Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Fiat Punto 0,9 TwinAir: První statické dojmy

13. 1. 2012
8
Do další sezóny vstupuje Fiat Punto s novou tváří a dvouválcem pod kapotou.

Třetí generace Fiatu Punto letos oslaví sedmé narozeniny. Původní model, prodávaný od roku 2005 jako Grande Punto, nesl tvary navržené Giorgettem Giugiarem a vydržel dlouhých pět let.

Elegantně laděný originál přepracoval Fiat před dvěma lety a uvedl do prodeje pod názvem Punto Evo. S letošním jarem přichází druhý facelift, méně výrazný, a s ním další změna názvu. Tentokrát se vrací k původnímu Fiat Punto.

Vzhled modelu Punto Evo má silné i slabé stránky. Autu jednoznačně prospěla modernizace interiéru nebo nová zadní světla s čirou optikou. Slabinou je hlavně překombinovaný design přídě. Nyní Fiat tuto chybu odstraňuje.

Přebytečnou se stala chromovaná lišta mezi světly, která měla sblížit vzhled s retro-mini Fiatem 500. Bez ní to ale Puntu sluší mnohem líp. Zmizela i černá traverza z nelakovaného plastu, která opticky zbytečně zatěžuje přední nárazník.

Celkové tvary se přesto nemění. Nárazník je však nyní tvořen jediným plastovým výliskem, kompletně lakovaným do barvy karoserie. Klasickou mřížku masky chladiče navíc nahrazuje sportovnější voština. Zadní nárazník je nově také celý v barvě karoserie.

Pár zásahů stylistů výrazně zlepšilo celkový dojem z vozu. Vylepšený design by měl Puntu vydržet nejméně rok, nová generace nepřijde dříve než v polovině roku 2013.

Jinak se nic nezměnilo. Tedy za předpokladu, že nezatoužíte po některém z nových motorů. Všechny dosavadní v nabídce zůstávají, ovšem k nim přibývají dvě novinky.

Benzinový dvouválec 0,9 TwinAir Turbo je známý už z Fiatu 500 nebo Lancie Ypsilon. V Puntu agregát s parametry 62 kW a 145 Nm padne do středu nabídky zážehových motorů. Na rozdíl od ostatních pohonných jednotek (s výjimkou 1,4 MultiAir/77 kW) bude mít standardně šestistupňovou manuální převodovku.

Druhou novinkou je 1,3 MultiJet o výkonu 62 kW. Motor je optimalizovaný na spotřebu, a tak ve spojení se start&stopem dosahuje v kombinovaném režimu pouhých 3,5 l/100 km (tzn. téměř rekordní emise CO2 90 g/km), zatímco 1,3 MultiJet s 55 kW vykazuje 4,2 l/100 km.

Fiat Punto 2012 - technická data zážehových motorů
Motor1,2 8v
(51 kW)
1,4 8v
(57 kW)
0,9 TwinAir
(63 kW)
1,4 MultiAir
(77 kW)
1,4T MutliAir
(99 kW)
Převodovka5M5M6M6M5M
Zdvihový objem [cm3]1242136887513681368
Válce/ventily4/24/22/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]51/550057/600062/550077/650099/5000
Největší toč. mom. [Nm/min-1]102/3000115/3250145/2000130/4000206/1750
Max. rychlost [km/h]156165172185200
Zrychlení 0-100 km/h [s]14,413,212,710,88,5
Komb. spotřeba [l/100 km]5,45,74,25,75,6
Hmotnost [kg]10301040109010751170



Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

punto
| 15. 1. 2012
To, že je nějaké auto nejlepší ve třídě, ještě neznamená, že se u nás bude prodávat. Punto bylo vždy na špici své třídy. Bohužel, bylo... To, co FIAT provádí u svého "nosného" modelu je tragédie. Začalo to faceliftem P II. Ten byl hřebíkem do rakve a musel rychle přijít GP. Ze začátku opět skvělé, pak už jen bída.
Jen tak mimochodem (když se zmiňuješ o tom, že ho nikdo nekupuje): víš, kolik se už prodalo kusů? Celkově, na světě. O tom se mnohým automobilkám může jen zdát...
punto
| 13. 1. 2012
Jo to auto fakt neni špatný, všude ho ze začátku chválili, včetně uživatelů... Nicméně Fiat to celý prostě nějak posírá, 500 jede, Panda jede, ale zbytek je fakt bída... Punto je už mimo, je zastaralé a fl mu moc nepomohl, motory nic moc. Bravo je šrot (měli jsme ho ve firmě 1.9MJet 150k a po 130k km na odpis) a o zbytku portfolia nemluvě. :no:

Sakra, ač Fiat moc nemusim, tak mě mrzí, že to tahle slavná a stará automobilka v podstatě balí a tahne dolu třeba i Alfu :-(
Avatar - rokba79
punto
| 13. 1. 2012
Modelová skladba Fiatu je obecně tragédie už dlouho, ale to co předvádí Fiat ČR s Puntem je fraška. Jediný multiair v nabídce s příplatekm pouhých 135 tisíc.... Jedno Punto doma mám, 1.4 TJet, ale dneska za něj v ČR už není alternativa, protože MJet 135 koní není v nabídce...proč?
punto
| 13. 1. 2012
Hmmm je dost zvláštní, že je nejlepší a skoto nikdo ho nekupuje? Např v ČR je až 16 ve třídě s počtem 551ks (SDA), což je hodně slabý výsledek. Btw je to 6 let pořád stejný auto a už 2 změna tváře mu moc neprospívá...

Mě se nejvíc líbila první verze, ta byla designově nejpovedenější. Motory stojí za prd, 0.9 dvouhrnek bych asi nedal a nejsilnější 1.4Multiair má jen 5st převodovku? To je divný ne? Takže z toho vychází asi nejlépe ta 105k 1.4l, bohužel nefoukaná, takže má jen 130Nm, ale alespoň 6ti kvalt. Aby se v tom jeden vyznal, je to od Fiatu dost nelogický výběr :no:
punto
| 13. 1. 2012
Už zase slyšim ty kritiky jak je to špatne auto malá nabidka motorů atd.přitom je to ve své třidě jedno s nejlepšich a nejprostornějšich aut

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku