Ferrari pokračuje v tom, od čeho jiní ustupují. První info letos v říjnu, premiéra na jaře
Ikonický výrobce sportovních aut naskočil na vlnu crossoverů a brzy představí i svůj první sériový elektromobil. Stane se podobným hitem jako Ferrari Purosangue?
Dříve to bývalo tak, že pánem byl zákazník. Ostatně i proto Porsche, Bentley, Rolls-Royce, Lamborghini i další značky představily své variace na SUV. Jenže s politickým bojem za nízké emise se automobilky z velké části přestaly orientovat podle trhu, ale podle legislativy, což se podle vývoje v poslední době ukazuje jako kámen úrazu.
Elektromobilita se totiž v rámci Evropské unie ani zdaleka nevyvíjí tak rychle, jak politici a úředníci čekali. Výrobci proto z plánů na přechod na čistší pohon couvají. Najdou se ovšem i tací, kteří v něm vidí velký potenciál. Ačkoliv řada automobilek z plánů na sportovní modely s elektromotorem couvá, Ferrari vývoj svého prvního sériového elektromobilu dotáhne do absolutního konce. A s ohledem na popularitu modelů z Maranella se dá očekávat, že se bude jednat o prodejní hit, jakým je i premiérový crossover Purosangue.
Novinka se světu odhalí již příští jaro, přičemž první šťastlivci se dočkají závěrem roku 2026. První informace o dosud tajuplném elektromobilu se dozvíme již letos 9. října, tedy rok po představení hypersportu Ferrari F80, pokračovatele „výročních“ modelů, které italský výrobce uvádí zhruba každých deset let.
Spolu s tím Ferrari ukáže také nástupce modelu Roma a SF90 Stradale, přičemž teprve před několika dny měla premiéru ostrá varianta Ferrari 296 s přídomkem Speciale. V Maranellu tudíž budou mít napilno.

Podle ředitele Ferrari Benedetta Vigny se v případě elektromobilu mají zákazníci na co těšit a za volantem si určitě užijí spoustu zábavy. Podle informací agentury Reuters bude základní cena začínat zhruba na 440 tisících eur, což je necelých 11 milionů korun. K tomu si samozřejmě budete muset připočíst 21% daň, kterou si ovšem spousta českých majitelů nechává odečíst (od začátku roku 2027 zase bez současných omezení ceny vozu ve výši dvou milionů bez daně), protože jsou plátci DPH.
A aby toho nebylo málo, ve vývoji je dokonce i další elektromobil Ferrari, který by teoreticky mohl mít podobu placatého supersportu.
zdroj: Autocar , zdroj foto a videa: Ferrari