Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ferrari Aurea – tak vypadá sen

Jan Marek
Diskuze (35)
Je tu Aurea – studie Ferrari. Útok na emoce začíná. Co skrývá Aurea pod ladnými a provokativními tvary? Především ve středu uložený motor pocházející z modelu 360 Modena ...

Je tu Aurea – studie Ferrari. Útok na emoce začíná…

Na hmatatelném zobrazení snu (sériové podoby se Aurea velmi pravděpodobně nedočká) se podílelo italské designerské studio DGF, která spolupracovalo s univerzitou ve Florencii a inženýry ze samotného Ferrari. Výsledkem je několik karosářských variant od GT, Berlinetty, Spideru po vyloženě „americký“ roadster. Pokud máte dojem, že Aurea se tváří tak trochu jako Enzo, pak je to s největší pravděpodobností proto, že se na ní podepsal Stefano Carmassi, který odpovídal u Enza za aerodynamiku.

Co skrývá Aurea pod ladnými a provokativními tvary? Především ve středu uložený motor pocházející z modelu 360 Modena: osmiválec o objemu 3.998 cm3 a výkonem rovných 500 k, který lze vytáčet až k 9000 ot./min. Aurea, jež sama o sobě je dlouhá 4,47 m, široká téměř 2m a vysoká pouhých 1,15 m, s tímto motorem atakuje hodnotu 100 km/h za 3,9 sec a pouhých 1250 kg váhy ji umožňují vyvinout maximální rychlost 325 km/h.

Výkon se přenáší na zadní nápravu s 20palcovými ráfky a pneumatikami 285/25 ZR20 (vpředu 285/30 ZR20) pomocí sekvenční šestistupňové převodovky. Její ovládání je implantováno na volant, který pochází přímo z produkce F1.

Zavazadlový prostor u supersportů nehraje důležitou roli, Aurea se však může pyšnit 90 litry, které tvoří zavazadelník v přední části kapoty.

Zda se tyto studie, mající společný základ ve jméně Ferrari Aurea, objeví na Ženevském autosalonu, není jisté. Pokud tomu tak bude, srdce automobilových fanoušků se rozhoří naplno.

Jan Marek
Diskuze (35)