Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford Edge Vignale vstupuje na trh. Luxusní SUV není levné

David Bureš
Diskuze (47)
Základní výbava Edge Vignale je opravdu bohatá. Zahrnuje navigaci, adaptivní světlomety, vyhřívané čelní sklo nebo kožené čalounění.

Ford postupně rozšiřuje nabídku luxusně pojatých modelů pojmenovaných po italské karosárně Vignale. Po Mondeu Vignale a S-Maxu jsme se dočkali třetího zástupce řady, již dříve avizovaného Edge Vignale.

Edge Vignale je dostupný s jediným motorem, dvakrát přeplňovaným naftovým čtyřválcem 2.0 TDCi Bi-Turbo o výkonu 154 kW a točivém momentu 450 N.m, který je standardně spárován s pohonem všech kol a šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou. Za luxus a silný motor pod kapotou se ale platí, vůz stojí 1.489.990 korun, což rozhodně není málo.

Výměnou za tuto vysokou částku se však edge odvděčí bohatou výbavou. Ta zahrnuje multimediální systém SYNC 3, elektricky ovládané páté dveře, navigaci, dvouzónovou automatickou klimatizaci, elektricky ovládaná přední sedadla, vyhřívané čelní sklo, přední sedadla i volant, parkovací senzory vpředu a vzadu nebo parkovací kameru.

Edge myslí také na bezpečnost. Součástí výbavy je asistent pro jízdu v pruzích nebo tempomat s inteligentním omezovačem rychlosti. Nechybí ani třeba adaptivní diodové světlomety s automatickým přepínáním tlumených a dálkových světel.

Navzdory bohatému základu si je možné připlatit za další prvky. Elektricky ovládaná panoramatická střecha přijde na 31.000 korun, dálkově ovládané nezávislé topení je o tisícikorunu levnější. Adaptivní řízení stojí 19.300 korun, airbagy v pásech zadních sedadel zase 6.200 Kč. Za 13.300 Kč je možné zakoupit hlídání mrtvého úhlu, adaptivní tempomat vyjde na 7.100 korun. Za 23.900 Kč pak přední sedadla mohou být ventilovaná.

Oproti ostatním verzím se pak Edge Vignale liší i svým vzhledem. Maska chladiče je přepracovaná, zdobí ji chromovaný rámeček a motiv šestiúhelníku. Chromované jsou též lišty prahů předních dveří, které jsou navíc podsvětlené. Naopak střešní ližiny mají hliníkovou úpravu. Použitá kola jsou pak 20palcová, přičemž jejich povrch je z leštěného hliníku. To uvnitř najdeme kožené čalounění, které je užito nejen na sedadlech s motivem šestiúhelníku, ale také na palubní desce.

Rozšíření řady Vignale o crossover edge Ford slíbil už na jarním ženevském autosalonu. Verze Vignale se v dohledné době dočká ještě kuga, a to v rámci blížícího se faceliftu. Později by luxusní variantu podle plánů automobilky měly nabídnout i focus a fiesta.

Ford Edge – ceny na českém trhu
Motor2.0 TDCi 4x42.0 TDCi 4x4
Zdvihový objem [cm3]19971997
Válce/ventily4/44/4
Největší výkon [kW/min]132154
Točivý moment [N.m/min]400450
Převodovka6M6DS
Max. rychlost [km/h]200210
Zrychlení 0-100 km/h [s]9,99,4
Komb. spotřeba [l/100 km]5,95,9
Cena Trend [Kč]1.119.900-
Cena Titanium [Kč]1.224.9901.316.990
Cena Sport [Kč]-1.353.990
Cena Vignale [Kč]-1.489.990

David Bureš
Diskuze (47)
28. 7. 2016 09:50
zbytecnost
Jako ok, kara to bude as inabita, ale za 1,5 mega? Kdyz uz SUV tak za 1/5vou cenu, se da poridit jetej pohodovej Yeti a dalsi spolehlivy SUV, takze rozhodnout se pro tohle musi mit nejaky zvlastni duvod
22. 7. 2016 13:48
Re: Bláznovství
Sám jsem zvedav, jak jim prodeje Vignale pujdou....třeba ne u nás,ale celkově v EU.....jestli jejich marketing neudělal chybu.....každou snahu vítám..jako zákazník máme širší volbu...nic víc nic míň.

Taky bcyh raději viděl EB 2,7 za 1,5 mega....nez diesl za tu cenu..ale co uz :-)

A Lincoln ...ten ma stopku do EU ..bohuzel (teda tu ofico)
Avatar - Bubáq
21. 7. 2016 21:32
Re: Bláznovství
Velmi správná úvaha a velmi správný návrh! (s tím Lincolnem :-)).
Avatar - Bubáq
21. 7. 2016 21:30
Větší zbytečnost evropský trh těžko pohledá...
Rozhodnutí Fordu nabízet "edici" Vignale v touze vylepšit průměrnou ziskovost se může postavit na úroveň uvedení SsangYongu nebo Great Wall v Evropě. Holá zbytečnost: potenciální kupci těchto (nyní) předražených variant zcela neprémiových základů se dají jednoduše spočítat na prstech obou rukou (za rok!). Kdyby alespoň ty základy Vignale nebyly tak zoufale stádní, super-průměrné vozy s neatraktivním designem exteriéru, unuděným a podprůměrným designem interiéru a se zcela sériovými motory... Když Ford nabízel verze Ghia jako nejdražší a dobře vybavené verze, bylo to marketingově v pořádku a prodávaly se velmi dobře. Tajemství tohoto úspěchu a rozdíl oproti Vignale strategii tkví v marketingu a ceně. Vignale v tomto pojetí NEMŮŽE být pokládán za prémii a Ford nemůže požadovat tak nehorázné částky za něj. Jak říkám: jde o nesmírně zbytečnou iniciativu. A jak říkal jeden můj bývalý slovenský kolega: "Neexistuje nepotrestaná iniciativa!".
21. 7. 2016 20:09
Re: Bláznovství
To neudelaji....je tam velky rozdil DS u Cintronu..a i Infiniti a LExus....to jsou uplne jine auta nez materske firmy....(designove)...U Fordu jde jen o defakto lepsi vybavu...v USA to nazyvaji Platinium....ale nejsou k tomu zadne extra sluzby jako u Fordu v EU.

To uz by bylo logistejsi sem dovazet Lincoln :-)