří se přímo. Můžou se samozřejmě vrátit k tomu, že budou udávat něco jiného, ale kombinovaný cyklus nezmizí, bude pořád potřeba k měření emisí.