Ford chce s novým sloganem dojet dál
Ford bude používat nový slogan, který zní „Dojeď dál“ (Go Further). Ten bude určen jak pro reklamní účely, tak pro motivaci zaměstnanců firmy. Ty má upozornit na to, že i po třech letech, kdy byl Ford ziskový, by neměli zahálet a snažit se o další vývoj tohoto automobilového výrobce. Nové heslo se v propagačních materiálech začne objevovat v průběhu letošního roku.
Američtí odborníci na reklamu nové heslo příliš nechválí. Tvrdí, že na zaměstnance sice může zapůsobit, pro zákazníky je ale příliš obecné. Heslo „Dojeď dál“ není ničím speciální, teoreticky by jej mohl použít jakýkoliv automobilový výrobce. Samotné vedení Fordu tvrdí, že při tvorbě sloganu se inspirovalo slogany „Just do it“ (používaný firmou Nike) a „I'm Lovin' It“ (řetězec fastfoodů McDonald’s).
Automobilka nyní používá dva slogany, „Poznej rozdíl“ (Feel the difference) v Evropě a „Řiď jedno“ (Drive one) v Severní Americe, které má ten nový nahradit. Zároveň ale Ford bude i nadále používat současný globální slogan „Jeden Ford“ (One Ford). Tím automobilka sděluje svým zaměstnancům, že by se operace společnosti měly po celém světě sjednotit a jednotlivé části Fordu by neměly mezi sebou soupeřit. Zaměstnanci Fordu kvůli tomu dokonce v minulosti dostávali kartičky s mottem „Jeden Ford, jeden tým, jeden plán, jeden cíl“ (One Ford, One Team, One Plan, One Goal).
Slogany „Poznej rozdíl“ a „Řiď jedno“ uvedl Ford v době, kdy se zákazníci obávali nízké kvality
automobilů této značky. Nové reklamní motto má upozornit na to, že obnova automobilky je takřka hotova. Ford v minulosti bojoval s obřím dluhem, který vznikl v letech 2006 a 2007, kdy si automobilka na své továrny a logo půjčila více než 23 miliard dolarů. V tehdejších začátcích své restrukturalizace společnost uvedla heslo „Cesta vpřed“. Jelikož automobilka tehdy uzavřela 14 svých továren, mnozí zaměstnanci jej posměšně upravili na „Velký krok zpět.“
Ford v minulosti použil už mnohé slogany, které cílily současně na zákazníky i zaměstnance firmy. V roce 1914 vznikl „Ford: Univerzální automobil“ (Ford: The Universal Car). Na konci šedesátých let automobilka tvrdila, že „Ford má lepší nápad,“ v průběhu osmdesátých let zase Ford vyzdvihoval kvalitu svých aut heslem „Kvalita je práce číslo 1.“ Ten byl používán v době, kdy Ford na americkém trhu sváděl boj s konkurenčními japonskými výrobci.