Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Fiat Freemont Cross: Americko-italský kříženec do lehkého terénu

Aleš Dragoun Aleš Dragoun 15. 7. 2014 • 07:10
56
14
Zobrazit náhledy (56)
Fiat Freemont Fiat Freemont Fiat Freemont Fiat Freemont Fiat Freemont Fiat Freemont Fiat Freemont Fiat Freemont Fiat Freemont Fiat Freemont Fiat Freemont Fiat Freemont Fiat Freemont Fiat Freemont Fiat Freemont Fiat Freemont Fiat Freemont Fiat Freemont Fiat Freemont Fiat Freemont Fiat Freemont Fiat Freemont Fiat Freemont Fiat Freemont Fiat Freemont Fiat Freemont Fiat Freemont Fiat Freemont Fiat Freemont Fiat Freemont Fiat Freemont Fiat Freemont Fiat Freemont Fiat Freemont Fiat Freemont Fiat Freemont Fiat Freemont Fiat Freemont Fiat Freemont Fiat Freemont Fiat Freemont Fiat Freemont Fiat Freemont Fiat Freemont Fiat Freemont Fiat Freemont Fiat Freemont Fiat Freemont Fiat Freemont Fiat Freemont Fiat Freemont
Fiat Freemont je křížencem MPV a SUV. Terénnější ambice má nová oplastovaná verze Cross.

Freemont se spolu se svým dvojčetem Dodge Journey vyrábí v mexické Toluce, pod logem italské automobilky byl poprvé představen v Ženevě 2011 a prodává se od dubna 2011. Nová verze Cross dostala jiné nárazníky a módní stříbrné oplastování na přídi, zádi (včetně krytů podvozku) i na bocích, stejnou barvu mají rovněž podélné střešní nosiče. Maska a rámečky mlhovek jsou zase leskle černé. Pro sérii firemních fotek si Fiat vybral celkem atraktivní světle červený lak. Autu to sluší, co říkáte?

Pod kapotami Crossů najdeme pouze čtyřválcové turbodiesely. Základní motor 2.0 MultiJet II s výkonem 103 kW je kombinován výhradně se šestistupňovou přímo řazenou převodovkou a pohonem přední nápravy. Silnější jednotka stejného označení nabídne 125 kW, ve verzi 4x2 stejný manuální „šestikvalt“, ale coby čtyřkolka má výhradně samočinné ústrojí se stejným počtem rychlostních stupňů. Pohon AWD je pochopitelně elektronický, zadní kola se připojují při prokluzu, lze je ale použít i na suchém povrchu mezi 40-100 km/h. Armádu elektronických asistentů zastupují kromě povinných ABS, brzdového asistentu a ESC také protiprokluz ASR, systém proti převrácení ERM (Electronic Rollover Mitigation) a kontrola přívěsu TSC. Všechny tyto funkce již známe, stejně jak standardní tempomat, čidla tlaku v pneumatikách nebo aktivní kapotu, která zamezí vážným zraněním chodců při nehodě. Zaujmou i pětipaprsková kola Hyper Black s průměrem 19 palců, která jsou pro změnu specifickým prvkem verze Cross, žádný jiný Freemont je mít ani nemůže.

Interiér v grafitové šedi doplňují sedadla v černé kůži, řidičovo ovládají elektromotorky, spolujezdcovo je sklopné. Obě pochopitelně s vyhříváním. Dále zde najdeme opět vyhřívaná a elektricky sklopná zrcátka, šest airbagů, bezklíčkový vstup a startování tlačítkem, třízónovou samočinnou klimatizaci a palubní počítač s kompasem. Součástí standardní výbavy je i dotyková obrazovka s úhlopříčkou 8,4 palce a navigačním systémem Uconnect včetně nezbytných map, přehrávače DVD, slotu na SD kartu, Bluetooth, USB a AUX konektory, parkovací kamery (Freemont měří skoro 4,9 m, takže se hodí) a audia Alpine s výkonem 368 W, šesti reproduktory a subwooferem. To se dá se ovládat na volantu. Dále Freemont Cross nabídne malým pasažérům úchyty Isofix, integrovaná místa pro děti mezi 15-36 kg ve druhé řadě a další prvky. Elektrické střešní okno je ale jen za příplatek, stejně jako kuřácká sada a dvě devítipalcové obrazovky pro zadní cestující s bezdrátovými sluchátky.

I když Freemont vypadá pořád spíše jako SUV, v interiéru je 25 odkládacích schránek o celkovém objemu 140 l a zavazadelník může pojmout po sklopení dvou zadních řad až 1500 l nákladu. Fiat spočítal možné konfigurace interiéru na 32. Vozy lze vyšperkovat dalším příslušenstvím z katalogu Moparu.

Freemont Cross se začne prodávat na podzim letošního roku, ceny alespoň na italském trhu ale turínský výrobce zatím neoznámil.

Témata
5. 11. 2014 15:15
freemont
Objednal jsem si Crosse a jediné zklamání je automat..Pry se to dá řešit přehrání řídící jednotky.Jak je to se zárukou??
16. 7. 2014 23:16
Re: Tenhle badge engineering potlačuje osobitost značky...
Ma, aj ked nie vylucne....skor ide o SPOKOJNOST, ktora so spolahlivostou suvisi. Nakoniec sef Fiatu sa sam k tomi vyjadril, ze pricinou su PORUCHY (opakujem PORUCHY), zvlast na 500, na ktore Fiat hned reaguje a snazi sa "za pochodu" dat vsetko do poriadku. Ja viem moc dobre o com J.D. Power je.
Navyse je pre mna akakolvek statistika nie az tak zaujimava, ale osobne skusenosti alebo skusenosti tych, ktorych poznam...a tam Fiat prepada, aj ked viem, ze "cisty" Fiat" to nie je...bohuzial Dodge nie je na tom o moc lepsie.
16. 7. 2014 15:38
Re: Ta kulisa automatu
retro frčí :yes: ;-)
Avatar - martin.filak
16. 7. 2014 12:11
Re: Ta kulisa automatu
nějak jsem si nevšiml ničeho, co by vypadalo komicky :P >:D
Avatar - Dinar
16. 7. 2014 10:26
Ta kulisa automatu
v roce 2014 vypadá už hodně komicky. :-O

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud