Ford investuje do mladé značky Rivian. Partnerství má urychlit nástup elektrického věku
Modrý ovál navázal partnerství se startupem Rivian, jenž před časem ukázal své první čistě elektrické modely. A právě elektromobily budou hlavním předmětem spolupráce.
Jak už od nás víte, Rivian aktuálně pracuje na svém pick-upu R1T a sportovně-užitkovém voze R1S. Oba produkty už se představily formou konceptu a čeká se na sériovou výrobu.
Kromě stavby vlastních elektrických automobilů chce ale Rivian vydělávat i jinými způsoby. Například tím, že ostatním automobilkám nabídne svou techniku. Jednou takovou je i modulární architektura připomínající skateboard, jež je určena pro široké spektrum nejrůznějších vozů.
Do nového strategického partnerství investoval Ford přibližně 500 milionů dolarů (více než 11,5 miliardy korun) a v první fázi mají obě strany spolupracovat na vývoji akumulátorů pro příští elektrické fordy.
Zatím nejsou k dispozici konkrétní informace o tom, na kterých modelech se bude pracovat, ale podle všeho půjde o zcela nové produkty. V zámoří se modrý ovál zaměřil hlavně na SUV a pick-upy a není žádným tajemstvím, že aktuálně připravuje elektrickou verzi svého poptávaného modelu F-150.
Šéf Fordu Jim Hackett je z nové spolupráce nadšený a říká, že partnerství s Rivianem přináší nový přístup k vývoji elektromobilů, zatímco mladičká společnost může těžit ze znalostí a zdrojů modrého oválu. Obě strany se pak shodují na tom, že klíčovým milníkem partnerství je urychlení přechodu na elektrické vozy a tím udržitelnou mobilitu.
Byť jde o významnou spolupráci, Rivian zůstává nezávislou společností. Pro Ford je to další důležitá kooperace, již před časem oznámila americká automobilka úzkou spolupráci s Volkswagenem, se kterým bude společně vyvíjet užitkové vozy.