Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Fisker ohlásil elektrický pick-up, vznikne na platformě připravovaného SUV

Ondřej Mára
Diskuze (6)

Henrik Fisker, známý automobilový designér a podnikatel, se pochlubil prací na dalším elektrickém modelu. A znovu následuje stopy Tesly.

Donedávna se ve spojitosti s Fiskerem a jeho společností Fisker Inc. mluvilo především o kompaktním elektrickém SUV, které by mělo zatopit Tesly Model Y. Jak ovšem Henrik prozradil v jednom ze svých nedávných příspěvků na Twitteru, časem se od něj dočkáme i plně elektrického pick-upu. A své tvrzení rovnou doplnil i prvním návrhem.

„Všechny automobilové segmenty by měly být elektrifikovány,“ uvedl Fisker v komentáři nad desénovým návrhem zadní části elektrického pick-upu. „Po našem elektrickém SUV Fisker jsme se rozhodli představit ještě další dva elektromobily, které postavíme na stejné platformě.“

 Fisker Inc se tak zřejmě chystá naskočit do celkem ostrého souboje o nejpopulárnější elektrický pick-up v USA, ve kterém si to podle současných informací rozdají automobilky Tesla, Rivian nebo Work Horse. Brzy by se však měl zapojit i Ford se svou elektrifikovanou F-150, která je miláčkem americky.

Henrik bohužel nezveřejnil ani náznak technických parametrů, již dříve ale prozradil parametry elektrického SUV, ze kterých můžeme vycházet. Platforma by měla standardně dostat baterie o kapacitě 80 kWh, které mají zajistit dojezd až 480 kilometrů. Elektrické SUV navíc nabídne možnost instalace druhého elektromotoru a tím pádem i pohon všech kol.

Na příchod elektrického SUV Fisker si však budeme muset počkat až do konce roku 2021, přičemž jeho cena by měla začínat pod hranicí 40.000, tedy méně než 926.000 Kč. Je však otázkou, za jak dlouho po SUV se představí i slibovaný pick-up a jaké tvary dostane druhý elektromobil, který má na platformě elektrického SUV vzniknout.

Ondřej Mára
Diskuze (6)

Doporučujeme

Avatar - Jerry.Gunman
16. 8. 2019 10:03
Re: "všechny automobilové segmenty"
Baterky jim nedojdou nikdy, protože prostě NE :D
Však oni Ti to ti zdejší elektro-fans vytmaví i vysvětlí zároveň :D

A nebo za kabinou bude na korbě vytvořena speciální boudička, kde budou ti připrchlí "doktoři a inženýři" usilovným třením liščí tyče o ebonitový ohon vyrábět elektrický proud, který bude pohánět motory toho kamionu
A spolu s řidičem kamionu bude jezdit i závozník, který bude mít takové dlouhé bidlo, kterým bude do doktorů a inženýrů šťouchat, když se bude blížit stoupání, aby bylo dost proudu. Takže z obyčejného závozníka bude povýšen na bidelníka, v případě větších aut i vrchního bidelníka celé vozové soupravy

A jak pravil klasik (J.W.Rich) "bude to dobré bydlo býti bidelníkem" :-) :-) :-) :-) :-)
Avatar - kari.laz
16. 8. 2019 08:46
Re: "všechny automobilové segmenty"
Na jasné, vždyť to je ta jediná správná cesta. Sice už teď je kamiony půlka cest ucpaná, ale když budou elektrické, tak to bude ucpané úplně a úplně všude, ale nebude to "smrdět" (tedy až na centrály dobíjející stojící kamiony v zácpách, kterým došla baterie)
Avatar - Jerry.Gunman
15. 8. 2019 22:59
Re: "všechny automobilové segmenty"
Ale no tak :D Nesmíš myslet TAK neekologicky :D
Tak namísto jednoho kamionu o nosnosti +- 24 tun jich pojede 6, a každý uveze 4 tuny nákladu. A 6 tun baterií k tomu, aby přes ty Alpy vůbec přejel :D

Pod práporem všeobecného Eko-Gretenismu k zářným zítřkům přískokem vpřed!
Avatar - WinDiesel
15. 8. 2019 22:26
Re: "všechny automobilové segmenty"
Takové kamiony by brzy zničily silnice a bylo by po ptákách
Jen ať to zkusí …… :-)
5 tun baterií i když to nic nepoveze
k tomu není potřeba nic dodávat
Avatar - Jerry.Gunman
15. 8. 2019 22:13
"všechny automobilové segmenty"
„Všechny automobilové segmenty by měly být elektrifikovány,“ uvedl Fisker v komentáři

A já s ním souhlasím :D
Ideální by bylo začít od nákladních vozidel. A už se těším, až k mým (českým) zákazníkům budou jezdit (plně elektrické) kamiony se zbožím od mých (italských) výrobců.

Ono to tedy s sebou ponese jisté (jak jinak, než malé) chybičky, že...
- pořizovací cena kamionu bude (možná i násobně) vyšší
- nosnost kamionu bude oproti tomu nižší
- dojezdová doba bude pro změnu delší
- doba na "tankování" ta bude jistě delší MNOHOnásobně
- a tím pádem budou dopravní náklady na přepravenou tunu a 100 km VÝRAZNĚ vyšší
- a tím se zvýší cena všeho

ale jinak, jinak budou převládat NAPROSTÁ pozitiva a sociální jistoty.

I když, kdyby se na každej kamion (kromě nákladu samozřejmě) posadilo i nějakých 20-30 inženýrů a doktorů (dejme tomu) z Ugandy, z nichž každý by mohl třít ebonitový ohon liščí tyčí, to by mohlo být to ideologicky správňácké řešení. Nejenom Euro.Elektro.Eko friendly, ale i Refugees-Wellcome!

To bude ten krásný nový svět, to bude nádhera. Skoro mám až radost, že já se ho (doufejme) nedožiju :D