Facelift pro Peugeot 407: Odpověď na Lagunu a C5?
Skupina PSA má momentálně ve střední třídě dva reprezentanty: Peugeot 407 a Citroen C5. Dva modely s téměř optimálně posunutými modelovými cykly by měly teoreticky lákat zákazníky každé 3-4 roky. Před nedávnem k sobě přetáhl pozornost Citroen s novou C5, ale průběžnou péči dostává také zavedený model Peugeotu.
Čtyřistasedmička se poprvé objevila na jaře 2004 a během podzimu stejného roku se představilo kombi SW. To loni tvořilo pouze 34 % odbytu modelové řady, ačkoli jsou na trhu modely, u nichž kombi střední třídy nad sedany převládají. Svého odbytového maxima dosáhl Peugeot 407 v roce 2005, kdy se prodalo téměř 260 tisíc vozů tohoto jména, loni klesla poptávka na polovinu tohoto počtu.
Od právě avizovaných změn se zřejmě nedá očekávat, že by vrátily čtyřistasedmičku do role, kterou měl před třemi/čtyřmi roky. V tomto případě totiž jde vskutku o velmi decentní facelift, který se podle prvních zveřejněných snímků omezuje na novou masku, nová zadní světla, inovovaný zadní nárazník, větší rozšíření chromovaných ozdobných lišt a snad i na nové odstíny laků a interiérových materiálů. Ve výbavě nyní může být nový přední parkovací asistent.
Klíčový motor 2.0 HDi dostal upgrade, když jeho parametry jsou nyní nepatrně lepší (mj. výkon 103 kW místo 100 kW) a v zemích s daňovými slevami budou potěšeni skutečností, že agregát již splňuje emisní normu Euro 5. Ostatní potěší jistě kombinovaná spotřeba 5,6 l/100 km. Zážehové agregáty doplnil motor 2.0 Bioflex na palivo E85.
Další podrobnosti by měly být zveřejněny s příchodem inovovaného modelu na trh, během letošního léta.