Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

FCA čelí žalobě kvůli spotřebě Fiatu Panda, každému majiteli má zaplatit 239 eur

redakce AUTO.CZ redakce AUTO.CZ 19. 11. 2015 • 12:53
119
14
Zobrazit náhledy (119)
Fiat Panda Fiat Panda Fiat Panda Fiat Panda Fiat Panda Fiat Panda Fiat Panda Fiat Panda Fiat Panda Fiat Panda Fiat Panda Fiat Panda Fiat Panda Fiat Panda Fiat Panda Fiat Panda Fiat Panda Fiat Panda Fiat Panda Fiat Panda Fiat Panda Fiat Panda Fiat Panda Fiat Panda Fiat Panda Fiat Panda Fiat Panda Fiat Panda Fiat Panda Fiat Panda Fiat Panda Fiat Panda Fiat Panda Fiat Panda Fiat Panda Fiat Panda Fiat Panda Fiat Panda Fiat Panda Fiat Panda Fiat Panda Fiat Panda Fiat Panda Fiat Panda Fiat Panda Fiat Panda Fiat Panda Fiat Panda Fiat Panda Fiat Panda Fiat Panda Fiat Panda Fiat Panda Fiat Panda Fiat Panda Fiat Panda Fiat Panda Fiat Panda Fiat Panda Fiat Panda Fiat Panda Fiat Panda Fiat Panda Fiat Panda Fiat Panda Fiat Panda Fiat Panda Fiat Panda Fiat Panda Fiat Panda Fiat Panda Fiat Panda Fiat Panda Fiat Panda Fiat Panda Fiat Panda Fiat Panda Fiat Panda Fiat Panda Fiat Panda Fiat Panda Fiat Panda Fiat Panda Fiat Panda Fiat Panda Fiat Panda Fiat Panda Fiat Panda Fiat Panda Fiat Panda Fiat Panda Fiat Panda Fiat Panda Fiat Panda Fiat Panda Fiat Panda Fiat Panda Fiat Panda Fiat Panda Fiat Panda Fiat Panda Fiat Panda Fiat Panda Fiat Panda Fiat Panda Fiat Panda Fiat Panda Fiat Panda Fiat Panda Fiat Panda Fiat Panda Fiat Panda Fiat Panda Fiat Panda
Podle organizace Altroconsumo spotřebovává Fiat Panda asi o 20 procent více paliva, než uvádí výrobce. Odškodné pro majitele, kteří se připojí k hromadné žalobě, je ale spíše symbolické.

Italský odvolací soud povolil hromadnou žalobu, která viní italsko-americkou automobilku Fiat Chrysler Automobiles z klamání zákazníků ohledně spotřeby modelu Panda. Zvrátil tak rozhodnutí soudu nižší instance, který žalobu zamítl. Informovala o tom agentura AP.

Fiat Panda s motorem 1.2 8v (51 kW) podle italské organizace na ochranu spotřebitelů Altroconsumo spotřebovává o 20 procent více paliva, než tvrdí výrobce, a překračuje tak zákonem povolenou sedmiprocentní odchylku. Hromadná žaloba požaduje pro každého majitele vozu Panda, který se k ní připojí, odškodné ve výši 239 eur (asi 6.500 Kč). Tato kompenzace je prý potřebná při ročním nájezdu 15.000 kilometrů.

Altroconsumo nyní čeká na to, zda soud v Benátkách přijme hromadnou žalobu na německou automobilku Volkswagen kvůli údajnému nadhodnocení palivové úspornosti naftového modelu Golf 1,6 TDI. Altroconsumo s obviněními týkajícími se spotřeby vozů Fiat Panda a Volkswagen Golf přišla již v loňském roce, tedy před vypuknutím skandálu kolem falšování emisních testů automobilkou Volkswagen.

V případě Němců se jedná o daleko větší problém. Agentura pro ochranu životního prostředí (EPA) Volkswagen v září obvinila Volkswagen, že u vozů s naftovými motory používal software umožňující při testování skrývat vysoce nadlimitní hodnoty toxických oxidů dusíku. Automobilka pak přiznala, že v celém světě software instaloval do zhruba 11 milionů aut, včetně asi 1,2 milionu vozů české divize Škoda Auto. Začátkem listopadu navíc uvedl, že zhruba 800.000 jeho vozů vypouští do ovzduší více emisí oxidu uhličitého, než doposud tvrdil. Problém měl přitom přitom nastat už při samotné metodice měření.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Komedie
| 20. 11. 2015
Jenže pokud Fiat neoblbnul metodiku, tak ta žaloba směřuje špatným směrem. Měla by směřovat na toho, kdo vymyslel ty normy, podle kterých se to měří.

Příklad s mikrovlnkou. Pokud norma bude říkat, že se má měřit příkon při nejnižším stupni ohřevu, tak to holt musí výrobce změřit na nejnižším stupni, uvést číslo na nejnižším stupni a to, zda zákazník ohřívá jídlo na stupních vyšších nebo stejných, už nehraje roli. Norma, při které se měří, je daná a podle ní se musí měřit a uvést číslo. Takže žádné klamání spotřebitele to není, protože spotřebitel má jasně dáno, že podle metodiky té a té naměřili tolik a tolik. Pokud uvedli správné číslo, je vše právně v pořádku.
Oprávnená sťažnosť
| 20. 11. 2015
sťažnosť má ísť, ale nie na Fiat, ale na zástupcov EU, kde nastavili nezmyselnú normu. viem, že nejaká norma musí byť, ale nech sa k testovaciemu cyklu pripočíta napríklad 15-20%, čo zodpovedá viacej realite a nebude klamaný spotrebiteľ. a kto je šikovný, nech jazdí aj za menej ako udáva výrobca
žiadna norma nebude presná realite, ale pri autách to už ide do nezmyslov a preto vznikli trojvalcové turbomotory, ktoré akože jazdia za 3-4 litre.
zažalovať treba tých, ktorí prikazujú testovať podľa nereálnych podmienok.
Komedie
| 20. 11. 2015
No, ale to nic nemění na faktu, že je to klamání spotřebitele. Přirovnání k sušení není na místě, přesnější by bylo, kdyby na mikrovlnce byl deklarován příkon 3kW a ona žrala 3,6kW a tím vyhazovala jistič... :no:

Takže za mě je jedině dobře, že se několik automobilistů spojilo a zažalovalo tenhle nesmyslnej údaj, kterým nám všem mažou med kolem huby. :yes:
Spotřeba
| 20. 11. 2015
Taky si myslím, že dosažitelné to je. Manželka má v F500 stejný motor, udávaná kombinovaná spotřeba je 5,1 l/100 km a nám dlouhodobá spotřeba vychází 5,6 l/100 km, přičemž převažuje městský provoz. Obdobné hodnoty (5,7/100) vykazuje panda II se 44kW verzí toho motoru, přičemž u ní je udávaná hodnota 5,6/100. Kdyby ta auta jezdila v cyklu, který by odpovídal rozložením tomu měrnému, tak by se na deklarované hodnoty dostala (nebo jim velmi blížila). Proto se mi nechce věřit, že současná generace pandy žere víc o litr oproti předchozí nebo F500.
Avatar - twistedTSD
HAHA
| 19. 11. 2015
Tak určitě nikdo jiný neuvádí zcela nereálné údaje o spotřebě, že ne Bariku?

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku