Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford F-150 model 2018: Užitková legenda s novým čumákem a turbodieselem

Ford F-150
Ford F-150
Ford F-150
Ford F-150
13 Fotogalerie
Aleš Dragoun
Diskuze (7)
Modrý ovál odhalil před detroitskou premiérou vzhled faceliftovaného legendárního pick-upu F-150. Největší novinku ale hledejme pod kapotou, poprvé v historii spaluje také naftu.

Americký bestseller vládne své kategorii už čtyři dekády, plných 35 let je pak nejprodávanějším novým autem v USA vůbec. Od listopadu 2014 se vyrábí ve třinácté generaci, poprvé s hliníkovou karoserií, i když stále na ocelovém rámu. Ač je řada 150 z celé série F nejmenší, na evropské poměry jde o pořádný kus auta: podle provedení měří od 5,32 do 6,36 m, je 2,03 m široká a minimálně 1,91 m vysoká. Ford poslední řadu průběžné modernizuje, výstavní premiéru měla v Detroitu před třemi lety. Právě na NAIAS ukáže provedení pro rok 2018. Američané jsou v modelech vždycky trochu napřed...

Charakteristický znak novinky představují dvě vodorovné lišty na obří masce chladiče, které obepínají logo modrého oválu a zasahují hluboko do hlavních světel. Opticky tak auta ještě rozšiřují, i když je nemají všechny verze (je jich celkem sedm!), navíc mohou být buď chromované, nebo lakované. Za úpravami stojí designér současné generace Gordon Platto a jeho tým, snahou bylo odlišit „stopadesátku“ od větších modelů středně těžké řady Super Duty (F-250, F-350 a F-450). Změnila se také záď,

Základní atmosférický zážehový vidlicový šestiválec 3,5 l pod kapotou se stane minulostí. Nahradí jej menší přímovstřiková jednotka s objemem 3,3 l. Zachovala si totožné parametry: výkon 210 kW (286 k) a točivý moment 243 N.m, je spárovaná se šestistupňovou samočinnou převodovkou. Paleta dále obsahuje přeplňované EcoBoosty V6 2,7 (ten ve druhé generaci) a 3,5 l, nesmí chybět ani pětilitrový vidlicový osmiválec se zvýšeným výkonem. I když se downsizingu nevyhne ani zámořská legenda, přece jen je to pořád Američan. U všech ostatních výše jmenovaných přenáší sílu na kola desetistupňový automat.

Ford dále potvrdil příchod třílitrového turbodieselu Power Stroke V6, podobnější údaje zatím chybí, protože si jej zákazníci budou moci koupit až příští rok v létě, ale jde o tentýž agregát, který dosud používá Land Rover ve svých luxusnějších řadách. Samočinná skříň s deseti rychlostmi jej ale určitě nemine. F-150 ještě nikdy žádný naftový motor nepoháněl. Ekošílenství si vyžádalo přítomnost start-stopu u všech verzí, normovaná spotřeba určitě klesne, čísla dle metodiky EPA ovšem nejsou zatím k dispozici, protože příslušné zkoušky ještě proběhnou.

Nový design mají kromě přídě také kola v průměrech od 17 do 22 palců, existuje celkem šest variant. V nabídce zůstanou výbavy XL, XLT, Lariat, King Ranch, Platinum a Limited, k XLT a Lariat je k mání sportovní paket s karbonovými díly. Chybět jistě nebude ani výkonný Raptor. Fullsize pick-upy se dočkají moderních bezpečnostních asistentů: varování před kolizí, detekce chodců a adaptivního tempomatu s radarem a kamerou, který dokáže vozidlo dokonce zastavit. „Náklaďáky“ se pochlubí rovněž vysokorychlostním připojením k internetu 4G LTE a hotspotem (připojit lze až deset zařízení naráz), podporou Apple CarPlay a Android Auto v infotainmentu Sync 3, či špičkovým audiem dánských Bang & Olufsen... Kamera, která vidí kolem celého auta, pomůže při jízdě s přívěsem, o hlídání mrtvého úhlu a udržení vozu v jízdním pruhu se netřeba příliš dlouze zmiňovat.

F-150 se bude vyrábět přímo v Dearbornu a také v Claycomo ve státě Missouri. V showroomech Fordu se objeví na podzim, tedy skutečně coby model 2018. Američtí farmáři tak mohou ještě šetřit do prasátek poslední dolary.

Domácího zákazníka se F-150 tak úplně netýká, protože do Evropy ji Ford oficiálně bohu6el nevozí... Tady mají volné pole působnosti neoficiální importéři, ovšem i nové vozy modelu 2017 lze v České republice koupit a u toho představovaného tomu určitě nebude jinak.

Vstoupit do diskuze (7)