Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Fisker Karma: Premiéra sériového provedení (+ kupé Fisker Sunset)

16. 1. 2009 • 03:15
64
14
Zobrazit náhledy (64)
Fisker Karma Fisker Karma Fisker Karma Fisker Karma Fisker Karma Fisker Karma Fisker Karma Fisker Karma Fisker Karma Fisker Karma Fisker Karma Fisker Karma Fisker Karma Fisker Karma Fisker Karma Fisker Karma Fisker Karma Fisker Karma Fisker Karma Fisker Karma Fisker Karma Fisker Karma Fisker Karma Fisker Karma Fisker Karma Fisker Karma Fisker Karma Fisker Karma Fisker Karma Fisker Karma Fisker Karma Fisker Karma Fisker Karma Fisker Karma Fisker Karma Fisker Karma Fisker Karma Fisker Karma Fisker Karma Fisker Karma Fisker Karma Fisker Karma Fisker Karma Fisker Karma Fisker Karma Fisker Karma Fisker Karma Fisker Karma Fisker Karma Fisker Karma Fisker Karma Fisker Karma Fisker Karma Fisker Karma Fisker Karma Fisker Karma Fisker Karma Fisker Karma Fisker Karma
Na detroitském autosalonu má premiéru sériové provedení supersedanu s hybridním pohonem Fisker Karma. Prvním zákazníkům bude auto dodáno koncem roku. Zároveň se zde prezentuje kupé Fisker Sunset.

Dánský designér Henrik Fisker se do dějin automobilového designu zapsal už v době, kdy působil v BMW a později jako šéfdesignér Aston Martin – z tohoto období pochází například jeho návrhy BMW Z8 nebo Aston Martin DB9 a V8 Vantage. V poslední době si ale získává pozornost působením pod vlastní značkou. Produktem firmy Fisker Coachbuild bude hybridní supersedan Karma, který má na právě probíhajícím detroitském autosalonu premiéru v sériové verzi.

Celý projekt přitom ještě nedávno ohrožovala žaloba výrobce elektromobilů Tesla, který Fiskera obviňoval z krádeže designových návrhů. Soud nakonec rozhodl ve prospěch Fiskera.

V Detroitu se vedle sedanu Karma představuje také odvozené kupé Sunset. Obě auta mají hliníkový prostorový rám a karoserii z kompozitního materiálu na bázi lávy. Hybridní ústrojí Q-Drive bylo původně vyvíjeno pro armádní účely, nakonec ho ale společnost Quantum Technologies bude dodávat do Fiskeru.

Základem je dvoulitrový přeplňovaný motor GM Ecotec o výkonu 191 kW. O samotný pohon se starají dva elektromotory, spalovací motor slouží čistě jako generátor elektrické energie. Kombinovaný výkon elektromotorů je 300 kW a nejvyšší točivý moment má hodnotu 1300 Nm. Akcelerace z 0 na 96 km/h tak navzdory provozní hmotnosti 2070 kg proběhne za 5,8 s. Auto je schopné provozu výhradně na elektřinu, v tom případě je dojezd 80 km. Zapojení spalovacího motoru akční rádius prodlouží o dalších 300 km, průměrná spotřeba paliva dosáhne úrovně 2,4 l/100 km.

Výroba bude probíhat ve finské továrně Valmet. Předpokládá se roční produkce 12 až 16 tisíc aut, z toho dvě třetiny připadnou na sedan Karma a třetina na kupé Sunset. Polovina produkce má najít zákazníky v Evropě. Konstrukce auta umožňuje do budoucna rozšíření nabídky o další verze na stejné platformě, například o provedení kombi.

Prodej bude zahájen v listopadu. Fisker v současné době eviduje už 1300 objednávek. Cena v USA po započítání daňového zvýhodnění činí 80 tisíc dolarů, ceny pro evropské trhy mají být zveřejněny při představení na březnovém autosalonu v Ženevě.

Témata
Avatar - Hammunasakra
18. 1. 2009 11:14
Re: Hezčí (skoro určitě) je ...
... ale u "vozítka" je (také) "docela" důležité to POD kabátkem, což zde "zajímavě" vypadá/působí, ale ... v TOMTO bodě bude (asi tak na 100%) panamera "lepší" domnívám se já ;-)
PS: A rapid taktéž a 63 AMG v CLS také a ... já více na to POD kabátkem (ale i tam se mi cupka fisker sunset móóóc líbí, ale trošičku mi ferrari california připomíná - ta má podobný kabátek, už se /tak trochu/ prodává a "pohon/motůrek" má JEŠTĚ více "chic")
PPS: Tak já měním "objednávku" ... hledám sponzora pro ferrari california .. nabízím [odkaz]
Avatar - DBS
18. 1. 2009 10:13
Re: ...
Tohle je mnohem hezčí než CLS.Panamera se Karmě nemůže rovnat.A dokonce bych řekl,že je hezčí než AM Rapide a to už je co říct,když to řeknu já,takovej fanda Astonů.
17. 1. 2009 21:36
Krásný auta, ale
mám pocit že to asi budou jen modely, nebo nemají pružiny. Ty kola jsou do těch blatníků tak velký, že prostě nemají kam propérovat. To ale nemění nic na tom že ten design je prvotřídní a naprosto nedostižný ve srovnání s bachratými a rádoby elegantními auty stejné kategorie ostatních značek napadenými SUV módou. Mít ty prachy, hned bych sepsal na obě dvě závazný objednávky ;-)
Avatar - Hammunasakra
17. 1. 2009 18:19
Re: Vy jste to ŠPATNĚ ...
... pochopil, milý 507! Hlásit se mají ti co MAJí (zájem), ti co MAJí (prostředky)! :-) :yes:
Nic si z toho NEdělejte, že vy NEmáte (vkus) a NEmáte (prostředky), jsou i jiné hodnoty (zrovna si tedy nemohu vpomenout jaké ... ale já mám "nárok" - já JSEM blond)
PS: A jak si tak vzpomínám ... já si jednou popletla menSa a menZa a těm s tím "S" to trvalo daleko DÉLE (delší dobu), než "rozkódovali", kterak že na tom s rozoumkem já jsem! Jakpak jste to vy to "objevil" tak RYCHLE?
Pěkný den ;-)
Avatar - delphino
16. 1. 2009 18:44
Re: DOKONALOSŤ
Estoque se s tím může směle může rovnat, bohužel jako jediné...

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku