Fleet management v roce 2025: Osobní přístup jako základ, technologie jako nástroj
Technologie, digitalizace nebo AI – témata, která v oblasti správy vozových parků dominují. Přesto se ukazuje, že největší přidanou hodnotu dnes firmám nepřináší další systém nebo dashboard, ale partner, který skutečně rozumí jejich potřebám.
Flexibilita, která má smysl
Raiffeisen - Leasing dlouhodobě staví své fleetové služby na individuálním přístupu a flexibilitě. Nenabízí katalogové produkty, ale vždy připravuje řešení na míru – včetně možnosti měnit nastavení služeb v průběhu trvání smlouvy.
„Pokud se během leasingu změní potřeby klienta, třeba kilometrový nájezd nebo nastavení služeb, upravíme smluvní parametry po dohodě s klientem tak, aby odpovídaly jeho novým potřebám,“ vysvětluje Jiří Štoček, který vede oddělení Fleet Managementu v Raiffeisen - Leasing.
Zvláštní důraz je kladen na férovost i v oblasti nadměrného opotřebení – společnost je v tomto ohledu jedním z nejférovějších hráčů na trhu, který nadměrné opotřebení – mimo jiné – výrazně amortizuje, tedy zlevňuje, v návaznosti na stáří a kilometrový nájezd vozidla.
Osobní přístup, který přetrvává
Vedle call centra nebo standardizovaných procesů poskytuje Raiffeisen - Leasing každému klientovi konkrétní osobu, která s ním řeší vše potřebné – od výměny vozu po likvidaci pojistných událostí. Navíc ke standardu Raiffeisen - Leasing patří osobní likvidátor pojistných událostí, který je k dispozici výhradně fleetovým klientům, je členem týmu a ve spolupráci s technickým a obchodním týmem koordinuje celý proces.
„Zákazníci chtějí hlavně to, aby jejich potřeby řešil konkrétní člověk – rychle, efektivně, bez výmluv, nechtějí čekat na odezvu z anonymního call centra,“ doplňuje Štoček.
Začíná to konzultací
Zájemcům o služby operativního leasingu vozidel nabízí Raiffeisen - Leasing nezávaznou konzultaci provozu a financování flotil. Jejím cílem není jen prezentovat možnosti operativního leasingu, ale pomoci firmám najít pro ně ten nejvhodnější a ekonomicky nejefektivnější model správy vozového parku. Samozřejmě jsou i firmy, pro které může být vhodný jiný způsob financování a těm Raiffeisen - Leasing nabízí širokou škálu produktů.
Ačkoliv je elektronická komunikace standardem a většina agendy se řeší digitálně, filozofie společnosti se opírá o osobní vztahy, stabilitu a zkušenost. V době, kdy mnozí sází na algoritmy, Raiffeisen - Leasing sází na důvěru podpořenou moderními nástroji.
Klienti přicházejí na doporučení
O spokojenosti zákazníků svědčí i to, že 80 % z nich pravidelně obnovuje své smlouvy. Významná část nových klientů navíc přichází na doporučení těch stávajících, případně díky spolupráci s dealery, kterým Raiffeisen - Leasing nabízí výhodné podmínky financování.
Společnost se specializuje na náročnou firemní klientelu, která hledá alternativu ke standardizovaným řešením a záleží jí na dlouhodobé kvalitě služeb.