Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford Escape a Mercury Mariner 2009: americká SUV s menší spotřebou

Václav Pavlečka
Diskuze (2)
Ford odhalil na washingtonské autoshow SUV Escape a Mercury Mariner pro modelový rok 2009. Oba vozy mají vyšší výkon a přitom nižší spotřebu. Obě SUV se dočkala také dílčích úprav vzhledu.

Více síly a přitom méně spotřebovaného paliva

Americké automobilky vědí, že motoristé na jejich části kontinentu prahnou po vozech, které budou „mít menší apetit“. Dle tohoto vzoru zavádí Ford do svých SUV Escape a Mercury dva nové agregáty. 2,5litrový koncernový čtyřválec vyvine maximální výkon 127 kW a nahradí dosluhující 2,3litrový čtyřválec, který dosahoval maximálního výkonu 114 kW.

Výkonnější šestiválec také dostane více síly, jeho maximální výkon vzrostl ze 149 kW na 172 kW. Oba motory ve spojení se šestistupňovou automatickou převodovkou ve srovnání se svými předchůdci se čtyřstupňovou samočinnou převodovkou nabízejí nižší spotřebu paliva, a to v obou případech přibližně o 0,4 l/100 km.

Přispět k nižší spotřebě mají také nové pneumatiky Michelin se sníženým valivým odporem. Došlo i na drobné aerodynamické úpravy. Inovované přední i zadní spoilery mají podle Fordu usnadnit obtékání vzduchu kolem karoserie. Dynamiku jízdy má vylepšit o něco tvrdší naladění podvozku. Beze změn nezůstane ani zvuk obou nabízených motorů – ve všech modelech totiž Ford předělal výfukové potrubí a u šestiválce také sání.

Ford předvádí „hybridní SUV do zásuvky“

Americká automobilka se na washingtonské autoshow chlubí také svým modelem Escape plug-in hybrid (PHEV). Jeho budoucí kupci budou moci baterii tohoto vozu dobíjet přímo ze zásuvky. Za ideálních podmínek bude auto dosahovat spotřeby pod 2 litry paliva na 100 km (v případě, že vůz pracuje především pomocí elektromotoru – tedy tehdy, když je jeho baterie nabitá). O již prodávané hybridní SUV Escape (které však v současné verzi není možné dobíjet z elektrické sítě) vrostl zájem zákazníků vloni oproti roku 2006 o 10,4 % (prodalo se 21.386 těchto aut).

Ford se připravuje i na uvedení aut s motory EcoBoost. Tyto čtyř a šestiválcové agregáty přeplňované turbodmychadly s přímým vstřikem paliva do válců mají spotřebovat až o 20 % méně paliva v porovnání se svými víceválcovými předchůdci a automobilka jej uvede do vozů značek Ford, Mercury a Lincoln.

Václav Pavlečka
Diskuze (2)