Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Fiat vyvine s indickou Tata Motors lidové auto

Václav Pavlečka
Diskuze (6)
Malé a dostupné auto vznikne ze spolupráce italského Fiatu a indické společnosti Tata Motors. Zdroje zevnitř automobilky tvrdí, že by mělo jít o nástupce Fiatu Palio. Zájem o malá a levná vozidla v rozvíjejících se ekonomikách stále roste.

Chuť italské a indické kuchyně dohromady

Už v roce 2010 má být výsledkem spolupráce Fiatu a Tata Motors malý, levný a hospodárný vůz, jehož vývoj už společným úsilím obou firem začal. Podle neoficiálních zdrojů by se mohlo jednat o nástupce Fiatu Palio, který se v současnosti dobře prodává na rozvíjejících se automobilových trzích po celém světě. Po rozsáhlém faceliftu je model pro rok 2008 jedním z nejlépe se prodávajících aut v Latinské Americe. A to přesto, že jeho původní verze byla představena už v roce 1996 v Brazílii.

Italové uzavírají aliance kde se dá

Místo nelítostného boje o světový automobilový trh v rozvinutých zemích se Fiat pouští do uzavírání aliancí na nadějných trzích s růstovým potenciálem. Příkladem může být bratření s ruskou Ladou, ale i společný podnik s indickou automobilkou Tata Motors. Indové už v současnosti pro Italy vyrábějí Fiaty Palio s motory o objemu 1,1 a 1,6 litru. Kromě toho je Tata group výhradním distributorem značek Fiat, Alfa Romeo, Lancia, Ferrari a Maserati na dynamicky se rozvíjejícím indickém trhu.

Od druhé poloviny příštího roku se začnou v Ranjangaonu ve východní části země montovat vozy Grande Punto a Linea a vznětové i zážehové agregáty menších objemů. Pak už přijde první plod společné spolupráce. Na oficiální detaily o tomto projektu si však budeme muset ještě počkat.

Investice ve výši 650 milionů eur

Společný podnik, jehož jméno obě automobilky oznámí koncem měsíce, bude mít kapacitu 100 tisíc automobilů ročně. Krom toho za stejné období vyrobí až 200 tisíc převodovek a motorů italské konstrukce.

Václav Pavlečka
Diskuze (6)
17. 10. 2007 12:28
Re: ta trocha benzinu
Tak to je trochu plac na nespravnem hrobe, ne? Po te co si zapadni svet 100 let uzival vice nebo mene nezrizeneho plytvani a nadherneho konzumniho zivota, ted rozvijejicim se zemim chces uprit i minimalni motrizaci??? Permanentku na MHD si kup ty. Mozna ti za nejaky cas ani nic jineho nezbyde, kdyz se zdrazi benzin. Cina a Indie jsou soucasti sveta stejne jako Evropa, USA a zbytek "zapadniho" sveta. Nadnarodni spolecnosti tu pohrichu nejsou od toho aby rozhodovaly co je v zajmu toho ci onoho bloku. Ty, jakozto cistokrevny produkt zapadniho sveta, maji cil jediny. A to dlouhodobe maximalizovat zisk, cili jinymi slovy vydelavat prachy... Ropa je komodita jako kazda jina a navic u ni pomerne dobre funguje trh svymi charakteristikami blizici se dokonale konkurenci. Jako takovy proste tuto surovinu alokuje tam, kde je nejvyssi poptavka a s rustem poptavky automaticky roste jeji cena. Domnenka, ze "oni na to nemaji pravo" je podstatou nenavisti predevsim USA, ale i zkytku zapadniho sveta, ze strany obyvatel rozvojovych zemi. Upirat nekomu pravo spotrebovavat benzin, protoze chci jezdit ja, je sproste sobectvi. :-!
17. 10. 2007 10:59
Re: ta trocha benzinu
Neplac len nad Indiou, co taka Cina? ;-)