Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Evropský trh v květnu 2018: Pokles Škody, Opelu i BMW. Naopak stále roste Dacia

David Bureš
Diskuze (24)
Dacia nadále ukazuje, že evropští zákazníci mají o levná auta zájem. V květnu její prodeje na starém kontinentu vzrostly o 14 %.

Na evropském trhu letos pokračuje trend nevyrovnaných výsledků v jednotlivých měsících. Jestliže v březnu klesly o 5,2 %, v dubnu zase meziročně vzrostly o 9,6 %. V květnu se však tempo opět zpomalilo, výsledných 1.442.643 registrovaných aut je o nepatrných 0,6 % více než před rokem.

Vyplývá to ze statistik Evropského sdružení automobilových výrobců (ACEA), které eviduje prodeje v 27 státech Evropské unie (bez nedůležité Malty) a trojice států EFTA (bez Lichtenštejnska). Čísla ovlivnily hlavně výsledky na největším evropském trhu, v Německu, kde prodeje meziročně klesly o 5,8 %. Loni tam ale byly prodeje rekordní, a tak se letos vlastně vrátily k normálu.

Výsledky každopádně letos ovlivňuje také nejistota ohledně možného zákazu naftových aut ve vybraných německých městech. Automobilky se navíc připravují na nové emisní normy, které znamenají omezení nabídky napříč Evropou, což má na prodeje také svůj vliv. A aby toho nebylo málo, v květnu bylo v některých státech méně pracovních dnů než před rokem.

Pokles německého trhu však příliš neovlivnil největší evropskou značku, Volkswagen. Německý výrobce hlásí za květen 363.117 registrovaných vozů, o 5,7 % více než před rokem. Naopak jiným členům Volkswagen Group registrace klesly. Celkem osmé Audi hlásí pokles o 5,3 %, devátá Škoda registrovala o 2,2 % méně aut než před rokem. Výsledných 66.539 automobilů znamená 4,6% podíl na trhu, stejně jako v případě desátého BMW. To si mimochodem proti loňskému květnu pohoršilo o 7,7 %.

I dalším klíčovým značkám klesly v květnu prodeje. Opel je kvůli výsledku domácího trhu na tom o 5,5 % hůře než před rokem, Fiat hlásí dokonce o 11,1 % méně než loni v květnu. Italský trh totiž meziročně klesl o 2,8 %. Nedařilo se ani Nissanu, jehož meziroční pokles o 15,7 % je zásadní. Že by zákazníkům chyběl novější zástupce v segmentu malých SUV než stárnoucí Juke?

Evropský trh v květnu 2018: Nejprodávanější auta podle značek
Poř.ZnačkaProdej 5/2018 [ks]Meziroční rozdíl [%]Tržní podíl [%]
1.Volkswagen363.117+5,711,9
2.Renault109.739+3,07,6
3.Ford89.715+0,56,2
4.Peugeot87.245+3,26,0
5.Opel/Vauxhall81.752-5,55,7
6.Fiat76.711-11,15,3
7.Mercedes-Benz76.528-6,15,3
8.Audi72.140-5,35,0
9.Škoda66.539-2,24,6
10.BMW66.202-7,74,6
11.Toyota62.377+3,24,3
12.Dacia54.018+14,03,7
13.Citroën53.835-3,33,7
14.Hyundai47.880+2,33,3
15.Seat43.646+25,33,0
16.Kia42.956+3,43,0
17.Nissan40.274-15,72,8
-CELKEM1.442.643+0,6-

Po pěti měsících letošního roku je nejvýše s přehledem Volkswagen, který již překonal hranici 800.000 registrovaných vozů (+7,2 %). Druhý následuje Renault s 492.975 automobily (+0,1 %). Výrazně letos roste Peugeot, nárůst 9,2 % znamená čtvrté místo mezi značkami a 444.096 prodaných vozů.

Škoda uzavírá nejlepší desítku, jejích 326.452 aut je o výrazných 8,3 % více než před rokem. Hodně roste Dacia (+17,2 %) a také Seat (+19,2 %).

Evropský trh v období leden-květen 2018: Nejprodávanější auta podle značek
Poř.ZnačkaProdej 1-5/2018 [ks]Meziroční rozdíl [%]Tržní podíl [%]
1.Volkswagen800.214+7,211,3
2.Renault492.975+0,17,0
3.Ford473.419-0,96,7
4.Peugeot444.096+9,26,3
5.Opel/Vauxhall404.237-6,75,7
6.Mercedes-Benz377.052-0,85,3
7.Audi354.021-3,35,0
8.Fiat348.359-9,14,9
9.BMW341.747-3,84,8
10.Škoda326.452+8,34,6
11.Toyota320.101+4,04,5
12.Citroën271.607+2,73,8
13.Nissan238.700-9,13,4
14.Hyundai238.607+7,93,4
15.Dacia229.850+17,23,2
16.Kia217.348+4,63,1
17.Seat205.358+19,22,9
-CELKEM7.076.504+2,2-

David Bureš
Diskuze (24)
Avatar - Emel
18. 6. 2018 00:10
Re: hra čísel
Nějaké důvody jsou i v článku - Německo mělo loni rekordní květen, letos se vrátilo do normálu, takže má -5.8%. Jiný počet pracovních dní je další faktor... prostě... měsíc za ČR je o ničem, měsíc za Evropu je pořád ještě dost o náhodě.
Avatar - white label
17. 6. 2018 23:21
Re: hra čísel
Nejprofláklejší místní překrucovač má tu drzost, psát tady jiným o překrucování?
Škoda prostě za 1-5/18 roste, tečka. Jestli případně někdo roste rychleji, na tom samozřejmě nic nemění.
Jinak znovu, viz Emel: "...+8,3%, druhý největší (růst) v top 10."
Avatar - Hammunasakra
17. 6. 2018 21:45
Re: hra čísel
ad PS = nepřekvapivě překrucuješ i tohle = jak tu už padlo = Škoda roste = jen ostatní víc ;-)

Oba víme že reaguješ na "Pokles Škody ale všude čteme jak Škoda nestíhá vyrábět. Hm tak kde je její nárůst" = ale samozřejmě to de takhle "nepřekvapivě" překroutit = že se to vlastně škodofky vůbec netýká :-)
Avatar - wikinko
17. 6. 2018 18:30
Re: hra čísel
skoda tam moze mat teraz pokles aj preto, lebo z ponuky vypadol 135 kw tdi, u octavky je teraz dizlovy strop 110kw. predpokladam ze prisli o vela eresiek a fleetov.
Avatar - white label
17. 6. 2018 16:02
Re: hra čísel
Já tam někde zmiňuji nějakou konkrétní značku? Nikoli, přesto máš "překvapivě" problém pochopit, že je to napsáno v obecné rovině...

P.S. A co se týče prodejů Škody, ta za 1-5/18 roste i přesto, viz Emel 15:52