Test Auto.cz

Jaguar I-Pace EV400 – Jako auto je skvělý, ale co jako elektromobil?

11.2. 2019
Verdikt
 

S modelem I-Pace se Jaguaru povedlo předběhnout konkurenci. Jako první prémiová automobilka totiž přišla s rodinným luxusním elektromobilem. Je ale tohle prvenství vůbec k něčemu?

Musím hned v úvodu přiznat, že hodnotit jakýkoli elektromobil je pro mě docela složité. Zatímco u vozu se spalovacím motorem jde hlavně o ono konkrétní auto, u elektrické alternativy je potřeba brát v potaz také spoustu „věcí okolo“. Jinými slovy, samotný elektromobil se může řídit skvěle, ale současně nevyhnutelně narazíte na několik kompromisů a otazníků. Jde samozřejmě o známé záležitosti, především cenu, dojezd, dobu nabíjení či stav potřebné infrastruktury. Na elektromobil prostě v současné době nelze nahlížet jako na „normální“ vůz nebo jeho plnohodnotnou náhradu.

Jaguar I-Pace není výjimkou, i když hranici mezi oběma typy vozů zase trochu odmazal. Stále však od majitele vyžaduje jisté pochopení. Ale k tomu se ještě dostaneme.

Ukázkový kříženec

Nejprve bychom si měli elektrický Jag zařadit do nějaké té škatulky. To ale není úplně snadné, téměř 4,7 metru dlouhý I-Pace se totiž nepodobá ničemu, co se pohybuje na silnicích. Stojí na velkých kolech a na docela vysokém podvozku (se vzduchovým odpružením lze navíc světlou výšku měnit), ale přitom má docela sportovní postoj. Krátkou kapotu s dopředu posunutým čelním sklem zase vídáme u „empévéček“, záď je někde na pomezí hatchbacku a liftbacku.

Pro I-Pace se tedy dokonale hodí módní označení „crossover“ – tohle je totiž opravdu ukázkový kříženec.

Přitom si troufám tvrdit, že člověk, který se ve světě aut trochu orientuje, okamžitě pozná, že za ním stojí Jaguar. I-Pace dostal charakteristickou mřížku „chladiče“ a úzké svítilny vpředu i vzadu. Osobně bych design nepopsal jako vyloženě líbivý, ale něco na něm je. Minimálně už jen proto, že je jiný.

Prostorný a luxusní

Interiér už tak „jiný“ není, jeho koncepce kombinuje prvky z dalších moderních Jaguarů a Land Roverů. Z Land Roveru si bere řešení se dvěma dotykovými obrazovkami pod sebou, přičemž horní ovládá klasický infotainment s mnoha zábavně-informačními funkcemi, spodní slouží k nastavení klimatizace (a souvisejících prvků jako třeba vyhřívaní či ventilace sedadel) – pomáhají mu k tomu ještě dva kruhové ovladače, jejichž vnitřek také tvoří malé displeje. Jejich obsah se pak mění podle toho, jak s ovladači pracujete.

obrázek [600 x 403]  

Bohužel ale i I-Pace trpí známou bolístkou vozů automobilky Jaguar Land Rover. Palubní systém je pomalý a na pokyny nereaguje zrovna přesvědčivě. Škoda, jinak je přehledný a logicky „poskládaný“.

U dvou obrazovek se Jaguar nezastavil, třetí displej najdeme za volantem, kde funguje jako přístrojový panel. Jak už to tak bývá, můžete si jeho vzhled individualizovat a nastavit si, jaké informace chcete zobrazit.

Testovaný I-Pace byl v nejvyšší výbavě HSE a uvnitř to bylo znát. Atmosféra na palubě byla díky štědrému koženému čalounění a zajímavým dekorům opravdu luxusní. Také zpracování se zdálo být příkladné – i když jeho úroveň by skutečně prověřilo až delší než týdenní používání.

Všimněte si v galerii také zvláštnosti, že I-Pace nemá tradiční volič převodovky. Místo něj řidič mačká tlačítka na středové konzoli.

Jaguar I-Pace už také vydává varovné zvuky. Měl znít jako UFO, ale lidé pak koukali na nebe

Přestože jsem se uvnitř cítil fakt dobře, třeba i díky skvělým sedadlům, pár drobností, které mě zlobily, bych našel. Jsem například zvyklý občas si při řízení „opřít“ pravou nohu o středový panel, v elektrickém Jaguaru se ale moje koleno dotýkalo poměrně ostré hrany. Mnohem víc mě ale štvalo, že si auto nepamatuje některá vaše nastavení.

Já si například automaticky vypínám vnitřní ambientní osvětlení, během jízdy za tmy na mě totiž působí často rušivě. Také si rád přizpůsobuji zobrazení na digitálním přístrojovém štítu. Jenže když jsem auto znovu nastartoval, bylo tohle moje nastavení pryč.

Zato milým překvapením byla prostornost interiéru, I-Pace nabídne hodně místa ve všech směrech i rozměrným pasažérům vzadu. Zavazadlový prostor má objem 638 litrů, což rozhodně není málo, po sklopení zadních opěradel přepravní kapacita naroste na 1.453 litrů. A jeden malý úložný prostor (27 litrů) je ještě pod přední kapotou – hodí se perfektně pro převoz kabelů pro nabíjení.

I tady mám ale jednu výtku. Testované auto nebylo vybaveno elektricky ovládanými dveřmi kufru. To samozřejmě problém není, horší je, že víko je hodně těžké a zpřístupnění zavazadelníku vyžaduje až moc síly.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Jaguar I-Pace EV400

Cena v základní výbavě: 2 461 503 Kč Cena v testované výbavě: 2 657 988 Kč

Základní výbava:6 airbagů, 18" kola z lehké slitiny s 15 paprsky, sportovní sedadla čalouněná imitací kůže, sada na opravu pneumatik, dvouzónová klimatizace, ambientní osvětlení interiéru, snímač kvality vzduchu, JaguarDrive Control, diferenciál s technologií Torque Vectoring, elektronická parkovací brzda, navigace, bluetooth handfree, hlasové ovládání, asistent pro nouzové brzdění, sledování pozornosti řidiče, rozpoznávání dopravních značek s adaptivním omezovačem rychlosti, asistent pro udržování vozu v jízdním pruhu, veřejné nabíjení s časovačem, bezklíčové odemykání a startování

Výbava testovaného vozu:vzduchové odpružení (41.442 Kč), Adaptive Dynamics s konfigurovatelným režimem Dynamic (28.851 Kč), vnější zpětná zrcátka (13.112 Kč), 20" kola s 5 paprsky (78.699 Kč), Full Extended Leather Pack (59.028 Kč), Black Exterior Pack (10.146 Kč), panoramatické střešní okno (27.757 Kč), Matrix LED světlomety s LED signaturou (55.100 Kč), Cold Climate Pack - vyhřívané čelní sklo, trysky ostřikovačů a volant (13.268 Kč), Drive Pack - adaptivní tempomat s asistentem pro jízdu v koloně, asistent pro nouzové brzdění při vysoké rychlosti, sledování slepého úhlu s asistenční funkcí (39.283 Kč), ionizace vzduchu v interiéru (3408 Kč), DAB+ (9183 Kč), konfigurovatelné ambientní osvětlení interiéru (6556 Kč), kobercové rohože (2628 Kč), kamera s rozsahem pokrytí 360° (10.510 Kč), Adaptive Surface Response (5255 Kč), obložení z uhlíkového kompozitu s vetkaným hliníkovým vláknem (38.034 Kč), čalounění stropu velurem Premium (41.962 Kč), sedadla vpředu elektricky nastavitelná ve 14 směrech, s paměťovou funkcí, vyhřívaná a chlazená přední sedadla, vyhřívaná zadní sedadla (134 .674 Kč)

Glosa Jaroslava Bukovského: Virtuální bohatství Glosa Jaroslava Bukovského: Virtuální bohatství

Jeden z hrstky více či méně vypečených kryptoměnových…

Tesco prodalo obchodní dům Máj. Developer Amádeus Real připravuje rekonstrukci Tesco prodalo obchodní dům Máj. Developer Amádeus Real připravuje rekonstrukci

Novým majitelem pražského obchodního domu Máj, který je v…

 
Technické údaje
Motor Jaguar I-Pace EV400
Typ motoru: elektrický
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 294 / -
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 696 / -
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 200
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 4.8
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 638 / 1453
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 2208 / 2670
Rozměr pneu:245/50 R20
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4682
b) šířka (mm): 1895
c) výška (mm): 1565
d) rozvor (mm): 2990
e) rozchod vpředu (mm): 1624
f) rozchod vzadu (mm): 1647
 

Přidat názorDiskuse: Jaguar I-Pace EV400 – Jako auto je skvělý,…







Doporučujeme
Ženeva 2019: Seznam premiér tradičního autosalonu už je bohatý Ženeva 2019: Seznam očekávaných premiér

Škoda Kamiq, nové BMW 3 Touring, pátá generace Renaultu…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Dny Škody Citigo na benzin se chýlí ke konci. Její odchod spustí revoluci Dny Škody Citigo na benzin se chýlí ke konci. Její odchod spustí revoluci

Škodě Citigo bylo na podzim loňského roku sedm let. Už…

Oficiální příběh o FSO Polonez je lež. Giugiaro ho pro Poláky nenavrhoval Oficiální příběh o FSO Polonez je lež. Giugiaro ho pro Poláky nenavrhoval

Představení moderního liftbacku s italským designem a…

 






 
Volvo V90 D5 Polestar a T4 – Nejmíň Volvo, což je dobře

TEST: Volvo V90 D5 Polestar a T4 – Nejmíň Volvo, což je dobře

Dnes 12:51

Švédská značka nebyla nikdy zaměřena na řidiče, v poslední době se proti tradicím vyměřuje až extrémně. Testované kombíky V90 rebelují nejmíň.




Blesk.cz

V dovolenkovém ráji zabíjela bouře: Nejméně dva mrtví na Krétě

V dovolenkovém ráji zabíjela bouře: Nejméně dva…

Prudký vítr a lijáky si na řeckém ostrově Kréta o víkendu vyžádaly nejméně dva mrtvé. Další dva lidé jsou…

Pořídit auto na jedno kliknutí? Od února žádný problém

Pořídit auto na jedno kliknutí? Od února žádný problém

Unikátní službu v podobě pořízení auta přes internet spouští od února inovační laboratoř AuresLab pro prodejce…

 

iSport.cz

Jágr se chystá na led! Paradoxně proti týmu, který mu sezonu ukončil

Jágr se chystá na led! Paradoxně proti týmu, který…

Je to tady! Jaromír Jágr by se měl konečně dostat na led. Za Kladno by měl šéf klubu naskočit dnes v Havířově…

Němec Selke v českém dresu? Chtěl by hrát za nároďák, říká Darida

Němec Selke v českém dresu? Chtěl by hrát za…

Davie Selke měl cíl: hrát za německé áčko. Jenže ve svých čtyřiadvaceti letech začíná tento útočník Herty Berlín…

 

Reflex.cz

Čupr: Rohlík.cz změní život lidem v regionech, bez nich nebude co jíst, Třeštíková jen prvoplánově kritizuje

Čupr: Rohlík.cz změní život lidem v regionech, bez…

Podnikatel Tomáš Čupr tvrdí, že chce konat dobro. Založil Slevomat a Dáme jídlo, obě úspěšné firmy pak prodal.…

Zeman nedostal pozvánku na sněm ANO.  „Mažu si tě, kundo,“ vzkázal Babišovi

Zeman nedostal pozvánku na sněm ANO. „Mažu si tě,…

Po víkendovém sněmu hnutí ANO se stal Miloš Zeman jediným tuzemským politikem, který nemá číslo na Andreje…