Ferrari v Paříži 2004
F430
Letošní rok je na poměry modenské automobilky je novými modely přímo přesycen a tak půl roku po cestovním celohliníkovém 612 Scaglietti přichází důkladně zmodernizovaná Modena, která se od té stávající liší natolik, že obdržela status nového modelu a hlavně aktualizované označení, vycházející opět ze zdvihového objemu. Kromě toho se celým stánkem nesly dozvuky čerstvě získaného pátého titulu Mistra světa a šestého Poháru konstruktérů Formule 1 v řadě, ke kterému dopomohl monopost F2004 s kódovým označením 655 a motoru – 053.
F430 – delší křídla pro Modenu
Nové baby-Ferrari nahrazuje populární řadu 360 Modena, dosud produkovanou v pěti provedeních - vedle základního kupé Modena, také Spider a Challenge, Challenge Stradale a GTC.
Bohatá aluminizace vycházející z Modeny pokročila ještě o kousek dál a seznam novinek obohacuje i premiéra elektronicky řízeného svorného diferenciálu a dávkového přepínače zabudovaného do volantu, kterým může řidič během jízdy volit některý z pěti programů nastavení ESP, charakteristiky tlumičů, regulace diferenciálu a řadícího programu převodovky.
Motor vznikl převrtáním stávajícího 3,6 l V8/90° na 4308 cm3 a díky většímu zdvihu i vrtání přidal na maximálním výkonu i točivém momentu. Odpovídajícím způsobem narostl i litrový výkon - 83,66 kW/l. Výsledek stojí za to – 360 kW dokáže vypálit červenou střelu na stovku za čtyři vteřiny a hnát ji za obzor rychlostí až 315 km/h.
Převodovka tradičně odvozená z F1 dovede přeřadit už za 150 milisekund (0,15 s), což dále vylepšilo zrychlení. O deceleraci se budou starat keramické brzdy Brembo, které byly dosud jen v Enzu a v Challenge Stradale. Design vychází z původní Modeny, ale na F 430 najdeme řadu stylistických prvků z mnohonásobně dražšího Enza. Nechybí ani velké zadní okno, odhalující skvost v motorovém prostoru.