Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Fiat Freemont v Brazílii s motorem 2,4 16V (125 kW)

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (11)
Dvojče Dodge Journey zamířilo i do Jižní Ameriky. Na brazilském trhu bude tento model představovat spojení jména Fiat se zážehovým motorem o objemu 2,4 litru.

Fiat Freemont pro jihoamerický trh se stejně jako evropské provedení od výchozího severoamerického Dodge odlišuje upraveným designem exteriéru. Z evropské verze je převzata maska chladiče i nárazníky.

Na rozdíl od evropského Freemontu, který má pod kapotou dvoulitrový turbodiesel ve dvou výkonových verzích, je jihoamerický vybaven atmosférickým zážehovým čtyřválcem o objemu 2,4 litru. Tato pohonná jednotka je základní motorizací pro severoamerický Dodge Journey. Maximální výkon tohoto motoru je 125 kW (170 k) při 6000 min-1 a točivý moment vrcholí hodnotou 226 Nm při 4400 min-1.

Standardem pro brazilský Freemont je čtyřstupňová automatická převodovka, která rovněž pochází z Dodge Journey a pohon předních kol. Pro jihoamerický trh bylo nově nastaveno řízení, které je strmější a upravena byla i geometrie zavěšení kol, aby se zamezilo naklánění karoserie a bylo dosaženo optimálního kompromisu mezi ovladatelností a komfortem.

Fiat Freemont bude na brazilském trhu nabízen ve dvou verzích. Základní provedení nese označení Emotion a stojí na 16palcových kolech s pneumatikami 225/65 R16. Druhý stupeň výbavy je pojmenován Precision a lze jej identifikovat podle 17palcových kol s pneumatikami 225/65 R17.

Základní provedení nabídne poměrně bohatou standardní výbavu. Ta obsahuje například ABS, EBD, ESP, ASR, TSC, čelní airbagy, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, dvouzónovou klimatizaci, multimediální systém s 4,3palcovým displejem, CD i MP3 přehrávač, USB vstup, Bluetooth, tempomat, palubní počítač a kožený volant.

Vyšší verze Precision je standardně sedmimístná a je vybavena třízónovou automatickou klimatizací, bočními i hlavovými airbagy, zadními parkovacími senzory, elektricky sklopnými vnějšími zpětnými zrcátky a podélným i příčným střešním nosičem. V příplatkové výbavě nechybí kožené čalounění a střešní okno.

Fiat Automóveis bude Freemont nabízet na brazilském trhu prostřednictvím více než 560 prodejců a standardem pro všechny vozy bude tříletá záruka.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (11)
Avatar - Barrichello
22. 8. 2011 22:54
Re: To je ale hloupý názor
Takže další trh, který sebrali Dodge. No to budou hezká čísla na konci roku, Chrysler si vlastně tyhle přelepence připočte ke své produkci neb to vyrábí on v mexiku a kanadě.....že se to prodává pod jinou značkou je věc druhá....

Zajímavý je, že místním italian boys nevadí že ten motor 2,4 GEMA je vývoj posmívaných korejců (hyundai), japonců (mitsubishi) + chrysleru....
18. 8. 2011 18:28
Re: To je ale hloupý názor
A mohl bys jsmenovat těch 15 značek, co by nemělo mortory? A mohl bys taky jmenovat ty fabriky, co tady má FIAT? Já vím o jedné jediné - bývalé Karose, kterou i Frantící nechali pod jejím původním jménem, zatímco FIAT ji hned hrdě přejmenoval na IVECO....

A ta Čína? Ano, jakýsi paskvil jsme viděl jednou ve Frankfurtu, byla to legrace - i Bravo se dá ještě domrvit víc, než je v originále.

No, ale zpět k tomu Fiatu, robotům, motorům - hezké. No a teď ještě nějakou jinou, třeba o Karkulce.....

O česko-nemecké propagandě nevím nic, zato italské plácání je pověstné, viz. třeba to o nové sportovní Alfě s hmotností 850kg a ceně 1 milion korun. A nebo jedna tak čtyři roky stará propaganda, jak se Bravo stane nejprodávanějším hatchem v golfklasse......
18. 8. 2011 18:12
Re: Freemont
Tuhle jsem šel kolem malého (i když mám takový pocit, že patří k největším v Praze) showroomu FIAT ve Vršovicích a tam ten Freemont stojí mezi ostatní produkcí a působí jako pěst na oko. Vedle nej vypadá i Bravo jak drobeček a hlavně, stylově je to amerika jako vyšitá, takže to na mně působilo dojmem, jako kdyby mezi škodovkami najednou stála nová tatrovka.....Dodge zní skutečně lépe než FIAT, ale je otázka kolik lidí vůbec v Evropě takto pojaté auto osloví. Zejména v těžké konkurenci více specifikám trhu přizpůsobených renaultů, fordů, volkswagenů, ale i třeba nového peugeotu 5008.
18. 8. 2011 08:25
Re: Freemont
Mám stejný pocit... Když se řekne Fiat, tak si představím malé auto do města (popřípadě stylovku), rozhodně ne nic podobného Freemontu... Ale z čistě ekonomického hlediska přeznačkování na Fiat dává určitě smysl (na rozdíl třeba od Exea). Minimálně v Itálii budou prodeje oproti Journymu několikanásobné a mírné zvýšení bude asi i v celé Evropě (i když zde to asi nebude nijak masové navýšení..). Stejně tak považuji za dobrý tah uvedení Freemontu na trhy Již. Ameriky, kde by mu měl pomoci robustní vzhled i silná pozice značky na trhu... Uvidíme, jak se to promítne na prodejích...
17. 8. 2011 23:05
Re: To je ale hloupý názor
Kdyby nebylo Fiatu, tak by cca 15 značek nemělo motory a polovina výrobců by neměla roboty na montážních linkách...atd. apod. Koukni jen do Česka, kolik tu má Fiat a jeho vlastníci firem. V Číně 6 vlastních fabrik + 3 jont venture. A několik dalších vyrábí v licenci dokonce i jejich auta. Česko- německá propaganda smrdí.