Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Fiat: Nástupce Brava nebude Golf-Klasse, ale Qashqai-Klasse

18. 4. 2011 • 22:18
34
67
Zobrazit náhledy (34)
Fiat Fiat Fiat Fiat Fiat Fiat Fiat Fiat Fiat Fiat Fiat Fiat Fiat Fiat Fiat Fiat Fiat Fiat Fiat Fiat Fiat Fiat Fiat Fiat Fiat Fiat Fiat Fiat Fiat
Server ANE přináší další zajímavý pohled do strategického plánování Fiatu. Italové se chtějí vzdát klasického hatchbacku nižší střední třídy.

Fiat a nižší střední třída, to jsou dlouholeté peripetie. Bertoneho Ritmo dosáhlo 1,8 milionu kusů za 10 let, současné Bravo si o průměrných 180 tisících za rok může nechat zdát. Doba mezi Ritmem a Bravem byla vyplněna úspěšným modelem Tipo, oceňovanou, ale méně úspěšnou, dvojicí Bravo/Brava a nejnověji Stilem.

S modelem Stilo Fiat zkusil obrat, na který ale trh příliš nereflektoval. Ani návrat ke kráse a italskosti v podobě Brava nezabral, a tak automobilka hledá další spásu v nižší střední třídě.

V průběhu čtyř let na trhu kleslo Bravo z 95 tisíc kusů a 12. místa ve třídě na 45 tisíc a 18. pozici. Jeho prodejní výsledky násobně překonávají nejen prakticky všichni relevantní evropští konkurenti, ale taky třeba Hyundai a Kia – to si automobilka takového formátu jednoduše nemůže dovolit.

To je jednoduše fiasko – Bravo je daleko pod původními prodejními cíli (120 tisíc ks ročně) i dříve ohlášenou hranicí rentability výroby (75 tisíc ks). Je zřejmé, že pouhá neexistence třídveřové verze nebo kombi není hlavním důvodem neuspokojivých výsledků.

Fiat proto nebude hledat příčinu v obsahu a designu, jako v případě Stila. Nástupce Brava podle Automotive News Europe vsadí na novou formu. Konkrétně se Italové zhlédli v Nissanu Qashqai, který Bravo v prodejích překonává pětinásobně (oba modely se prodávají zhruba stejnou dobu). Motivační je pro ně jistě i skutečnost, že se nyní mezi Evropany těší větší oblibě než Bravo i taková Škoda Yeti.

Okýnko v produktovém plánu, kde se pro rok 2013 nacházely hatchback a kombi na platformě C-Evo, tak nyní okupuje crossover.

Nejprodávanější modely nižší střední třídy dle JATO
Poř.modelks 1-12/2010změna proti 2009
1.VW Golf501.671-13,4 %
2.Opel Astra303.957+7,6 %
3.Ford Focus288.524-11,6 %
4.Renault Mégane264.690+5,1 %
5.Nissan Qashqai216.091+15,4 %
6.Škoda Octavia188.073+0,0 %
7.Peugeot 308165.822-21,3 %
8.Hyundai i30118.644+16,8 %
9.Peugeot 3008117.417-
10.Kia Cee'd96.848-9,1 %

Související články

Témata
20. 4. 2011 14:19
Re: Kop do vlastného zadku
Tak servus!!! :-) No a ted k testom to čo písal italio že bravo bolo na 8. mieste je pravda niekde som to tu čítal, bol to neaky dlhodobý test... No akosi ho neviem nájsť no našiel som iný všeobecný a o dosť smutnejší! :'-(
[odkaz]
20. 4. 2011 14:02
Re: Fiat končí - konečně!
No neviem slečna skôr má pravdu ako zmysel pre humor ;-)
20. 4. 2011 11:18
Re: Kop do vlastného zadku
Chci odpoved od tebe, tys to tady napsal.
Tak honem: Cim ze ta Giulietta porazi Golf a BMW1 na plne care?
A zkus napsat neco vod sebe, ne z nemeckeho magazinu.
20. 4. 2011 11:00
Re: Kop do vlastného zadku
Opravdu mu tam teklo, měl RS, ale zase musím pochválit škoda servis, že mu tuhle nepříjemnost vyřešily zdarma, ikdyž měl auto už po záruce. Ale i tak je to nepříjemnost
20. 4. 2011 10:56
Re: Kop do vlastného zadku
Však ano, já ti rozumím. No popravdě, taky nikoho jiného osobně neznám krom sebe >:D

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud