Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Fiat Toro: Futuristický pick-up pro Brazílii

Michal Fokt
Diskuze (15)
Fiat představuje na prvním snímku svůj nový pětimetrový pick-up. Říká mu Toro, býčí silou se ale moc vyznačovat nebude.

Pick-up v podání Fiatu, to byla vždy karosářská varianta malého auta, naposledy na bázi Palia vyráběná Strada, která se objevila poprvé v roce 1998. Rok 2015 to ale zásadně mění. Fiat Brazil představuje novinku, která je všechno, jen ne malá - pick-up Toro má délku 4915 mm a kromě pěti lidí uveze až tunu nákladu.

Velikost ale není všechno, Fiat se vytáhl i co se designu týče. S úlevou konstatuji, že nenese stylistické rysy pětistovky, jak je dnes u všeho nového (ne)dobrým zvykem, markantou jsou vysoko usazená, zamračená denní LED, pod nimiž je do jednoho celku spojena maska chladiče se světlomety. Toto řešení sice trošku připomíná jisté francouzské MPV, ale nebojte, k záměně určitě nedojde. Auto dále potěší výrazným bočním prolisem i tím, že double-cab esteticky přechází do ložné plochy. Dobře ty...

Můžeme diskutovat, zda nebude benzinová 103kW osmnáctistovka E-Torq Flex, upravená i na spalování etanolu a vybavená šestistupňovým automatem, spíše podmotorizací než motorizací, jistě ne náhodou bude pouze ve verzi 4x2. Lépe bude Toro gumovými kopyty odhrabovat hlínu s dvoulitrovým 127kW turbodieselem, lhostejno, zda půjde o 4x2 s manuálem nebo automatem (v obou případech šestistupňovými) nebo o čtyřkolku s devítistupňovým automatem.

Předpokládá se, že Toro technicky vychází z modelů Renegade/500X, nižší verze výbavy dostanou 16" kola, zatímco pro top specifikace jsou připraveny osmnáctky. Brazílie už dávno není žádný vidlákov, auto dostává nejnovější infotainment s 5" displejem, navigaci, couvací kameru, Bluetooth, xenony, dešťový a světelný senzor, elektrické střešní okno, dvouzónovou klimu a pořídit půjde i zvýšený off-roadový podvozek se systémem HDC pro "slézání" kopců. Prodej bude zahájen buď ještě před koncem roku nebo zkraje 2016.

Michal Fokt
Diskuze (15)
Avatar - martin.filak
16. 10. 2015 17:38
Re: Kucí redaktorský
Taky myšlenkově tápu při naprosto stejných nápadech... ono člověk nemusí být ani novinářsky a motoristicky příliš vzdělán, aby ho napadlo, že zde něco, po straně konstrukční, nehraje. Jako ono ve výsledku možné je, že to má samonosku, ale přecejen...
Avatar - martin.filak
16. 10. 2015 17:35
Re: tak jak to tedy je?
Tak jmenovat se to může úplně jinak, ale taky to může být naprosto stejné auto (tedy až na ten název). Vyplatilo by se vůbec vyvíjet dva pickupy, resp. jeden vyvíjet a adruhý koupit a přeznačkovat od jiného výrobce? To mi nedává smysl.
Avatar - PlumJelinek
16. 10. 2015 17:30
Re: tak jak to tedy je?
Taky se přikláním k podobnosti s Cherokee, bylo to první auto, které mě napadlo, když jsem uviděl fotku...
16. 10. 2015 12:52
Kucí redaktorský
já jsem proti Vám jen motoristická lopata a novinářsky už nejsem vůbec nic, ale cítím se trošku zmaten..
Můžete mi prosim vysvětlit, jak to, pri rozvoru pět metrů a nákladu jedné tuny, technicky vychází z petistovkového ixka a Renegade? Jako to nemá rám? Má to prodloužený rozvor? Nebo jako co?
16. 10. 2015 12:36
Re: tak jak to tedy je?
To je právě novinářská kachna...Toro nemá s L200 splečného nic, Toro, je především určené pro Jihoamerické trhy....

Model využívající techniku L200 se bude mj. prodávat v Evropě a bude mít zcela jiný název ;-)