Fiat 500L míří do Čech, ceník začíná na 269.900 Kč
Fiat 500L je poháněn zatím trojicí motorů. Zážehové zastupují přeplňovaný dvouválec 0,9 TwinAir s výkonem 77 kW (105 k) a čtyřventilový čtyřválec FIRE 1,4 l, který dává 70 kW (95 k). Turbodiesel je v nabídce v tuto chvíli jediný: 1,3 Multijet II s 63 kW (85 k). Robotizované ústrojí pro turbodiesel 1,3 l přijde až příští rok, v prvním čtvrtletí 2013 se také dočkáme většího naftového čtyřválce 1,6 l/77 kW (105 k). Na našem trhu se bude prodávat i „plynová“ varianta Natural Power.
Pětimístný Fiat 500L je postaven na platformě Punta s rozvorem náprav 2612 mm a rozchodem kol 1522 mm vpředu, respektive 1519 mm vzadu. Označení 500 má tak logicky pouze z marketingových důvodů a kvůli podobnosti přídě. Jeho karoserie měří 4140 mm, na šířku má 1780 mm a ční 1660 mm do výšky. Zavazadlový prostor pojme v pětimístném uspořádání od 343 do 400 l „bagáže“ podle sklonu opěradla zadního sedadla. Ve dvoumístné konfiguraci je v zádi k dispozici pro náklad až 1310 l.
Velká „pětistovka“ se zážehovou čtrnáctistovkou stojí v akci pod 270 tisíc korun, konkrétně 269.900 Kč. Fiat hned při uvedení na trh přichystal padesátitisícovou slevu. Do konce roku bude nabízena i pětiletá záruka omezená 100 tisíci km, základní je dvouletá bez proběhových limitů. Standardní výbava Pop obsahuje například šest airbagů, ESP, dálkové centrální zamykání, ocelová patnácti- nebo šestnáctipalcová kola, dvouose nastavitelný volant, výškově seřiditelné sedadlo řidiče, posuvnou a sklopnou zadní lavici a přípravu pro rádio.
Pop Star je k mání se všemi motorizacemi, příplatek oproti Pop ovšem u agregátu 1,4 16V činí nemalých 50 tisíc korun. Turbodiesel zde přijde na 379.900 Kč, dvouválec stojí o 40.000 méně. V základu má tento stupeň navíc lité ráfky, tempomat, manuální klimatizaci rádio s dotykovým displejem, za které se u Popu platí 22.000 Kč. Třetí level Easy (také za 319.900 Kč a opět výhradně se čtrnáctistovkou) je ještě chudší než Pop Star, například litá kola jsou mu ve standardu zapovězena.
Lounge (se zážehovými motory 1,4 a 0,9 TwinAir za necelých 360, respektive 380 tisíc korun) už čítá i světlomety s automatickým svícením a dešťovým senzorem, přední mlhovky, pevnou prosklenou střechu, elektricky ovládaná zadní okna, sklopné stolečky na opěradlech a třetí hlavovou opěrku. Pokud zákazník chce svůj vůz dále zušlechtit, může zvolit například kolenní airbag (4.700 Kč), audio Beats (10.600 korun), varování před kolizí LSCM (6.700), vyhřívání předních sedadel (5.400) a mnoho dalších prvků. Barevných odstínů laku karoserie je k dispozici celkem jedenáct.
Jako rodiště 500L (Tipo 330) byla vybrána bývalá továrna srbské Zastavy v Kragujevaci. Musela pochopitelně projít důkladnou přestavbou a modernizací.
Fiat 500L - Základní technické údaje a ceny | |||
Motor | 0,9 Turbo TwinAir | 1,4 16V FIRE | 1,3 MultiJet II |
Převodovka | 6M | 6M | 5M |
Zdvihový objem [cm3] | 875 | 1368 | 1248 |
Válce/ventily | 2/4 | 4/4 | 4/4 |
Největší výkon [kW/min-1] | 77/5500 | 70/6000 | 62/3500 |
Největší toč. mom. [Nm/min-1] | 145/2000 | 127/4500 | 200/1500 |
Max. rychlost [km/h] | 180 | 170 | 165 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 12,3 | 12,8 | 14,9 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 4,8 | 6,2 | 4,2 |
Pohotovostní hmotnost [kg] | 1260 | 1245 | 1315 |
Cena Pop [Kč] | - | 269.900,- | - |
Cena Pop Star [Kč] | 339.900,- | 319.900,- | 379.900,- |
Cena Easy [Kč] | - | 319.900,- | - |
Cena Lounge [Kč] | 379.900,- | 359.900,- | - |