Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Fiat Ducato: Převodovka Comfort-Matic pro další motory

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
Zájemci o modernizované Ducato budou moci v letošním roce objednávat převodovku Comfort-Matic v kombinaci s jedním ze tří motorů.

Fiat Ducato se v modernizovaném provedení s novými motory představil v květnu loňského roku.Ty byly až doposud kombinovány výhradně s pětistupňovými nebo šestistupňovými manuálními převodovkami. Jedinou výjimkou byl vrcholný třílitrový turbodiesel MultiJet 180, který mohl být na přání spojen s šestistupňovou robotizovanou převodovou Comfort-Matic.

Právě tato převodovka bude od letošního roku k dispozici i pro turbodiesely MultiJet 130 a 150. Tyto čtyřválce poskytují z objemu 2,3 litru výkon 96 kW (130 k), resp. 109 kW (148 k). Méně výkonný motor z této dvojice standardně spolupracuje s pětistupňovou manuální převodovkou a ten výkonnější je spojen s šestistupňovou manuální převodovkou.

Převodovka Comfort-Matic se řadí mezi takzvané převodovky MTA (Manual Transmission Automated). Jedná se o konveční manuální převodovku, u níž mechanické spojení s řadicí pákou nahradil elektronický ovladač řízený elektronickou řídící jednotkou převodovky TCU (Transmission Control Unit).

Převodovka Comfort-Matic pracuje buď v plně automatickém režimu, nebo v sekvenčním módu, kdy může řidič volit převodový poměr řadicí pákou na palubní desce.

V automatickém režimu lze využívat řadu funkcí. Mezi ně patří režim do kopce – z kopce, kdy je logika řazení přizpůsobována podle charakteru trati, zejména jejího sklonu. Zahřívací režim řazení je přizpůsoben nízkým teplotám s cílem omezit emise způsobené studeným startem.

Cílem režimu asistence brzdění je zpomalení vozidla bez použití brzd. Režim Kick Down, kdy převodovka po prudkém sešlápnutí plynu podřadí přijde vhod při předjíždění. V případě, že je rychle uvolněn plynový pedál, zamezí řídící jednotka přeřazení na vyšší převodový stupeň.

Podle automobilky nabízí převodovka Comfort-Matic využívaná v automatickém režimu ve srovnání s manuální převodovkou četné výhody. Například v městském provozu typickém pro časté řazení převodových stupňů poskytuje větší komfort.

Tlačítko UP na panelu voliče převodovky aktivuje speciální strategii řazení vhodnou pro jízdu v horských oblastech nebo při plném zatížení. Převodovka Comfort-Matic poskytuje i efektivní brzdění motorem ve strmém klesání.

Ve srovnání s konvenční automatickou je nová automatizovaná převodovka Comfort-Matic také lehčí (přibližně o 30 % nižší hmotnost).

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)