Škoda Fabia Custom Concept Faby (CCF) určitě patří mezi nejvýraznější auta v historii české tuningové scény.
Jestli jste se někdy v letech 2007 až 2011 zajímali o upravené vozy z tuzemských luhů a hájů, pak vám tahle škodovka možná bude povědomá. Netradičně "vystajlovaná" Fabia byla díky skutečně extravagantnímu designu nepřehlédnutelná. A už tehdy, tedy v dobách své největší slávy, vzbuzovala rozporuplné reakce. Zatímco někdo nápadnou úpravu zbožňoval, jiní Fabii CCF měli za "kolotočářské" auto.
Na začátku příběhu byla standardní Škoda Fabia v karosářském provedení hatchback, která brány mladoboleslavské automobilky opustila v roce 2002 s benzinovou čtrnáctistovkou o výkonu 50 kW pod kapotou. Pořídil si ji Jan Skopový z firmy AXONtuning, původně jako auto pro potřeby firmy.
Jenže nakonec neodolal a Fabii začal postupně upravovat. První verze vydržela do roku 2004, pak se rozběhly práce na evoluci, kterou v únoru roku 2007 představil časopis Autosport & Tuning. Nová podoba byla zajímavá především barevným provedením exteriéru i vnitřku.
Karoserie s bodykitem, protaženou přední kapotou, upravenými nárazníky, zahlazeným víkem kufru a zavařenými klikami totiž dostala pozoruhodnou kombinaci barev a vzorů. Majitel se při návrhu inspiroval Amerikou, zmíněný magazín pak CCF přirovnal k chopperu na čtyřech kolech.
Kromě samotné karoserie pozornost poutala také kola. Jednodílné lité disky Asanti ATT Alligator, pocházející z USA, mají průměr 16 palců a obouvají pneumatiky o rozměru 205/35. Kromě aligátořího vzoru zaujmou především pozlacením. Kola s novými gumami prý vyšla na 180 tisíc korun.
Fabia stála na vzduchovém podvozku, který doplnila čtveřice upravených nastavitelných tlumičů.
Extravagantnímu exteriéru odpovídalo provedení interiéru, mezi neobvyklé prvky můžeme zařadit především volant vyrobený z nerezové roury nebo potahové materiály Buffalo a Panther z mikrovlákna.
Pod kapotou zůstala čtrnáctistovka, její úpravy zahrnovaly například přímé sání, otevřený vzduchový filtr nebo nerezový sportovní tlumič výfuku.
Zajímavé je, že ještě v roce 2007 Jan Skopový auto nabídl k prodeji. Fabia v dalších letech zřejmě změnila několik majitelů a minimálně jednou bourala. V roce 2011 byla opravena a znovu se objevila v inzerci za cenu 150 tisíc korun. Jak to s ní bylo dál, se nám ale bohužel zjistit nepovedlo...