Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Fisker pozastavuje výrobu. Nemá akumulátory

Michal Fokt Michal Fokt 3. 12. 2012 • 14:14
42
9
Zobrazit náhledy (42)
Fisker Karma Fisker Karma Fisker Karma Fisker Karma Fisker Karma Fisker Karma Fisker Karma Fisker Karma Fisker Karma Fisker Karma Fisker Karma Fisker Karma Fisker Karma Fisker Karma Fisker Karma Fisker Karma Fisker Karma Fisker Karma Fisker Karma Fisker Karma Fisker Karma Fisker Karma Fisker Karma Fisker Karma Fisker Karma Fisker Karma Fisker Karma Fisker Karma Fisker Karma Fisker Karma Fisker Karma Fisker Karma Fisker Karma Fisker Karma Fisker Karma Fisker Karma Fisker Karma
Fisker začíná být exemplárním případem smolaře. Po problémech s požáry přichází další rána - jeho exkluzivní dodavatel akumulátorů zkrachoval.

Designér Henrik Fisker dostal před lety nápad - místo kreslení aut pro známé značky využít momentální popularity vozů s alternativními systémy pohonu a založit automobilku, zabývající se výhradně výrobou plug-in hybridů a podchytit si tak za pomoci velkorysých státních subvencí bohatou, ekologicky uvědomělou klientelu.

První model Karma ovšem vznikal ve velkých porodních bolestech - přestože auto bylo (minimálně po stránce vzhledu) hotovo už v roce 2007 a v lednu 2009 se představila jeho produkční verze, výroba se rozeběhla až na jaře 2012. Tím ale problémy teprve začaly - poté co několik vozů zlikvidovaly (i s přilehlým okolím) požáry, přistopil Fisker letos v létě k úpravám, které měly zajistit zvýšení bezpečnosti.

S výjimkou vozů, které se staly obětí bouřee, od té doby žádná karma zatím nevítaným zdrojem tepla nebyla, Fiskera ale postihla další rána - jeho dodavatel akumulátorů A123 Systems zbankrotoval. Dost možná paradoxně i proto, že produkce vozů karma je poněkud za očekáváním. Vzhledem k výpadku dodávek tak má Fisker k dispozici pouze skladové vozy, kterých nejspíš mnoho nebude.

Dodávky mohou být obnoveny až ve chvíli, kdy bude mít A123 Systems nového majitele. Že by Fisker o svého dodavatele definitivně přišel nehrozí, o zbankrotovanou firmu má zájem nejen Johnson Controls, ale i čínská firma Wangxiang Group a záměr převzít ji podle agentury Reuters projevily i NEC a Siemens. Fisker se tak musí pouze obrnit trpělivostí, hledání nového dodavatele by totiž znamenalo další náklady a proces testování, který by trval nejméně rok. Nicméně už někdy v polovině prosince by měl Fisker vědět, jak dlouho bude nutné na nové dodávky čekat.

Je jasné, že tahle série problémů znamenala obrovské náklady, které nebyl rozpuštěny v zisku a tak je Henrik Fisker v současnosti v jednání s několika potenciálními partnery, kteří by o automobilku mohli mít zájem. Zatím není známo, o koho by se mohlo jednat, indicie ale naznačují, že nejvážnějšími hráči je BMW a General Motors.

Související články

Témata
Avatar - Ozzman
4. 12. 2012 15:49
jezdí v čr?
Nevíte jestli jezdí v čr? Jednou mne na Jižní spojce něco podobného předjíždělo, Vypadalo to luxusně:)
4. 12. 2012 11:02
Re: super zvuk
:yes:
4. 12. 2012 10:38
Re: super zvuk
niiiiiiiiiice :yes: :-)
Avatar - robertPLUS
3. 12. 2012 20:33
super zvuk
Karma je jediny elektromobil ktory poznam, co ma cool zvuk: [odkaz]
Je to kosmos! :yes: :-!
Avatar - wladyk
3. 12. 2012 17:58
Re: Aké šťastie : )
Žádná škoda. Aspoň nám to nebudou vnucovat ekoidioti.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku