Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford Escort 2015: Australský design a jediný motor 1.5

Michal Fokt
Diskuze (8)
Ford právě oficiálně představil vůz se staronovým označením Escort. Kompaktní sedan bude určený pouze pro čínský trh.

Dnes začíná v Pekingu výstava Auto China 2014 a světovou premiéru si na ní odbývá auto se velmi známým jménem Escort, nicméně spousta věcí je jinak, než bývalo kdysi. Vlastně je těch společných prvků s minulostí minimum, ale proč vůz pojmenovávat po čínsku třeba Třešňový Květ Ve Větru, když se dá využít povědomé označení.

Ta ironická poezie je na místě. Pokud si to Ford později nerozmyslí, zatím je Escort autem pouze pro čínský trh, kde o taková jména není nouze, na druhou stranu zrovna tamním zákazníkům patrně tradiční jméno z portfolia Fordu nic neřekne.

Pokud jde o styling, vytvořilo jej designcentrum Fordu v Austrálii (tam totiž sídlí Asia Pacific Design Team) a je v souladu se současnou designérskou filozofií americké značky, včetně dnes už tradiční "vykrádačky" přídě Astonu, nelze si ale nevšimnout určité "asijskosti" vnějšího vzhledu s určitými tvarovými disproporcemi a specifiky. Takový Peugeot 408, jenž bude Escortu v Číně konkurovat poněkud evropštější vizáží, působí našemu oku určitě výrazně lépe.

Interiér se naopak zdá být velmi zdařilý a je poznat, že palubní deska vznikala s velkým důrazem na vzdušnost a prostornost, tedy v kontrastu s podobně dimenzovaným Focusem, avšak v souladu s požadavky čínských zákazníků, prahnoucích po kompaktním modelu (tato třída tvoří více než 25 % tamního trhu) s co největšími vnějšími rozměry a prostorností střední třídy. Nezapomnělo se ani na dokovací stanici pro smartphony, popřípadě MP3 přehrávače, což je dnes v Číně v autech velmi populární "fičura". Auto má standardně šest airbagů a Connect Radio se schopností komunikace s chytrými telefony.

Ačkoli je v oficiální tiskové zprávě spousta písmenek, informací obsahují minimum. Stále tedy neznáme rozměry auta, chybí informace o převodovkách, tedy kromě té, že v nabídce bude nějaký automat, což ukazují fotografie a neznáme ani výkonovou specifikaci motoru. Ten bude jediný - atmosférický 1.5 Ti-VCT.

Ford Escort bude vyrábět joint-venture firma Changan Ford od druhé poloviny letošního roku.

Michal Fokt
Diskuze (8)
Avatar - Aladeen
21. 4. 2014 22:18
príjemné prekvapenie
Interiér je veľmi vydarený , aspoň po dizajnérskej stránke , jednoduché a čisté línie . Ako keby to ani nebol Ford ! Exteriér , no predná časť je diskutabilná , ale keď Európanom vyhovuje napr. Kia cee´d tak toto nebude o nič horšie . Zadná časť sa mi páči viac , osobne tam vidím Mazdu .
Keby Ford stanovil rozumnú cenu , tak si myslím , že ani u nás by sa nikto nesťažoval ;-)
Avatar - Pekelná Micinka
21. 4. 2014 21:32
Escort
Nevidím důvod, proč by neuspěl v Evropě, kdyby měl techniku srovnatelnou s konkurencí. Nevypadá o nic hůře než malé francouzské sedany, vč. stejně problematických proporcí.
Avatar - wakantanka
21. 4. 2014 21:06
Re: za takuto dizajnovu zlataninu
V Cine maju ocividne iny vkus. Iny kraj iny mrav,hlavne ak si uvedomime ze donedavna bol najpredavanejsi oplastovany Passat I.gen.
21. 4. 2014 20:56
Těším se
až konečně někoho napadne se podívat na tvar masky Astonu která sice za všechna ta léta prodělala evoluci, ale základní tvar je stejný a všimne si že s maskou na Fordech nemá nic společného.
Avatar - 3_diamanty
21. 4. 2014 20:15
za takuto dizajnovu zlataninu
by sa hanbili uz dnes aj cinania

ta maska astona mi zatial nepasuje na ziadny ford... a toto je dalsi nepodarok, nesedi mi to tam opat ;-\