Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ferrari 335 S vydraženo v Paříži za 868 milionů korun. Rekord, či nikoliv?

Aleš Dragoun Aleš Dragoun 7. 2. 2016 • 19:37
18
2
Zobrazit náhledy (18)
Ferrari 250 Ferrari 250 Ferrari 250 Ferrari 250 Ferrari 250 Ferrari 250 Ferrari 250 Ferrari 250 Ferrari 250 Ferrari 250 Ferrari 250 Ferrari 250 Ferrari 250
Historické vozy Ferrari se na aukcích prodávají za absurdní peníze. U poměrně slavného, byť trochu zapomenutého sportovního prototypu 335 S tomu v Paříži nebylo jinak...

Rudé Ferrari 335 Sport Scaglietti Spyder výrobního čísla 0674 pocházelo z pozůstalosti sběratele vozů maranellské značky Pierra Bardinona, tento muž nashromáždil během svého života přes padesátku vzácných továrních závodních vzpínajících se koníků. Nese registrační značku 81824 Bo a vidlicový dvanáctiválec má číslo 141 N2.

Závodní historie konkrétního 335 S je bohatá, ještě jako 315 S obsadil šesté místo ve dvanáctihodinovce v Sebringu v březnu 1957 (konkrétně Peter Collins/Maurice Trintignant) a druhé místo v posledním Mille Miglia, tehdy jej řídila německá vycházející hvězda Wolfgang von Trips. Po přestavbě včetně většího čtyřlitrového motoru se do kokpitu dostal i Mike Hawthorn, ten s ním zajel kolo v Le Mans jako první člověk průměrem nad 200 km/h. Po 56 kolech však museli s Luigim Mussem vzdát pro poruchu motoru.

Auto v úvodu roku 1958 putovalo přes oceán k importérovi Luigimu Chinettimu, zakladateli North American Racing Teamu (NART) a závodilo v Americe. Korunní princ formule 1 Stirling Moss (nikdy na rozdíl od Hawthorna nezískal titul) vyhrál za jeho volantem Grand Prix Kuby 24. února 1958, střídal se s Mastenem Gregorym.

Pensylvánský architekt Robert N. Dusek jej koupil v roce 1960, nakonec se po dekádě stěhovalo zpět do Evropy, do Francie. V legendární a slavné Bardinonově sbírce strávilo tedy pětačtyřicet let... Podrobnější historii včetně technických specifikací jsme vzpomněli zde.

Aukce síně Artcurial probíhala 5. února 2016 v Paříži u příležitosti proslulé výstavy veteránů Rétromobile. Přihazování začalo na dvaceti milionech eur, po minutě se suma navýšila o šest milionů a za deset minut bylo vše jasné. Nakonec vyhrál nejmenovaný muž přímo v sále, vůz získal za 32.075.200 eur, což se rovná 868,3 milionům korun. Je to rekord, ale pouze v evropské měně, pro úplnost dodejme, že se skoro 24,7 miliony liber i v té britské.

Po přepočtu na americkou však činí suma přesně 35.711.359 dolarů. A tady už o prvenství nejde. Během soutěže elegance v Pebble Beach 2014 totiž 250 GTO výrobního čísla 3851GT ročníku 1962 (jezdil s ním tragicky zesnulý Francouz Jo Schlesser) prodala síň Bonhams za vyšších 38,115 milionu dolarů. Z takových sum se až točí člověku hlava... Už v říjnu 2013 přitom měnil majitele vůz stejného typu s číslem šasi 5111GT ze sbírek Američana Paula Pappalarda za hodně absurdních 52 milionů dolarů, avšak mimo oficiální aukci. 335 S tak není nejdražším ferrari ani autem všech dob. Ale strop odhadni ceny se mu překonat povedlo!

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

U nás je taky takévý auto
| 7. 2. 2016
Díky za tip! To jsem netušil. Našel jsem o tom článek na iDnes. Určitě se tam na to zajdu podívat :-)

Článek zde:
[odkaz]
Avatar - fostek
U nás je taky takévý auto
| 7. 2. 2016
Zajděte to technickýho muzea v Praze. Je tam Mercedes, se kterým jel Carcciola poslední velkou cenu na Nordschleife před válkou. I když není zrenovován, nabídek přes miliardu korun bylo několik...:)
Chodím tam často. Rudolf Caracciola byl bůh.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku