Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford chce s novým sloganem dojet dál

David Bureš
Diskuze (22)
Nový slogan nahradí ty dva současné – „Poznej rozdíl“ v Evropě a „Řiď jedno“ v Severní Americe.

Ford bude používat nový slogan, který zní „Dojeď dál“ (Go Further). Ten bude určen jak pro reklamní účely, tak pro motivaci zaměstnanců firmy. Ty má upozornit na to, že i po třech letech, kdy byl Ford ziskový, by neměli zahálet a snažit se o další vývoj tohoto automobilového výrobce. Nové heslo se v propagačních materiálech začne objevovat v průběhu letošního roku.

Američtí odborníci na reklamu nové heslo příliš nechválí. Tvrdí, že na zaměstnance sice může zapůsobit, pro zákazníky je ale příliš obecné. Heslo „Dojeď dál“ není ničím speciální, teoreticky by jej mohl použít jakýkoliv automobilový výrobce. Samotné vedení Fordu tvrdí, že při tvorbě sloganu se inspirovalo slogany „Just do it“ (používaný firmou Nike) a „I'm Lovin' It“ (řetězec fastfoodů McDonald’s).

Automobilka nyní používá dva slogany, „Poznej rozdíl“ (Feel the difference) v Evropě a „Řiď jedno“ (Drive one) v Severní Americe, které má ten nový nahradit. Zároveň ale Ford bude i nadále používat současný globální slogan „Jeden Ford“ (One Ford). Tím automobilka sděluje svým zaměstnancům, že by se operace společnosti měly po celém světě sjednotit a jednotlivé části Fordu by neměly mezi sebou soupeřit. Zaměstnanci Fordu kvůli tomu dokonce v minulosti dostávali kartičky s mottem „Jeden Ford, jeden tým, jeden plán, jeden cíl“ (One Ford, One Team, One Plan, One Goal).

Slogany „Poznej rozdíl“ a „Řiď jedno“ uvedl Ford v době, kdy se zákazníci obávali nízké kvality

automobilů této značky. Nové reklamní motto má upozornit na to, že obnova automobilky je takřka hotova. Ford v minulosti bojoval s obřím dluhem, který vznikl v letech 2006 a 2007, kdy si automobilka na své továrny a logo půjčila více než 23 miliard dolarů. V tehdejších začátcích své restrukturalizace společnost uvedla heslo „Cesta vpřed“. Jelikož automobilka tehdy uzavřela 14 svých továren, mnozí zaměstnanci jej posměšně upravili na „Velký krok zpět.“

Ford v minulosti použil už mnohé slogany, které cílily současně na zákazníky i zaměstnance firmy. V roce 1914 vznikl „Ford: Univerzální automobil“ (Ford: The Universal Car). Na konci šedesátých let automobilka tvrdila, že „Ford má lepší nápad,“ v průběhu osmdesátých let zase Ford vyzdvihoval kvalitu svých aut heslem „Kvalita je práce číslo 1.“ Ten byl používán v době, kdy Ford na americkém trhu sváděl boj s konkurenčními japonskými výrobci.

David Bureš
Diskuze (22)
Avatar - Ronault.
27. 1. 2012 22:39
Re: Staré heslo nestačí
Tak tak...
Možná bych to i pojmenoval jinak.
Cílem snah marketingového oddělení je dostatečně často měnit trapná hesla dokud je společnost nezačne parodovat >:-[] Takhle třeba kvůli Ádovy "parodie" "Renault, tvůrce kreatur" musel své heslo "Créateur d'Automobiles" předělat na "Drive the change."
A takových bude... samozřejmě pro ty, co mají na stěně v garáži či nad pelestí plakát, nové heslo zajímat bude, my ostatní se nad tím pousmíváme. ;-)
Avatar - Ronault.
27. 1. 2012 22:35
Re: Staré heslo nestačí
Taky dobré >:-[]
Avatar - woody-alien
27. 1. 2012 22:33
Re: Staré heslo nestačí
Neber to zas tak vážně, ve skutečnosti je opravdu drtivá většina reklamních sloganů na auta stupidní a dobré se zdají pouze těm, co je vymysleli. ;-) Je to jasně dáno snahou vystihnout kvality a určitou odlišnost od ostatních ve dvou slovech. Ono to dost dobře nejde a třeba i to tebou zmiňované Pociť rozdíl mi tedy připadá jako obecný žvást.
Avatar - woody-alien
27. 1. 2012 22:25
Re: Staré heslo nestačí
To je pravěk.... :no: Já bych navrhoval všeobecně známé a i v Česku zdomácnělé "We Shall Overcome". A podle situace přidával buď Some Day nebo Maybe. ;-) >:D
Avatar - Ronault.
27. 1. 2012 17:36
Re: Staré heslo nestačí
Stupidní dement jsi ty, když se neumíš vyjadřovat slušně, ometáku.

Tak prvně, nikdo tady krom tebe nic neřeší, protože každému je úplně u zádele, jestli si marketingové oddělení vymyslí heslo jakékoliv a je jedno, jestli je to * jedna, Das Auto, Drive the change, Auta s rytmem života, Simply clever či jakákoliv jiná kravina. Celé to počínání marketingového oddělení je velká komedie, takoví dobře placení cirkusáci či kouzelníci, jen ty jim to žereš, viz ty "pověstné" jízdní vlastnosti Fordů 8-s (Člověk by řekl, že se mluví o Caterhamu ne o Focusu v naftě) 8-s

Ale marketing evidentně na některé prosťáčky působí více než je zdrávo a do té míry, že to berou smrtelně vážně 8-s :no: