Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford Crown Victoria: Americký klasik je mrtev

Aleš Dragoun Aleš Dragoun 22. 9. 2011
27
31
Zobrazit náhledy (27)
Ford Crown Victoria Ford Crown Victoria Ford Crown Victoria Ford Crown Victoria Ford Crown Victoria Ford Crown Victoria Ford Crown Victoria Ford Crown Victoria Ford Crown Victoria Ford Crown Victoria Ford Crown Victoria Ford Crown Victoria Ford Crown Victoria Ford Crown Victoria Ford Crown Victoria Ford Crown Victoria Ford Crown Victoria Ford Crown Victoria Ford Crown Victoria Ford Crown Victoria Ford Crown Victoria Ford Crown Victoria
Ford Crown Victoria odešel do historie. Poslední vůz vyjel z bran továrny v St. Thomas 15. září 2011.

Výroba Fordu Crown Victoria byla ukončena přesně ve 12:25 místního času v továrně v kanadské provincii Ontario, a to po dlouhých 32 letech. Aktuální končící provedení se vyrábělo od roku 1998. Crown Victoria byl posledním zástupcem ortodoxního amerického sedanu s motorem V8, pohonem zadních kol a robustním rámem. Ano, samonosnou karoserii bychom u něj hledali marně. Jeho předností byla vysoká odolnost, poslední generace byla vybavena agregátem Modular 4,6 l spřaženým se čtyřstupňovým automatem.

Označení Crown Victoria se poprvé objevilo už v roce 1955, ale přežilo jedinou sezonu. Nový vůz na platformě Panther, kterou sdílel s Lincolnem Town Car a Mercury Grand Marquis, měl premiéru v roce 1979 jako LTD Crown Victoria. Zkratka LTD vypadla z názvu při představení prvního kulatého modelu v březnu 1991. Crown Victorii si oblíbily zejména americké policejní sbory a taxikáři. Poslední čtyři roky, od června 2007, se už nedodávala do civilního sektoru, mohly si ji koupit jen firmy a úřady.

Automobil se neprodával pouze v Severní Americe, ale i v arabských zemích, Poslední vyrobený exemplář koneckonců poputuje do Saúdské Arábie. Všech výše zmíněných vozů na platformě Panther vzniklo přes 10 milionů, jen v letech 1993-2000 našlo nové majitele takřka 1,5 milionu aut s emblémem modrého oválu.

Poslední ránu mu zasadil současný tlak na snižování spotřeby. Dle americké metodiky EPA spálí v dálničním provozu na každých 100 km 9,8 l benzinu. Prodej v poslední dekádě dramaticky poklesl, výroba spadla o 60 %. I Američané začali preferovat menší a úspornější auta. Oplakávat klasiku mohou nejen fanoušci. Zastavení produkce se bohužel přímo dotkne zaměstnanců kanadské továrny, o práci jich má přijít 1.200.

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - Barrichello
Dinosaurus skončil
Barrichello
| 24. 9. 2011
To sotva, tu už by si mohli koupit dávno.
RIP
Otravná osoba
| 23. 9. 2011
Ruku na srdce - kdyby byl nástupce výrazně úspornější, tak by se podle mě ten dražší servis stejně bohatě zaplatil... Samozřejmě pokud by se ten nástupce hned nerozsypal, ale nebuďme takoví pesimisté.
Fakt je, že tyhle koráby představují takový symbol, právě i díky své mohutnosti a to asi zmizí, což je svým způsobem škoda pro turisty a některé hrdé Američany. :-)
Dinosaurus skončil
Magistr
| 23. 9. 2011
Tak to by bylo smutný :-( :'-(
Avatar - Bristol
Dinosaurus skončil
Bristol
| 23. 9. 2011
toyotu camry možná... ;-)
Avatar - gld
RIP
gld
| 23. 9. 2011
Spotreba stúpne ale prevádzkové náklady klesnú..neviem koľko stojí v emerike lpg/cng ale E85 je tam lacnejší než u nás.

Ale chápem tvoj "point". Žijeme v tabuľkovej dobe a v súťaži čísiel nemohla crown vic vyhrávať s dnešnou konkurenciou.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku