Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Exkluzivní nejeté Porsche 911 RSR 3.8 Strassenversion stálo desítky milionů

Ondřej Šámal
Diskuze (0)

Poslední listopadovou sobotu se na aukci v Abú Zabí vydražilo jedno ze dvou silničních Porschí 911 RSR 3.8. To druhé si mimochodem bude nového majitele hledat už za několik dní.

Možná tomu chtěla náhoda, že jediná dvě Porsche 911 RSR 3.8 Strassenversion půjdou do aukce jen několik dní po sobě. Prvního až druhého prosince se v Houstonu v Texasu chystá aukce tzv. White Collection, sbírky 56 exemplářů značky Porsche, přičemž všechny jsou obléknuty do obligátního bílého laku. K nejvzácnějším kouskům bude patřit právě RSR 3.8 v silniční variantě, které vzniklo pouze ve dvou kusech. Dalších minimálně 51 německá automobilka vyrobila výhradně pro soutěžní použití. Odhadovaná cena se pohybuje mezi 2,0 až 2,5 milionu dolarů, tedy zhruba 44,5 až 55,6 milionů korun.

Jenom o týden dříve přitom majitele změnil druhý kousek s číslem 107 (bílý kus má číslo 109). V obou případech se jedná o generaci 964, jejíž výroba skončila v prosinci 1993. Přesto oba vozy byly britským zákazníkům předány až o tři roky později. Zatímco vůz v barvě čerstvě napadaného sněhu má najeto pouze 70 kilometrů, stříbrný sourozenec ho trumfne extrémní ještě nižším nájezdem necelých deseti kilometrů. Ze showroomu tohle Porsche 911 evidentně zamířilo na plaťáku rovnou do vyhřáté garáže.

Tomu ostatně napovídá i stále aplikovaná folie, která chrání karoserii před poškozením. Původní majitel si do civilního speciálu se závodními geny objednal zářivě červený interiér, který i téměř po třiceti letech vypadá jako nový.

Video se připravuje ...

Od běžných 911 generace 964 se RSR 3.8 Strassenversion liší agresivnějším exteriérem, ochrannou klecí v kabině, jinak naladěným podvozkem a zejména motorem. Vzadu totiž najdeme 3,8litrový plochý šestiválec ze speciálu pro Le Mans, který měl mít okolo 320 koní. Reálný výkon agregátu ovšem leží spíše někde okolo 375 koňských sil. Aby měl motor co pít, je v autě instalována 120litrová nádrž. Závodní geny podporují také litá kola Silverline s centrální maticí.

Jestliže bílé Porsche 911 RSR 3.8 Strassenversion podle odhadů vystoupá až na 2,5 milionu, stříbrný sourozenec nového šťastlivce vyšel levněji. Na aukci domu Bonhams za něj včetně aukční provize zaplatil 2.127.500 dolarů, v přepočtu 47.324.000 Kč. Před šesti lety se přitom tenhle konkrétní vůz prodal za 2,25 milionu dolarů, prodejce na něm tudíž po započtení inflace několik stovek tisíc dolarů tratil.

Ondřej Šámal
Diskuze (0)

Doporučujeme