Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Fiat v Ženevě 2005

Ladislav Čermák
Italové opět – podobně jako loni v Paříži – novinkami příliš nehýřili. Jejich stánek znovu stál především na různých módních verzích současných modelů.

Croma

Panda se představila v elegantním dvoubarevném kostýmku a její verze 4x4 přijela švýcarským horalům – častým kupcům původní Pandy 4x4 – připomenout svou existenci s pomocí vlastenecky zaměřené verze Panda Swiss, jejíž tmavě červený lak zdobí výrazný bílý kříž přes celou střechu. Znovu se veřejnosti předvedlo i „zálesácké“ Stilo Uproad. Na rozdíl od Paříže však tentokrát nechyběla světová premiéra modelové řady, kterou se stal zmrtvýchvstalý velký

Fiat Croma

4,75 m dlouhý Giugiarův výtvor se bude snažit navázat na inovativnost svého předchůdce, který v roce 1985 světu přinesl na svou dobu nadprůměrný vnitřní prostor a jízdní komfort, a o rok později vůbec první přímovstřikový turbodiesel (TDI) v sériové výrobě. V roce 1994 skončil život staré Cromy na pomezí střední a vyšší střední třídy bez přímého následovníka a po jedenácti letech se vrací převzít vládu nad turínským výrobním programem opět pětidveřový vůz, i když tentokrát v podobě jakéhosi přerostlého hatchbacku s rozměry na pomezí velkých kombi a MPV.

Kromě velkorysého prosklení a vnitřního prostoru nabídne i zcela plochou podlahu a výše položený hip-point, tedy přirozenější posez pro celou posádku. Výbava zahrne maximum dnes dostupného luxusu a bezpečnostních prvků; chybět nebude minimálně 7 airbagů (volitelně 9), aktivní xenonové světlomety a propracovaná pasivní bezpečnost. Tři základní úrovně výbavy doplní možnost volby z pěti motorů (1.8 16v 100 kW, 2.2 16v 108 kW, 1.9 Multijet 88 a 110 kW, 2.4 Multijet 147 kW) a celkem čtyř převodovek (pro zážehové motory pěti-, pro vznětové šestistupňová, pro silnější benzínový a prostřední naftový volitelně sekvenční, pro nejsilnější Multijet standardně sekvenční). Turbodiesel 2.4 Multijet oslavil v této výkonové verzi premiéru a svými parametry se zařadil mezi nejvýkonnější motory své objemové kategorie. Všechny motory od počátku plní Euro IV, nedílnou součástí vznětových je filtr pevných částic.


Ladislav Čermák