Ford Edge Vignale vstupuje na trh. Luxusní SUV není levné
Ford postupně rozšiřuje nabídku luxusně pojatých modelů pojmenovaných po italské karosárně Vignale. Po Mondeu Vignale a S-Maxu jsme se dočkali třetího zástupce řady, již dříve avizovaného Edge Vignale.
Edge Vignale je dostupný s jediným motorem, dvakrát přeplňovaným naftovým čtyřválcem 2.0 TDCi Bi-Turbo o výkonu 154 kW a točivém momentu 450 N.m, který je standardně spárován s pohonem všech kol a šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou. Za luxus a silný motor pod kapotou se ale platí, vůz stojí 1.489.990 korun, což rozhodně není málo.
Výměnou za tuto vysokou částku se však edge odvděčí bohatou výbavou. Ta zahrnuje multimediální systém SYNC 3, elektricky ovládané páté dveře, navigaci, dvouzónovou automatickou klimatizaci, elektricky ovládaná přední sedadla, vyhřívané čelní sklo, přední sedadla i volant, parkovací senzory vpředu a vzadu nebo parkovací kameru.
Edge myslí také na bezpečnost. Součástí výbavy je asistent pro jízdu v pruzích nebo tempomat s inteligentním omezovačem rychlosti. Nechybí ani třeba adaptivní diodové světlomety s automatickým přepínáním tlumených a dálkových světel.
Navzdory bohatému základu si je možné připlatit za další prvky. Elektricky ovládaná panoramatická střecha přijde na 31.000 korun, dálkově ovládané nezávislé topení je o tisícikorunu levnější. Adaptivní řízení stojí 19.300 korun, airbagy v pásech zadních sedadel zase 6.200 Kč. Za 13.300 Kč je možné zakoupit hlídání mrtvého úhlu, adaptivní tempomat vyjde na 7.100 korun. Za 23.900 Kč pak přední sedadla mohou být ventilovaná.
Oproti ostatním verzím se pak Edge Vignale liší i svým vzhledem. Maska chladiče je přepracovaná, zdobí ji chromovaný rámeček a motiv šestiúhelníku. Chromované jsou též lišty prahů předních dveří, které jsou navíc podsvětlené. Naopak střešní ližiny mají hliníkovou úpravu. Použitá kola jsou pak 20palcová, přičemž jejich povrch je z leštěného hliníku. To uvnitř najdeme kožené čalounění, které je užito nejen na sedadlech s motivem šestiúhelníku, ale také na palubní desce.
Rozšíření řady Vignale o crossover edge Ford slíbil už na jarním ženevském autosalonu. Verze Vignale se v dohledné době dočká ještě kuga, a to v rámci blížícího se faceliftu. Později by luxusní variantu podle plánů automobilky měly nabídnout i focus a fiesta.
Ford Edge – ceny na českém trhu | ||
Motor | 2.0 TDCi 4x4 | 2.0 TDCi 4x4 |
Zdvihový objem [cm3] | 1997 | 1997 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 |
Největší výkon [kW/min] | 132 | 154 |
Točivý moment [N.m/min] | 400 | 450 |
Převodovka | 6M | 6DS |
Max. rychlost [km/h] | 200 | 210 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 9,9 | 9,4 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 5,9 | 5,9 |
Cena Trend [Kč] | 1.119.900 | - |
Cena Titanium [Kč] | 1.224.990 | 1.316.990 |
Cena Sport [Kč] | - | 1.353.990 |
Cena Vignale [Kč] | - | 1.489.990 |