Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford Bronco: Legendární SUV se vrací. A nejen do USA!

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 12. 1. 2017 • 14:16
13
22
Zobrazit náhledy (13)
Ford Bronco II Ford Bronco II Ford Bronco II Ford Bronco II Ford Bronco II Ford Bronco II Ford Bronco II Ford Bronco II
Ford oficiálně potvrdil, že v roce 2020 opět zařadí do nabídky model, který ponese označení Bronco a bude podobně jako jeho jmenovci z dvacátého století vhodný pro jízdu v terénu.

Ford na letošním autosalonu v Detroitu představil modernizované provedení svého úspěšného pick-upu F-150 a zároveň zde došlo k potvrzení návratu SUV pojmenovaného Bronco do nabídky značky.

Oficiální materiály společnosti Ford Motor Company uvádí, že nový model Bronco rozšíří nabídku SUV značky Ford od roku 2020. A tentokrát bude koncipován jako globální model, od počátku určený i pro některé mimoamerické trhy.

„Bronco bude nekompromisní vůz s pohonem všech kol pro milovníky dobrodružství, kteří se rádi vydávají daleko za hranice města,“ řekl Joe Hinrichs, prezident Ford Motor Company pro Severní a Jižní Ameriku.

Nové Bronco, která má být v nabídce své značky zástupcem středně velkých SUV podle severoamerických měřítek, se bude vyrábět v michiganském Wayne spolu s pick-upem Ranger, který se v roce 2019 vrátí na americký trh.

Zde končí informace potvrzené samotnou automobilkou, ale v patách jim jsou neoficiální zprávy, které odhalují design i techniku nového SUV se jménem Bronco. Některé z nich byly přitom zveřejněny již koncem roku 2015, kdy se v souvislosti s dohodou mezi Ford Motor Company a organizací UAW (United Auto Workers) objevily první zprávy o návratu modelu Bronco.

Již tehdy se zmiňovalo, že novinka bude vycházet z modelu Everest, odvozeného od pick-upu Ranger. Tuto možnost do jisté míry potvrzuje místo výroby nového modelu Bronco a zároveň ji na fóru Reddit zaměřeném na Ford Ranger zmínil i designér, který pracuje úpravách pick-upu pro severoamerický trh.

Ford Bronco má být tedy podle dostupných informací pětidveřovým SUV, stojícím na rámu pick-upu Ranger, které se od současného modelu Everest odliší především designem předních i zadních partií a provedením interiéru.

Pod kapotou se očekává především v případě severoamerického trhu nasazení přeplňovaných zážehových motorů z rodiny EcoBoost, zatímco v nabídce pro další trhy se předpokládá uvedení verzí se vznětovými motory, jimiž ostatně disponuje i výchozí Everest, který je nabízen se vznětovými čtyřválci 2.2 TDCi a pětiválci 3.2 TDCi.

Představení sériové podoby nového modelu Bronco se s největší pravděpodobností odehraje na autosalonu v Detroitu za dva roky, aby mohlo být toto SUV uvedeno na severoamerický trh v modelovém roce 2020 a následně i na další vybrané trhy, k nimž může patřit i ten evropský. V případě ceny se očekávají částky od 35.000 amerických dolarů (zhruba 900.000 Kč).

Ford Bronco se na severoamerickém trhu poprvé objevil jako malý off-road v roce 1966. Ten až v roce 1978 nahradilo stejnojmenné full-size SUV, sdílející techniku s velkými pick-upu řady F, které bylo nabízeno v celkem čtyřech generacích až do roku 1996, kdy jej nahradil ještě větší Expedition.

V letech 1983 až 1990 bylo v nabídce Bronco II, které s třídveřovou karoserií dlouhou 4,0 m v první a 4,1 m ve druhé generaci, zapadlo mezi kompaktní SUV a sdílelo techniku s tehdejším kompaktní pick-upem Ranger první severoamerické generace.

Související články

Témata
Avatar - Barrichello
13. 1. 2017 17:19
Re: Příznivci leštěnek si ho nekoupí
No proto sem asi psal že to má závady jako všechna CRD - u Commonrailu řeší vstřiky všichni, čerpadlo taky dost lidí.
13. 1. 2017 16:42
Re: Příznivci leštěnek si ho nekoupí
Vstřiky řeší úplně všichni u všech dieselů. To asi nebude nějaký specifický problém. Se swirl klapkou měly problémy BMW, u MB jsem o tom neslyšel. Turbo logicky vydrží při správném zacházení 200 tkm nebo 400 tkm.
Avatar - Barrichello
13. 1. 2017 13:06
Re: Příznivci leštěnek si ho nekoupí
Co by ses chtěl dozvědět?

odchází u toho Swirl, vstřiky a sem tam (ne moc často ale občas se stane) turbo a čerpadlo.

Nejvíc kluci co maj 300C a Jeepy řešily ty vstřiky a SWIRL
13. 1. 2017 08:54
Re: Příznivci leštěnek si ho nekoupí
Ve své době se prodával GC a Commander. Co z těch dvou by sis vybral vizuálně ty?
Stejné motorizace, stejné převodovky, jiná kastle. Můžu to dohledat, ale Commander měl žebřinový rám, nebo něco co z něho dělalo opravdový off-road a ne SUV? nechám se poddat.
edit: ano, MB 3.0 CRD motor se pokládá za výkonově nic moc, ovšem velmi spolehlivý.
Avatar - Riceeater
13. 1. 2017 08:38
Re: Příznivci leštěnek si ho nekoupí
Jakožto nestranný pozorovatel ti musím říct, že přínos tvého příspěvku taky nebyl bůhví jaký...

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku