Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ferrari prý u jednoho SUV neskončí, ve vývoji mají být další dva kusy

Ondřej Mára
Diskuze (10)

Italský výrobce prémiových supersportů se automobilům typu SUV dlouho vyhýbal, teď prý ale vyvíjí rovnou tři kousky.

Ferrari by mělo vstoupit na trh s modely SUV pravděpodobně začátkem roku 2022, kdy se očekává představení napjatě očekávaného modelu Purosangue. Puristi nad ním možná budou ohrnovat nos, jenže prodejní úspěchy konkurence naznačují, že jsou prémiová sportovní SUV sázkou na jistotu. A možná i proto jich prý Ferrari chystá rovnou celou rodinku.

Podle informací CAR Magazine by totiž automobilka měla kromě modelu Purosangue vyvíjet ještě další dva prémiové sportovní crossovery. Podle informací našich britských kolegů by jejich kódová označení měla být F244 a F245, zatím se však jedná pouze o spekulace.

Ostatně je celkem podivné, že by se právě Ferrari rozhodlo mít v nabídce rovnou tři sportovní crossovery. Nejširší nabídku crossoverů/SUV mezi výrobci čistě sportovních a supersportovních modelů má totiž v současnosti Porsche, které nabízí modely Cayenne a Macan. Lamborghini pak prozatím skončilo u modelu Urus, s nímž slaví velké úspěchy.

Je tak přinejmenším zarážející, že by se Ferrari, které má i ve srovnání s Porsche podstatně nižší roční prodeje, tak odvážně vrhlo do segmentu SUV. Vysvětlení však nabízejí zvěsti o pohonných systémech a načasování příchodu na trh.

Purosangue by totiž mělo vsadit na spalovací motory, případně hybridy, které mají mít od šesti po dvanáct válců. Výkon by se pak měl podle posledních odhadů pohybovat v rozmezí zhruba 600 až 800 koní. Projekty F244 a F245 by už ale měly být čistě elektrické a jejich příchod na trh se odhaduje na období mezi lety 2024 až 2026.

Všichni přitom počítají s tím, že SUV/crossovery značky Ferrari budou orientované spíš na asfalt, než na nějaké dobrodružství mimo zpevněné cesty. Sázka na čistě elektrický pohon by pak automobilce měla poskytnout možnost, jak svým zákazníkům umožnit vjezd do všech budoucích zón vyhrazených pouze pro čistě bezemisní vozy.

Ondřej Mára
Diskuze (10)

Doporučujeme

4. 1. 2021 22:26
Re: Ak toto
Presne tak. Hlavne nechapu proc. SUV dela kde kdo. Ferrari muze byt vyjimecny tim ze se touhle hnusnou modou nenecha strhnout.
4. 1. 2021 20:16
Re: Ferrari
Urus se mi líbí dosti. Jsem zvědav na Ferrari.
Avatar - white label
4. 1. 2021 19:43
Re: Ferrari
Zajímalo by mě, jak potom (podle Máry) vypadá takový "neprémiový SS", nebo "luxusní SS"... ;-)
Avatar - white label
4. 1. 2021 19:39
Re: Re: Ak toto
Ano, Macan je výškou někde na pomezí crossoveru a SUV. Pro mě je to (nejen) výškou ještě crossover, pro někoho (včetně marketingu Porsche) už SUV.
4. 1. 2021 19:00
Ferrari
fascinuje mě že autor textu místo aby prostě napsal "Ferrari" tak píše "Italský výrobce prémiových supersportů" - snad všichni víme co je Ferrari, Bugatti nebo třeba Aston, ne?

Tak buď je autor placený od slova, nebo mlátí prázdnou slámu, nebo to píše pro úplné idio*y, což v kontextu článku považuju za vlastně docela pravděpodobné..... ;-)

Ne vážně, děcka, SUV od Ferrari, to je ryzí zlo.... to nepotřebuješ, nechceš, nechceš to ani potkat, prostě tohle nemá existovat.... :-( Ferrari je v obrovském zisku, ať si na další vývoj vydělává předraženýma limitkama, ale ne takto trapně....