Ford F-150 má mít od roku 2015 hliníkovou karoserii
Podle Wall Street Journal se tím sníží hmotnost vozu o 317 kg. Na druhou stranu ovšem vzrostou náklady na výrobu automobilu, což se odrazí v ceně a pravděpodobně i v prodeji. Hliník je totiž až čtyřikrát dražší než ocel. Proto se o uskutečnění plánu pochybuje. A nejen proto.
Práce s hliníkem je jiná než s ocelí, a tak se budou muset dělníci v továrně s tímto kovem teprve naučit pracovat. Stejně tak bude problém se servisem, protože s hliníkovými pláty se nepracuje zrovna snadno. Většina majitelů si bude muset promáčklý nárazník nechat spíše vyměnit než opravit.
Hliník je náchylný ke galvanické korozi a to zejména při kontaktu s ocelí. Silničářská sůl tomu jen dodá. Audi a Jaguar se s tím zdá se obstojně vyrovnali, ale při masové výrobě, jaká se u F-150 očekává, bude muset být řešení naprosto perfektní.
I kdyby se Ford vyrovnal se všemi výše uvedenými problémy, je otázkou zda tomu uvěří koncový zákazník. Ford dlouho budoval image svých pick-upů jako naprosto nezničitelných vozů schopných sloužit navěky. Ta by ale byla hliníkovým experimentem ohrožena.